wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   9 egz. / 1021.44 970,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > książki polskie > Zarządzanie danymi /MIS/ > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ODWOŁANIA OD KAR INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO


SAWICKA A. MATEJCZYK E. KAPICA A.(RED.)

wydawnictwo: OFICYNA PRAWA POLSK, 2014, wydanie I

cena netto: 75.90 Twoja cena  72,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odwołania od kar Inspekcji Transportu Drogowego

Poradnik dla właścicieli firm transportowych i osób zarządzających transportem


Często zdarza się, że przewoźnicy, kierowcy lub zarządzający transportem, którzy dostali karę od Inspekcji Transportu Drogowego, uważają, że zostali ukarani niesłusznie. Twierdzą, że nie przekroczyli przepisów albo, że winien jest ktoś inny czy też po prostu niesprzyjające okoliczności.

Oczywiście – w takiej sytuacji można się odwołać od kary, ale trzeba wiedzieć jak.

Jeśli zostaniemy niesłusznie ukarani, nie rezygnujmy z dochodzenia swoich racji. Dzięki odwołaniu możemy uzyskać dużo mniejszą karę niż w pierwotnej decyzji inspektora ITD albo nawet uzyskać całkowite jej umorzenie. Warto więc walczyć o swoje. Jak to zrobić zgodnie z procedurami, jak napisać odwołanie? Odpowiedzi na te i inne pytania zamieszczone są w książce "Odwołania od kar Inspekcji Transportu Drogowego".


Wstęp

Rozdział 1. Kto odpowiada za naruszenia przepisów transportowych
1.1. Kary dla kierowców
1.2. Kary dla właścicieli firm
1.3. Kary dla zarządzających transportem
1.4. Zarządzający transportem w firmach prowadzących przewozy na potrzeby własne
1.5. Gdy właściciel jest zarządzającym lub kierowcą
1.6. Gdy kierowca to zarządzający transportem
1.7. Kary dla innych uczestników transportu

Rozdział 2. Wysokość kar
2.1. Górna granica kary dla przewoźników
2.2. Dla zarządzających i kierowców nie ma limitów

Rozdział 3. Kiedy firma transportowa może się uchronić przed zapłaceniem kary nałożonej przez ITD
3.1. Jak można się uchronić przed płaceniem kary
3.1.1. Kiedy uznaje się, że zapewniliśmy właściwą organizację pracy
3.1.2. Kiedy uznaje się, że zapewniliśmy właściwą dyscyplinę pracy
3.1.3. Jak wykazać, że zapewniliśmy prawidłowe zasady wynagradzania
3.1.4. Kiedy uznaje się, że przewoźnik nie miał wpływu na powstanie naruszenia
3.2. Szczególne zasady odpowiedzialności na podstawie ustawy o ruchu drogowym

Rozdział 4. Odwołania firm transportowych od kar ITD - jakich argumentów warto użyć, a jakich nie
4.1. Wymagania formalne, które musi spełnić odwołanie
4.2. Jakich argumentów warto użyć w odwołaniu
4.3. Błędy inspektorów w zakresie ustaleń
4.4. Błędy inspektorów w zakresie prawa materialnego
4.5. Błędy inspektorów w zakresie prawa procesowego
4.6. Jakiej argumentacji nie używać
4.7. Które wnioski dowodowe będą skuteczne

Rozdział 5. Kiedy i jak przewoźnik może złożyć do sądu skargę na karę ITD
5.1. Kiedy uzyskamy umorzenie kary
5.2. Kiedy są szanse na zmniejszenie kary
5.3. Kiedy nie warto wnosić skargi do sądu
5.4. Przedłużenie postępowania może się opłacać
5.5. Na jakie decyzje ITD można złożyć skargę
5.6. Kiedy i jak wnieść skargę
5.7. Co powinna zawierać skarga
5.8. Kto może być pełnomocnikiem
5.9. Koszty postępowania przed sądem administracyjnym
5.10. Jak będzie przebiegał proces
5.11. Co zrobić, gdy się spóźnimy
5.12. Co zrobić, gdy wyrok jest dla nas negatywny

Rozdział 6. Przykładowe orzeczenia sądów w sprawach dotyczących kar nakładanych na przewoźników
6.1. Wyroki w sprawie zwolnienia przewoźnika z kary
6.1.1. ITD przy nakładaniu kary musi wziąć pod uwagę wszystkie okoliczności
6.1.2. Odpowiedzialność załadowcy za przeładowanie pojazdu
6.1.3. Zła sytuacja finansowa przewoźnika nie zawsze skutkuje umorzeniem kary
6.1.4. Zmiana przepisów nie zwalnia z odpowiedzialności za naruszenia
6.1.5. Nie można usprawiedliwiać naruszenia chorobą pracownika
6.1.6. Konsekwencje postępowania kierowcy obciążają przewoźnika
6.1.7. ITD musi zbadać aktualną sytuację przewoźnika, rozpoznając wniosek o umorzenie kary
6.2. Wyroki w sprawie kar za naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców
6.2.1. Rejestr GPS to nie dokumentacja czasu pracy
6.2.2. W trakcie odpoczynku nie można jeździć z otwartym tachografem
6.2.3. Kara może zostać nałożona na podstawie ewidencji czasu pracy
6.3. Kary za brak licencji, zezwoleń i zaświadczeń
6.3.1. Wspólnicy spółek cywilnych nie mogą być karani oddzielnie
6.3.2. Zgłaszanie do licencji zmian rodzaju pojazdu
6.3.3. Zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne trzeba mieć przy sobie
6.3.4. Po ogłoszeniu upadłości przewoźnika wygasa jego licencja
6.3.5. Pojazdem bez licencji nie wolno nic przewozić
6.3.6. Zamiast świadectwa ATP wystarczy tabliczka
6.4. Kary w związku z przewozami osób
6.4.1. Kierowca musi sprawdzić dokumenty zagranicznych pasażerów
6.4.2. Wyposażenie autobusu to nie jego warunki techniczne

Rozdział 7. Zarządzający transportem też może się uchronić przed wysokimi mandatami
7.1. Wykroczenia, za które odpowiada zarządzający transportem
7.2. Ile maksymalnie może wynieść kara
7.3. Kiedy można odmówić przyjęcia mandatu
7.4. Za co grozi utrata dobrej reputacji
7.5. Sądy orzekają niższe kary - warto odmawiać przyjęcia mandatu

Rozdział 8. Wzory pism
8.1. Odwołanie od decyzji o karze Inspekcji Transportu Drogowego
8.2. Skarga na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego
8.3. Sprzeciw zarządzającego transportem od wyroku nakazowego

Rozdział 9. Taryfikator kar
9.1. Załącznik nr 1 do ustawy o transporcie - kary dla kierowców
9.2. Załącznik nr 2 do ustawy o transporcie - kary dla osób zarządzających przedsiębiorstwem transportowym, transportem w przedsiębiorstwie
oraz innych osób wykonujących czynności związane z przewozem drogowym
9.3. Załącznik nr 3 do ustawy o transporcie - kary dla firmy wykonującej przewóz drogowy

Podstawa prawna


160 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- LOGISTYKA MORSKA STATKI PORTY SPEDYCJA
FICOŃ K.

- UMOWY W OBROCIE GOSPODARCZYM
KOCH A. NAPIERAŁA J.

- PRZEDAWNIENIE W POLSKIM PRAWIE CYWILNYM
PAŁDYNA T.

- PRZENIESIENIE PRAW Z UMOWY UBEZPIECZENIA
KUCHARSKI B.

- PRAWA ŻEGLUGOWE OKRĘTU W ŚWIETLE PRAWA MIĘDZYNARODOWEGO
BUGAJSKI D.

- NIEZAWODNOŚĆ AKCJI RATOWNICZEJ W TRANSPORCIE MORSKIM
BURCIU Z.

- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA
STOKŁOSA J.

- TRANSPORT I SPEDYCJA CZĘŚĆ 1. TRANSPORT
KACPERCZYK R.

- TRANSPORT I SPEDYCJA CZĘŚĆ 2 SPEDYCJA
KACPERCZYK R.

- PRAWNE PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
HOROSZ P. RED.

- HANDEL ZAGRANICZNY PERSPEKTYWA EUROPEJSKA
NOWAK A.Z. KOZIOŁ W.

- PRAWO ZOBOWIĄZAŃ CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA SYSTEM PRAWA PRYWATNEGO T.7
RAJSKI J. RED.

- DOKUMENTACJA W TRANSPORCIE DROGOWYM
NARÓG B. MATEJCZYK E.

- PRAWO GOSPODARCZE KOMPENDIUM
OLSZEWSKI J. RED.

- OPAKOWANIA TRANSPORTOWE PORADNIK
JAKOWSKI S.

- UBEZPIECZENIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW
WIERZBICKA E. RED.

- PRAWO PRZEWOZOWE KOMENTARZ
WESOŁOWSKI K. DĄBROWSKI D. AMBROŻUK D.

- PRAWO PRZEWOZOWE KOMENTARZ
JAWORSKI A.

- PRAKTYCZNE ASPEKTY STOSOWANIA ADR W PRZEWOZIE TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH
KOKOCIŃSKI M.

- SPEDYCJA
JANUŁA E. TRUŚ T. GUTOWSKA Ż.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022