Czy jesteś wiarygodny?
Czy odczuwasz dyskomfort – a nawet strach – kiedy masz wystąpić
przed grupą ludzi?
Czy masz problemy ze sprawnym przekazywaniem komunikatów?
Czy ludzie słuchają, kiedy do nich mówisz, czy raczej nie są w stanie
skupić się na twoich słowach?
Efektywna komunikacja odgrywa bardzo ważną rolę w biznesie i w życiu
codziennym. Najlepsi komunikatorzy docierają nie tylko do naszych umysłów, ale także
do naszych serc. Zdobywają nasze zaufanie. Realizując program Berta Deckera, opisany
w niniejszej książce, możesz się nauczyć wywierać wrażenie na słuchaczach
i wpływać na nich.
W przejrzanym i zaktualizowanym wydaniu książki, Bert Decker
przekłada swoje ogromne doświadczenie na nowatorskie podejście do wystąpień
publicznych, podając przykłady ćwiczeń, które każdy może wykonywać we własnym
zakresie.
Autor uzupełnił także znane z pierwszego wydania metody behawioralne,
opisując potężne narzędzie do porządkowania treści wystąpień. Z tego podręcznika
możesz się nauczyć szybkiego tworzenia konkretnych, zorientowanych na słuchacza
komunikatów. Poświęć kilka wieczorów na lekturę tej książki, a dowiesz się,
jak zdobywać zaufanie ludzi, będące podstawą skutecznej komunikacji w każdych
okolicznościach.
Dowiesz się:
• jak pokonać tremę;
• jak sprawić, by twój głos brzmiał dynamicznie;
• dlaczego kontakt wzrokowy pomaga w zdobywaniu zaufania;
• kiedy i jak podkreślić treść przekazu za pomocą humoru;
• jak skutecznie wyeliminować wtrącenia typu „hmm”
i „eee”;
• jak szybko uporządkować myśli i przekształcić je
w spójny komunikat;
• jak przejść od przekazywania informacji do wywierania wpływu;
• jak wywierać wpływ, pozostając sobą – niezależnie od tego,
czy przemawiasz do jednej, czy do stu osób;
• jak w ośmiu krokach przekształcić swoje nawyki
komunikacyjne.
BERT DECKER jest założycielem i prezesem firmy Decker
Communications, Inc. W ciągu ponad 25 lat przeszkolił wraz ze swoimi
współpracownikami setki tysięcy dyrektorów, menedżerów i sprzedawców,
przekształcając ich w skutecznych mówców. Klientami jego firmy są takie
korporacje jak AT&T, Charles Schwab & Co., HP, Pfizer, State Farm Insurance, Wells
Fargo i wiele innych. Obecnie Decker poświęca dużo czasu na wygłaszanie
wykładów dla członków stowarzyszeń i korporacji w całym kraju. Ukończył
psychologię na Uniwersytecie Yale, był dyrektorem National Speakers Association oraz
jest przewodniczącym komisji doradczej Armii Zbawienia w San Francisco. Mieszka
z żoną w San Francisco.
OPINIE
To porywająca lektura, przyjemna i pożyteczna dla każdego, kto z racji
powinności zawodowych lub społecznych zabiera głos publicznie. Życiowe ujęcie
tematu, znamienne przykłady wystąpień publicznych, liczne cytaty z klasyki stają
się prawdziwą inspiracją dla czytelnika. Polecam tę książkę szczególnie tym,
którzy spoczęli na lurach.
- Marzena Raźniewska-Półkoszek, dyrektor generalny i trener BOMIS-u
Cierpliwość i profesjonalizm Berta Deckera pozwoliły mi tworzyć komunikaty
płynące z serca i zawierające konkretną wizję rozwoju organizacji. Pomógł
mi pozbyć się nawyku czytania wystąpień z kartki, dzięki czemu zacząłem
odczuwać przyjemność z występowania przed publicznością.
– Phil Harriman, prezes organizacji Million Dollar Round Table
Profesjonalni menedżerowie muszą umieć skutecznie komunikować się z ludźmi.
Zasady i spostrzeżenia zawarte w książce Deckera są wyjątkowe. Stosuję je
każdego dnia.
– Bob Geren, menedżer drużyny Oakland Athletics
Myślę, że metoda Deckera zastosowana w Siemensie pozwoliła nam szybko
przekształcać myśli w komunikaty przeznaczone dla konkretnego odbiorcy. Dziś mamy
spójny schemat komunikacji. Wszystko zaczyna się od odpowiedniego punktu widzenia.
Dzięki schematowi każdy wie, co musi być zrobione i dlaczego. Kiedy
wprowadziliśmy to niezwykłe narzędzie do naszego normalnego procesu komunikacji, ludzie
zareagowali bardzo pozytywnie. Stanowi ono odpowiedź na typowe pytania: Co? Dlaczego? Co
mi to da?
– Susan Schramm, wiceprezes do spraw sprzedaży i marketingu w firmie Siemens
W czasach, gdy osoby publiczne są często produktami swoich doradców, Bert Decker
proponuje zupełnie nowe podejście. Jego książka dowodzi, że można odnosić sukcesy
dzięki autentyczności.
– Nancy Pelosi, przewodnicząca Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych
Bert Decker jest w dziedzinie komunikacji tym, kim Tom Peters jest
w zarządzaniu. Niezależnie od tego, czy występujesz przed jedną osobą, czy przed
wielotysięczną publicznością, powinieneś przeczytać tę książkę. To najlepszy
podręcznik doskonalenia nawyków komunikacyjnych. Kup go, miej zawsze pod ręką, zapisuj
w nim swoje spostrzeżenia i… nikomu nie pożyczaj!
– Judith Briles, autorka książek Confidence Factor i Woman to Woman 2000
Spis treści
Przedmowa 7
Wprowadzenie 11
Część I.
Kontakt emocjonalny 19
RozdzIał 1. Nowoczesny komunikator. 21
RozdzIał 2. Emocje kontra fakty 47
RozdzIał 3. Twoja siła perswazji. 59
Część II.
Używaj całego umysłu. 83
RozdzIał 4. Strażnik w mózgu. 85
RozdzIał 5. Zdobywanie zaufania 99
Część III.
Dwa ważne czynniki 123
RozdzIał 6. Czynnik wzroku. 131
RozdzIał 7. Czynnik energii. 165
Część IV.
Zapanuj nad mózgiem pierwotnym 191
RozdzIał 8. Strach mózgu pierwotnego. 195
RozdzIał 9. Mózg pierwotny pod kontrolą 209
Część V.
Od przekazywania informacji do wywierania wpływu. 227
RozdzIał 10..Potęga perswazji 231
RozdzIał 11. Tworzenie celowych komunikatów 239
RozdzIał 12. Kreowanie doświadczeń komunikacyjnych 257
RozdzIał 13. Mistrzostwo 271
dodatek. 287
Przypisy 295
Indeks 299
312 stron, oprawa miękka