wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

APPLEIZACJA KULTURY ZMIANA ZACHOWAŃ KOMUNIKACYJNYCH W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW


ORZEŁ B.

wydawnictwo: ŚLĄSK, 2016, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Appleizacja kultury

Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów

Dlaczego oczy wszystkich technologicznych entuzjastów zwrócone były na poczynania Steve’a Jobsa? Jak firma Apple zmieniła nasze zachowania komunikacyjne ? Dlaczego uważam, że nasza kultura zaczęła być poddawana „appleizacji”?

„Przejście na dietę jabłkową” (niejako przymusowe) mogłoby być kwintesencją współczesnej kultury. Apple chce, by każdy człowiek toczył iLife (nieprzypadkowo pakiet oprogramowania służący do obróbki zdjęć, filmów, tworzenia muzyki, dołączany do każdego nowo zakupionego Maca, nosi właśnie taką nazwę). iFilozofia ma być częścią naszego życia. Czy jednak w związku z tym „I” (czyli „ja”) stanie się podrzędne względem „i” („zappleizowanego” przedrostka) i ostatecznie podmiot stanie się przedmiotem? Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami postępującej reifikacji? Jaką cenę przyjdzie nam zapłacić za wybór iLife? Przedstawione problemy znajdą rozwinięcie w kolejnych rozdziałach tej pracy.

Chcąc skupić się na swoistym fenomenie produktów koncernu z Cupertino, pragnę poruszyć kwestie estetyki, designu, antropologii mediów czy też filozofii kultury. Interesują mnie również zmiany zachowań komunikacyjnych, które dokonały się w ciągu kilku lat za pośrednictwem kontaktu użytkowników z tymi technologiami.

Książka obejmuje dwa obszary tematyczne: pierwszy skoncentrowany na produktach Apple, a drugi na analizie tych aspektów (estetyka, desing, antropologia filozofii i kultury), w które wtargnęły opisywane nowe media.

Ze wstępu

Wstęp

 

1. Historia firmy Apple – nazwa, logo, najważniejsze wydarzenia

Nazwa i ewolucja logo

Zarys historii firmy Apple

 

2. Z problemów estetyki nowych mediów

Estetyka nowych mediów w optyce Martina Heideggera

Koncepcja „estetyki poza estetyką”Wolfganga Welscha

Sztuka nowych mediów czy nowe media jako dzieła sztuki?

Dlaczego pragniemy posiadać estetyczne nowe media?

 

3. Od iMaca do iPada– nowa era designu w IT

Design jest przekazem

Kultura designu

Od iMaca do iPada… Na czym polega „religia dizajnerska” Apple?

Rola Design Management

Po co ludziom design?

 

4. Interfejs

Metafora – inspiracja

Doświadczenie użytkownika

App jako „forma krytyczna” interfejsu

OS X Lion – początek unifikacji interfejsów urządzeń mobilnych

Mit estetyczności interfejsu?

 

5. Rytuał rozpakowywania

Czym jest opakowanie?

Opakowania produktów Apple

„Unboxing” na YouTube – rytuał rozpakowywania

 

6. Reklama i prezentacja

Przegląd reklam prasowych

Najważniejsze kampanie reklamowe

Product Placement

Rola prezentacji

Salony Apple

 

7. Naśladowcy Apple

„Dobrzy artyści kopiują, a wielcy – kradną”

Wojny patentowe

Kult białych słuchawek, czyli kilka słów o tak zwanych. „Apple wannabes”

 

8. Dotyk

Dotyk w kulturze

Dotykamy czy jesteśmy dotykani?– taktylność według Marshalla McLuhana i Derricka de Kerckhove’a

Multi-Touch – antropologia gestu

Voice Gestures, czyli „rozmowa” z algorytmem

 

9. iMózg

Fundamenty „platformy mentalnej”użytkownika nowych mediów

Multitasking

Curation, czyli zarządzanie chaosem

Aktualizacje – Mózg v. 2.0

„Technowypalenie”

 

10. „Appleizacja” czy amerykanizacja kultury?

Ameryka „wynaleziona” – mit i rzeczywistość

Ameryka skonsumowana (wedle zasady KISS)

Amerykański Narcyz (i jego zwierciadła)

 

Zakończenie

205 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022