wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

RODZINNE UWARUNKOWANIA KREATYWNOŚCI


KLIK M. CIERPKA A.

wydawnictwo: WYD UW, 2022, wydanie I

cena netto: 31.59 Twoja cena  30,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rodzinne uwarunkowania kreatywności


Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka.

Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie.

Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik).

STRESZCZENIE
WPROWADZENIE

1. FENOMEN KREATYWNOŚCI W BADANIACH PSYCHOLOGICZNYCH

2. KONCEPCJA POSTAWY TWÓRCZEJ AUTORSTWA STANISŁAWA POPKA

3. ŚRODOWISKO RODZINNE A KSZTAŁTOWANIE SIĘ KREATYWNOŚCI
3.1. Liczba dzieci w rodzinie
3.2. Kolejność narodzin
3.3. Płeć dziecka
3.4. Socjoekonomiczny status rodziny
3.5. Styl wychowania
3.6. Emocjonalny klimat rodziny

4. SYSTEMOWA TEORIA RODZINY JAKO KONTEKST ROZWAŻAŃ O KREATYWNOŚCI

5. BADANIE WŁASNE
5.1. Pierwszy etap badań - pytania badawcze i hipotezy
5.2. Drugi etap badań - pytania badawcze

6. METODA
6.1. Schemat badania (zmienne i ich wskaźniki)
6.2. Narzędzia badawcze
6.3. Przebieg badania
6.4. Uczestnicy

7. WYNIKI BADAŃ
7.1. Statystyki opisowe
7.2. Analiza wyników uzyskanych w I etapie badań
7.3. Analiza tematyczna wywiadów

8. DYSKUSJA

BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
ZAŁĄCZNIKI
INDEKS OSÓB

132 strony, Format: 12.3x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022