|
ZARZĄDZANIE POPYTEM NA PRODUKTY W ŁAŃCUCHU DOSTAW
ŚWIERCZEK A. SZOZDA N. wydawnictwo: PWE, 2016, wydanie Icena netto: 61.30 Twoja cena 58,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchu dostaw
Zarządzanie popytem na produkty jest ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem
ze względu na znaczenie przepływu dóbr rzeczowych między firmami.
Autorzy przedstawili: popyt na produkty w zarządzaniu łańcuchem dostaw, planowanie
popytu na produkty w łańcuchu dostaw, organizowanie zarządzania popytem na produkty w
łańcuchu dostaw, koordynowanie działań przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na
produkty w łańcuchu dostaw, kontrola działań w zarządzaniu popytem na produkty w
łańcuchu dostaw, przykłady zarządzania popytem na produkty w łańcuchach dostaw
wybranych branż.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów w dziedzinie logistyki i zarządzania.
Może być również wykorzystywana przez studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z
dziedziny logistyki.
Wstęp
1. Popyt na produkty w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.1. Rys historyczny rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw
1.2. Podstawy ontologiczno-epistemologiczne koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw
1.3. Specyfika popytu na produkty z perspektywy łańcucha dostaw
1.4. Rola popytu w kształtowaniu oferty produktowo-usługowej łańcucha dostaw
1.4.1. Produkt całkowity jako przedmiot przepływu fizycznego w łańcuchu dostaw
1.4.2. Charakterystyka popytu jako podstawa systematyki proŞduktów w łańcuchu dostaw
2. Koncepcja zarządzania popytem na produkty w łańcuchu dostaw
2.1. Ewolucja i przesłanki formułowania koncepcji zarządzania popytem na produkty w
łańcuchu dostaw
2.2. Koordynacja (synchronizacja) strumieni podaży i popytu na produkty
2.3. Współdziałanie przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na produkty
2.4. Uwarunkowania zarządzania popytem na produkty i ich rola w kształtowaniu łańcucha
dostaw
2.5. Zintegrowany proces zarządzania popytem na produkty w łańcuchu dostaw
3. Planowanie popytu na produkty w łańcuchu dostaw
3.1. Istota i etapy planowania popytu na produkty w łańcuchu dostaw
3.2. Zbieranie informacji o przyszłym popycie na produkty w łańcuchu dostaw
3.2.1. Rola informacyjnego punktu rozdziału w gromadzeniu danych o popycie na produkty
3.2.2. Źródła informacji o popycie na produkty w ogniwach łańcucha dostaw
3.3. Metody prognozowania popytu na produkty w łańcuchu dostaw
3.4. Sprawdzenie wykonalności wyznaczonych planów popytu
3.5. Strategie wspierające planowanie popytu na produkty w łańcuchu dostaw
4. Organizowanie zarządzania popytem na produkty w łańcuchu dostaw
4.1. Organizowanie łańcucha dostaw
4.2. Dylematy organizacji zarządzania popytem na produkty w łańcuchu dostaw
4.3. Struktury organizacyjne w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu dostaw
4.3.1. Podmioty relacji międzyorganizacyjnych jako podłoże struktur organizacyjnych
łańcucha dostaw
4.3.2. Typologia struktur organizacyjnych w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu
dostaw
5. Koordynowanie działań wielopodmiotowych w zarządzaniu popytem na produkty w
łańcuchu dostaw
5.1. Struktura współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na produkty w
łańcuchu dostaw
5.2. Mechanizmy koordynacji współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na
produkty
5.3. Rola mechanizmów koordynacji współdziałania przedsiębiorstw w kreowaniu oferty
produktowo-usługowej łańcucha dostaw
5.4. Wykorzystanie lokalizacji materiałowego i informacyjnego punktu rozdziału w
koordynowaniu działań wielopodmiotowych zarządzaŞnia popytem na produkty
5.5. Wzorce współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu popytem na produkty w
łańcuchu dostaw
6. Kontrolowanie działań w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu dostaw
6.1. Znaczenie kontroli w zarządzaniu popytem na produkty w łańcuchu dostaw
6.2. Pomiar efektywności zarządzania popytem na produkty jako narzędzie wspomagające
kontrolę
6.3. Metody i narzędzia pomiaru efektywności zarządzania popytem na produkty w
łańcuchu dostaw
6.4. Efektywność zarządzania popytem na produkty w dwu- i trójstrefowych łańcuchach
dostaw
6.4.1. Zakres realizacji koncepcji zarządzania popytem na produkty w strefach łańcucha
dostaw
6.4.2. Efekty realizacji popytu na produkty w strefach łańcucha dostaw
7. Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchach dostaw wybranych branż
7.1. Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchu dostaw branży meblarskiej .
7.2. Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchu dostaw branży motoryzacyjnej
7.3. Zarządzanie popytem na produkty w łańcuchu dostaw branży odzieżowej
7.4. Ocena procesu zarządzania popytem na produkty w łańcuchach dostaw wybranych branż
i propozycje usprawnień
Zakończenie
Załącznik. Badanie problematyki zarządzania popytem na produkty w łańcuchach
dostaw
1. Zakres i charakter badań bezpośrednich dotyczących zarządzania popytem na produkty
w łańcuchach dostaw
2. Dobór i charakterystyka próby badawczej
3. Budowa instrumentu pomiarowego
4. Klasyfikacja łańcuchów dostaw ze względu na lokalizację materiałowego i
informacyjnego punktu rozdziału
5. Grupowanie zmiennych wyrażających intensywność współdziałania przedsiębiorstw w
badanych łańcuchach dostaw
Bibliografia
266 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|