|
KONKURENCYJNOŚĆ KANCELARII PRAWNYCH JAK ZDOBYĆ I UTRZYMAĆ PRZEWAGĘ?
GNUSOWSKI M. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2017, wydanie Icena netto: 106.60 Twoja cena 101,27 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konkurencyjność kancelarii prawnych
Jak zdobyć i utrzymać przewagę?
Celem publikacji jest poszerzenie wiedzy o czynnikach konkurencyjności
usług prawnych.
W opracowaniu przedstawiono najskuteczniejsze sposoby konkurowania kancelarii prawnych
oraz najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzania kancelariami
, takie jak:
ekonomiczna analiza rynku usług prawnych,
trendy na rynku usług prawnych wpływające na jego konkurencyjność,
specyfika konkurowania w usługach prawnych,
pozycja konkurencyjna kancelarii prawnych,
determinanty konkurencyjności kancelarii prawnych,
strategie konkurowania na rynku usług prawnych.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla adwokatów i radców prawnych. Powinna
też zainteresować menedżerów, pracowników działów HR oraz osoby zajmujące się
marketingiem usług prawnych. Przydatna będzie również pracownikom naukowym związanym
z kierunkami prawnymi i ekonomicznymi, a także kształconym przez nich studentom.
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1
Konkurencyjny rynek usług prawnych
1.1. Formalne kryteria wydzielenia branżowego rynku usług prawnych
1.2. Charakterystyka usług prawnych
1.2.1. Usługi prawne jako usługi profesjonalne
1.2.2. Wolne zawody
1.3. Charakterystyka zawodów prawniczych
1.3.1. Zawód adwokata
1.3.2. Zawód radcy prawnego
1.3.3. Różnice między radcami prawnymi a adwokatami
1.3.4. Status doradców prawnych
1.4. Rynek usług prawnych w Polsce w ujęciu ekonomicznym
1.4.1. Podstawowe dane statystyczne oraz wycena rynku
1.4.2. Zmiany w podaży na rynku usług prawnych
1.4.2.1. Dostępność do usług prawników
1.4.2.2. Opis zbiorowości kancelarii prawnych w Polsce
1.4.3. Popyt na usługi prawne i jego determinanty
1.4.3.1. Przyczyny niskiego popytu na usługi prawne
1.4.4. Ceny usług prawnych
1.5. Trendy na rynku usług prawnych wpływające na jego konkurencyjność
Rozdział 2
Charakterystyka konkurencyjności kancelarii prawnych
2.1. Pojęcie konkurencyjności i jego teoretyczne odniesienia
2.1.1. Teoria konkurencyjności oparta na współzawodnictwie
2.1.1.1. Pojęcie przewagi konkurencyjnej
2.1.2. Założenia nurtu konkurencyjności opartego na współpracy
2.1.3. Specyfika konkurowania w usługach prawnych
2.2. Sposoby pomiaru konkurencyjności kancelarii prawnych
2.2.1. Konkurowanie o usługobiorców i nowe mierniki konkurencyjności
2.3. Analiza pozycji konkurencyjnej kancelarii prawnych
2.3.1. W jaki sposób kancelarie powinny analizować swoich konkurentów?
2.3.2. Podstawowe sposoby systematyzacji zbiorowości polskich kancelarii prawnych
2.3.2.1. Rodzaje kancelarii prawnych w Polsce
2.3.3. Ocena pozycji konkurencyjnej prawników w świetle badań empirycznych
2.3.3.1. Wielkość kancelarii a ocena pozycji konkurencyjnej
2.3.3.2. Rok powstania kancelarii a ocena pozycji konkurencyjnej
2.3.3.3. Rodzaj obsługiwanych klientów a ocena pozycji konkurencyjnej
2.4. Konkurencyjność kancelarii z punktu widzenia nabywców
2.4.1. Charakterystyka klientów indywidualnych kancelarii prawnych
2.4.2. Charakterystyka klientów instytucjonalnych korzystających z usług kancelarii
prawnych
2.4.3. Wpływ jakościowych oczekiwań klientów na konkurencyjność kancelarii prawnych
2.4.3.1. Identyfikacja uniwersalnych oczekiwań klientów
2.4.3.2. Oczekiwania dotyczące kwalifikacji zawodowych
2.4.3.3. Oczekiwania wynikające z zasad etyki zawodowej
2.4.3.4. Oczekiwania dotyczące kwestii finansowych
2.4.3.5. Oczekiwania dotyczące komunikacji z klientami
2.4.3.6. Pozostałe jakościowe oczekiwania klientów
2.4.3.7. Identyfikacja oczekiwań jakościowych klientów indywidualnych kancelarii
prawnych
2.4.3.8. Oczekiwania związane z empatią prawników
2.4.3.9. Oczekiwania związane ze sprawnością działania
2.4.3.10. Oczekiwania związane z przejrzystością i demistyfikacją
2.4.3.11. Oczekiwania związane z wykorzystywaniem wiedzy
2.4.3.12. Oczekiwania związane z profesjonalną prezencją
2.4.3.13. Aktualne oczekiwania klientów instytucjonalnych wobec prawników
2.5. Determinanty konkurencyjności kancelarii prawnych
2.5.1. Założenia metodyczne badania ilościowego
2.5.1.1. Charakterystyka badanej populacji
2.5.1.2. Struktura badanej populacji
2.5.2. Analiza czynników konkurencyjności kancelarii prawnych w świetle badań
własnych
Rozdział 3
Strategie konkurowania na rynku usług prawnych
3.1. Teoretyczne założenia budowania strategii konkurencyjności kancelarii
prawnej
3.1.1. Strategie wyróżniania się na rynku
3.1.2. Rola specjalizacji w usługach prawnych
3.1.3. Charakterystyka specjalizacji w konkretnych dziedzinach prawa
3.1.4. Konkurowanie poprzez specjalizację w obsłudze konkretnych grup klientów
3.1.5. Strategia dywersyfikacji
3.1.6. Wybrane strategie konkurowania kancelarii prawnych
3.2. Marketingowa koncepcja konkurencyjności
3.2.1. Bariery zastosowania marketingu w kancelariach prawnych
3.2.2. Jaki marketing na rynku usług prawnych - diagnoza
3.2.3. Podstawy teoretyczne relacyjnego marketingu usług
3.2.4. Marketing relacyjny w kancelarii prawnej
3.2.5. Charakterystyka marketingowego zarządzania organizacją usługową
3.2.6. Elementy teorii marketingowego zarządzania
3.2.6.1. Budowanie trwałych relacji z klientami - cykl obsługi klienta (CLAN)
3.2.6.2. Program Prowadzenia Indywidualnego Klienta (PIK)
3.2.7. Stosowanie marketingu relacyjnego w kancelarii prawnej w świetle badania
empirycznego
3.3. Strategia konkurowania przez jakość
3.3.1. Pojęcie i istota jakości usług
3.3.2. Teoretyczne modele i definicja jakości usług
3.3.2.1. Model jakości usług Ch. Grónroosa
3.3.2.2. Model jakości usług A. Parasuramana, V. Zeithaml, L.L. Berryego (model luk)
3.3.2.3. Model jakości cząstkowych E. Gummessona
3.3.2.4. Model jakości synkretycznej K. Rogozińskiego
3.3.2.5. Definicja jakości usług
3.3.3. Jakość usług jako źródło lojalności klientów
3.3.3.1. Relacja jakość - lojalność w świetle badania empirycznego
3.3.4. Jak badać jakość usług prawnych?
3.3.4.1. Istota metody SERVQUAL
3.3.4.2. Zastosowanie metody SERVQUAL
3.3.5. Strategia zarządzania jakością usług
3.3.6. Zadowolenie klienta jako wyznacznik jakości usług w świetle badania empirycznego
3.3.7. Konkurowanie przez jakość usług prawnych
3.4. Strategia konkurowania poprzez pozytywne podejście do reklamacji klientów
3.4.1. Jak prawnicy postrzegają składane przez klientów reklamacje?
3.4.2. Cechy negatywnego podejścia do reklamacji
3.4.3. Założenia pozytywnego podejścia do reklamacji
3.4.4. Jak realizować politykę pozytywnego podejścia do reklamacji - rekomendacje
3.4.4.1. Korzyści wynikające z wprowadzonych zmian
3.5. Strategia konkurowania za pomocą kluczowych kompetencji oraz wyróżniających
firmę zdolności
3.5.1. Kluczowe kompetencje kancelarii prawnej
3.5.2. Kompetencje pracowników kancelarii prawnych
3.5.3. Kompetencje menedżera kancelarii prawnej
3.5.4. Koncepcja kluczowych zdolności
3.5.5. Organizacja ucząca się
3.5.6. Dylemat menedżerski - kto powinien zarządzać kancelarią prawną?
3.6. Przedsiębiorcza koncepcja konkurencyjności kancelarii prawnej
3.6.1. Istota przedsiębiorczości
3.6.2. Prawnik jako przedsiębiorca
3.6.3. Kompetencje przedsiębiorczych prawników
3.7. Założenia nurtu konkurencyjności opartego na współpracy z nabywcami
Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne i orzecznictwo
Aneks - Kwestionariusz ankiety - badanie ilościowe
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
262 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|