|
HISTORIA FOTOGRAFII OD DAGUERRE'A DO GURSKY'EGO
KEMP W. wydawnictwo: UNIVERSITAS, 2014, wydanie Icena netto: 39.00 Twoja cena 37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Historia fotografii
Od Daguerre'a do Gursky'ego
Książka oferuje jasne i przystępne wprowadzenie do historii fotografii. Wychodząc
od takich postaci jak Louis Daguerre i Henry Fox Talbot, stojących u jej początków,
Wolfgang Kemp w sposób obrazowy przedstawia wszystkie istotne zjawiska i etapy
rozwoju fotografii, jak np. piktorializm około 1900 roku, słynną wystawę „The Family
of Man” z 1955 roku czy „Life-Photography” Irvinga Penna i Richarda Avedona.
Książka kończy się triumfem fotografii: nie tylko została ona uznana za pełnoprawną
formę artystyczną, ale stała się wręcz głównym medium współczesnej produkcji
artystycznej.
Wolfgang Kemp jest profesorem historii sztuki na Uniwerystecie w
Hamburgu. Jest autorem m.in. Räume der Maler. Zur Bilderzählung seit Giotto (1996).
Andrzej Nowakowski, Wstęp
Od początków w 1839 roku do piktorializmu około 1900
Bogini niesiona przez światło
Fotografia, czy to sztuka?
Wynalezienie fotografii I
Optyczna nieświadomość
Wynalezienie fotografii II
Wynalezienie fotografii III
Jak Rembrandt, tylko lepiej: David Octavius Hill i Robert Adamson
„Chciałabym utrwalić całe piękno mojego najbliższego otoczenia”: Julia Margaret
Cameron
Fotografia naturalistyczna: Peter Henry Emerson
Fotografia około 1900: piktorializm
Koniec piktorialzmu
Fotografia jako fotografia: 1913-1940
Samoufundowanie fotografii
Fotograficzne badania strukturalne: Paul Strand
Widzenie fotograficzne: László i Lucia Moholy-Nagy i Aleksander Rodczenko
Obiekt fotograficzny: Albert Renger-Patzsch i Edward Weston
Oblicze czasu: August Sander i Walker Evans
Prawdy efemeryczne: fotograficzny moment
Naruszenie medium: surrealizm i fotografia
Decydujący moment: 1940-1970
Decydujący moment: Henri Cartier-Bresson
Trzy albumy i Family of Man
Fotografia subiektywna
Opanowane momenty: Irving Penn i Richard Avedon
Pejzaże społeczne: Garry Winogrand i Lee Friedlander
Amerykańska groteska: Diane Arbus
Sztuka z udziałem fotografii: od 1970/80 do współczesności
Od fotografii artystycznej do sztuki z udziałem fotografii
Tekst i obraz, image recycling, serialność, wielkie formaty, kolor: pięć cech współczesnej
sztuki fotograficznej
Fotograficzne działania postmodernizmu
Appropriation, image recycling: Cindy Sherman, Sherrie Levine, Richard Prince
Tekst i obraz: Barbara Kruger i Victor Burgin
Inscenizowanie, opowiadanie: Les Krims, Duane Michals, Bernhard i Anna Blume
Mise-en-scene: Jeff Wall, Thomas Demand
Nie-określony moment w czasie: Hilla i Bernd Becherowie oraz ich szkoła
Po końcu fotografii analogowej
Wskazówki bibliograficzne
Indeks osób
Źródła ilustracji według stron
172 strony, Format: 13.0x19.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|