wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEWODNIK PO METODZIE QFD PROJEKTOWANIE I DOSKONALENIE PRODUKTÓW I USŁUG PRZY UŻYCIU QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT


ĆWIKLICKI M.

wydawnictwo: POLTEXT, 2017, wydanie I

cena netto: 39.89 Twoja cena  37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przewodnik po metodzie QFD

Projektowanie i doskonalenie produktów i usług przy użyciu Quality Function Deployment


Kompendium na temat QFD (Quality Function Deployment).

QFD definiuje się jako metodę planowania i rozwoju produktu lub usługi, umożliwiającą dokonanie precyzyjnej specyfikacji potrzeb i wymagań klientów, a następnie ich przełożenia na parametry pro-duktu lub usługi. Podejście to, znane także pod nazwą rozwinięcie funkcji jakości, jest jednym z najważniejszych w zarządzaniu jakością, a także w procesach innowacyjnych ukierunkowanych na klienta.

Metoda QFD wpisuje się w aktualne trendy dostosowania produktów do oczekiwań użytkowników.


Marek Ćwiklicki - profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Autor i współautor ponad 200 publikacji obejmujących tematykę: koncepcji i metod zarządzania, metodologii zarządzania i teorii organizacji, zarządzania jakością. Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, European Academy of Management, European Group for Organizational Studies. Oprócz prac naukowo-badawczych podejmowanych w obszarze metodologii zarządzania bierze udział w projektach szkoleniowo-doradczych w roli eksperta do spraw zarządzania organizacją doskonalących funkcjonowanie instytucji sektora prywatnego i państwowego.


Wykaz skrótów
Wprowadzenie

Rozdział 1
Czym jest QFD?
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tłumaczenie nazwy metody
1.3. Istota QFD
1.4. Wykres jakości - podstawa rozwoju QFD
1.5. Uwagi końcowe

Rozdział 2
Rozwój i upowszechnienie QFD w świecie
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Ewolucja metody
2.3. Przesłanki powstania QFD
2.4. Rozpowszechnienie QFD w świecie
2.4.1. Japonia
2.4.2. Stany Zjednoczone
2.4.3. Doświadczenia japońskie vs. amerykańskie
2.4.4. Wielka Brytania
2.4.5. Szwecja
2.4.6. Brazylia
2.5. Uwagi końcowe

Rozdział 3
Model Kano - lepsze zrozumienie klienta
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Istota modelu Kano
3.3. Tok postępowania w ustaleniu rodzaju oczekiwania klienta
3.4. Uwagi końcowe

Rozdział 4
Współczesne metody rejestrowania głosu klienta
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Głos klienta - definicja
4.3. Przegląd metod rejestrowania głosu klienta
4.4. Charakterystyka metod badania klienta we współczesnej wersji metody QFD
4.4.1. Wizyta w gemba klienta
4.4.2. Badanie źródeł internetowych
4.4.3. Mapowanie procesu klienta
4.5. Uwagi końcowe

Rozdział 5
House of Quality - podstawowa macierz QFD
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Przykład zastosowania House of Quality do produktu w branży samochodowej
5.3. Powstanie i istota HoQ
5.4. Wykres jakości jako korpus domu jakości
5.4.1. Ważność oczekiwań użytkowników
5.4.2. Hierarchizacja oczekiwań klienta w metodzie QFD
5.4.3. Model Kano a metoda QFD
5.4.4. Ocena spełnienia oczekiwań klienta
5.4.5. Sposób przygotowania analizy porównawczej
5.5. Ocena zależności cech - dach domu jakości
5.5.1. Sposób przeprowadzenia analizy
5.6. Analiza danych domu jakości
5.7. Dolna część domu jakości
5.7.1. Wartości docelowe
5.7.2. Względna ważność cech
5.8. Części domu jakości a tok postępowania w jego tworzeniu
5.9. Uwagi końcowe

Rozdział 6
Odmiany QFD
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Wzbogacenie toku postępowania
6.3. Czterofazowy model QFD - tradycyjna wersja metody
6.4. Modele wielomacierzowe
6.4.1. Japoński system rozwinięcia jakości
6.4.2. 30-macierzowe QFD
6.4.3. Niemiecki model QFD
6.5. Modyfikacja metody na potrzeby doskonalenia usług
6.5.1. Założenia metodyczne
6.5.2. Przykład
6.6. Uwagi końcowe

Rozdział 7
Zastosowanie QFD do planowania strategicznego
7.1. Uwagi wstępne
7.2. Przesłanki integracji metod QFD ze strategicznym zarządzaniem jakością
7.3. Strategia jako produkt
7.4. Istota zintegrowanego podejścia QFD/hoshin
7.5. Uwagi końcowe

Rozdział 8
Współczesna wersja metody QFD
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Powody opracowania współczesnej wersji QFD
8.3. Istota współczesnego QFD
8.4. Tok postępowania
8.5. Uwagi końcowe

Rozdział 9
ISO 16355-1:2015 - Norma dla metody QFD
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Przesłanki powstania normy
9.3. Struktura normy ISO 16355 część 1
9.4. Uwagi końcowe

Zakończenie
Bibliografia


220 stron, Format: 16.5x23.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2017