wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PORADNIK INNOWACYJNEGO SAMORZĄDOWCA INSPIRACJE NARZĘDZIA DOBRE PRAKTYKI


FAZLAGIĆ J.

wydawnictwo: POLTEXT, 2017, wydanie I

cena netto: 39.89 Twoja cena  37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Poradnik innowacyjnego samorządowca


Na najnowszą historię polskich samorządów składa się wiele sukcesów i spektakularnych dokonań. Jednak czas biegnie szybko i rzeczywistość rodzi nowe wyzwania. Sprostanie im wymaga, jak nigdy dotąd, kreatywności oraz innowacyjności w zarządzaniu lokalnymi społecznościami i gospodarkami.

Jak tworzyć proinnowacyjną kulturę w samorządzie?

Jak określać priorytety gospodarcze na poziomie lokalnym?

Jak wspierać innowacje społeczne w samorządzie?

Poradnik omawia korzyści, jakie odnoszą i mogą odnieść polskie samorządy, jeśli postawią na innowacyjnych liderów samorządowych.

Książka zawiera wiele inspiracji, narzędzi oraz dobrych praktyk.

Autor, prof. Jan Fazlagić, wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, jest uznanym ekspertem w dziedzinie zarządzania wiedzą, innowacyjnością oraz kapitałem intelektualnym, a ponadto prowadzi szkolenia i warsztaty dla praktyków biznesu.


Dr hab. Jan Fazlagić – profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce. Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Współautor wielu ekspertyz dla firm i instytucji sektora publicznego. Stypendysta dwóch prestiżowych stypendiów: Fulbright Senior Scholarship (2006–2007) oraz Marie Curie Research Fellowship (2002–2003). Autor pierwszego w Polsce podręcznika do zarządzania wiedzą Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki oraz książki Kreatywni w biznesie (Poltext 2015). Autor bloga: jakiestudiawybrac.blogspot.com. Stworzył pierwszy w Polsce raport o kapitale intelektualnym uczelni. Uczestniczył w wielu projektach badawczych i szkoleniowych m.in. współtworzył europejski portal zarządzania wiedzą knowledgaboard.com. Współautor podręcznika RECORD opracowanego na zamówienie Komisji Europejskiej: Recognising Central and Eastern European Centres of RTD: Perspectives for the European Research Area. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. dla praktyków biznesu.


Wstęp

Rozdział 1. Innowacyjny samorząd
Wprowadzenie
1.1. Czym jest innowacyjność?
1.2. Konkurencyjność samorządów
1.3. Na czym polegają innowacje w samorządach?
1.4. Bariery dla wdrażania innowacji w samorządach i sposoby ich pokonywania
1.5. Schematy myślowe przeszkodą w rozwoju samorządu

Rozdział 2. Kierunki rozwoju innowacyjnych samorządów
Wprowadzenie
2.1. Uwarunkowania makroekonomiczne samorządów w ujęciu globalnym
2.2. Trendy globalne
2.3. Rozwój przemysłów kreatywnych szansą dla średnich i dużych miast w Polsce

Rozdział 3. Innowacyjni pracownicy w innowacyjnym samorządzie
Wprowadzenie
3.1. Teorie wyjaśniające istotę procesu twórczego
3.2. Innowacyjni pracownicy
3.3. Motywowanie innowacyjnych pracowników w samorządzie
3.4. Jak zmienić urząd w "fabrykę innowacji"?

Rozdział 4. Kapitał społeczny w samorządzie
Wprowadzenie
4.1. Czym jest kapitał społeczny?
4.2. Dlaczego warto budować kapitał społeczny w samorządzie?
4.3. Jak wycenić kapitał społeczny?
4.4. Pomiar kapitału społecznego

Rozdział 5. Tworzenie innowacyjnych strategii
dla samorządów
Wprowadzenie
5.1. Istota strategii dla samorządu
5.2. Wizja i misja samorządu
5.3. Cele strategii i kierunki interwencji
5.4. Monitoring strategii
5.5. Wdrażanie strategii
5.6. Możliwości poprawy procesu wdrażania strategii

Rozdział 6. Storytelling
Wprowadzenie
6.1. Istota storytellingu
6.2. Rodzaje historii
6.2. Storytelling na przykładzie wybranych polskich miast

Rozdział 7. Rankingi samorządowe na przykładzie powiatów
Wprowadzenie
7.1. Wiedeń - jako przykład światowego lidera rankingów miast
7.2. Ranking Związków Powiatów Polskich
7.3. Ranking Powiatów do 60 tys. mieszkańców
7.4. Ranking powiatów "Newsweeka"
7.5. Ranking miast "Gazety Wyborczej"
7.6. Ranking Miast Uczących Się ("Polityka Insight")
7.7. Rankingi najbiedniejszych powiatów w Polsce
7.8. Rankingi międzynarodowe

Bibliografia


180 stron, Format: 14.2x21.6, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2017