Książka Michała Polasika dotyczy najbardziej aktualnych i najważniejszych
zagadnień, związanych z perspektywami rozwoju rynku bankowego [...].
Stanowi ona nowatorskie, rzetelne, starannie udokumentowane empirycznie studium z
zakresu rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce.
Książka zawiera jednocześnie odniesienia i porównania do rynków bankowości
elektronicznej w USA i Europie Zachodniej [...].
Autor przeprowadził badania banków i klientów, co [...] dało możliwość
sformułowania wniosków mających wybitne walory użytkowe z punktu widzenia zachowań
samych banków, poprawy ich konkurencyjności, zarówno z uwagi na dotarcie do klienta,
jak i utrzymanie jego lojalności [...]. Na tle innych istniejących publikacji stanowi
ona bardzo wartościową monografię poświęconą bankowości elektronicznej i jej
perspektywom w Polsce.
Prof. dr hab. Wiesława Przybylska-Kapuścińska, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Dr Michał Polasik - adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych i
Zarządzania Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu. Jest autorem wielu publikacji i
opracowań z dziedziny bankowości elektronicznej.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział l. Pojęcie i klasyfikacja bankowości elektronicznej
1.1. Przegląd definicji bankowości elektronicznej
1.1.1. Zestaw środków technicznych
1.1.2. Bankowość elektroniczna jako usługa
1.1.3. Specyficzna forma działalności
1.1.4. Uniwersalna definicja bankowości elektronicznej
1.2. Systematyka bankowości elektronicznej
1.2.1. Rodzaje klientów
1.2.2. Kanały komunikacji
1.2.3. Tryby dostępu
1.2.4. Poziomy dostępu
1.2.5. Typy modeli bankowości elektronicznej
1.2.6. Terminy związane z bankowością elektroniczną
Rozdział 2. Rozwój elektronicznych kanałów dystrybucji w bankowości
2.1. Ewolucja bankowości elektronicznej
2.1.1. Bankowość terminalowa i telefoniczna
2.1.2. Poszukiwanie nowych rozwiązań dla bankowości elektronicznej
2.1.3. Rozwój bankowości elektronicznej od połowy lat 90. XX w.
2.2. Znaczenie Internetu dla rozwoju bankowości elektronicznej
2.2.1. Specyfika usług bankowych
2.2.2. Rozwój Internetu na świecie
2.2.3. Detaliczna bankowość internetowa na świecie
2.3. Rozwój bankowości elektronicznej w Polsce
Rozdział 3. Bankowość elektroniczna w Polsce w opinii przedstawicieli banków
3.1. Metodyka badania ankietowego
3.2. Polski rynek bankowości elektronicznej
3.2.1. Rozwój bankowości elektronicznej w Polsce
3.2.2. Znaczenie integracji rynków finansowych w Europie
3.2.3. Elektroniczna bankowość korporacyjna
3.2.4. Zmiany wewnętrzne w sektorze bankowym
3.2.5. Efekty finansowe
3.3. Dane dotyczące banków-respondentów
3.3.1. Elektroniczne kanały dostępu
3.3.2. Oferowane usługi
3.3.3. Stosowane rozwiązania informatyczne
3.3.4. Funkcjonowanie na europejskim rynku bankowości elektronicznej
Rozdział 4. Opinie użytkowników Internetu na temat bankowości elektronicznej
4.l. Metodyka badania ankietowego
4.2. Usługi finansowe i transakcje w Internecie
4.3. Korzystanie z bankowości internetowej
4.4. Opinie osób niekorzystających z bankowości internetowej
4.5. Charakterystyka klientów bankowości internetowej
Rozdział 5. Ekonomiczne skutki oferowania bankowości elektronicznej
5.1. Nakłady inwestycyjne
5.2. Wielkość i struktura kosztów
5.3. Wpływ na zatrudnienie w sektorze bankowym
5.4. Efektywność bankowości wirtualnej
Rozdział 6. Perspektywy rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce
6.1. Oczekiwania klientów detalicznej bankowości internetowej
6.2. Strategie oferowania bankowości elektronicznej
6.3. Bariery rozwoju bankowości internetowej
6.4. Dynamika i perspektywy rozwoju detalicznej bankowości internetowej
6.5. Wpływ integracji z Unią Europejską na polski rynek bankowości elektronicznej
Podsumowanie
Bibliografia
191 stron, B5, miękka oprawa