Książka o budowaniu zaufania w biznesie
W epoce naznaczonej skandalami w biznesie zaufanie staje się kluczowym
warunkiem sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. W wymierny sposób przyspiesza
działania, zwiększa zyski i pozwala budować satysfakcjonujące relacje biznesowe i
osobiste.
Autor, ekspert w dziedzinie przywództwa, radzi, jak budować zaufanie i
stawać się wiarygodnym partnerem w interesach, dobrym pracodawcą i porywającym
liderem, a także lepszym współmałżonkiem i rodzicem.
Z książki tej dowiesz się m.in.:
- jakie zachowania cechują najbardziej godnych zaufania ludzi biznesu;
- w jaki sposób wiarygodność pozwala zmniejszyć koszty i
zmaksymalizować zyski;
- jak odbudować utracone zaufanie.
"Zaufanie redukuje koszty transakcji, zwiększa szanse polubownego
załatwienia sporów i przyspiesza wymianę handlową. Jest swego rodzaju spoiwem
wszelkich organizacji i stowarzyszeń. Nareszcie ktoś zauważył i docenił jego ogromne
znaczenie w biznesie".
Marilyn Carlson Nelson, dyrektor generalny Carlson Companies
" (...) Po tę książkę powinni sięgnąć nie tylko liderzy, ale
wszyscy, którzy chcieliby poprawić swoje relacje ze znajomymi, przyjaciółmi czy
rodziną".
Gregory K. Ericksen, wiceprezes Ernst & Young
Stephen M. R. Covey, współzałożyciel i prezes zarządu CoveyLink,
firmy konsultingowej skoncentrowanej na przekonywaniu liderów i organizacji do budowania
zaufania w biznesie. Zasiada w zarządzie lub radach nadzorczych sześciu spółek. Syn
Stephena Coveya, autora megabestselleru
7 nawyków skutecznego działania.
Spis treści:
Podziękowania
Przedmowa
JEDNA RZECZ, KTÓRA ZMIENIA WSZYSTKO
NIC NIE DZIAŁA TAK SZYBKO JAK ZAUFANIE
MOŻESZ COŚ Z TYM ZROBIĆ!
PIERWSZA FALA - ZAUFANIE DO SIEBIE
ZASADA WIARYGODNOŚCI
CZTERY PODSTAWY WIARYGODNOŚCI
Podstawa 1 - Prawość
Podstawa 2 - Intencje
Podstawa 3 - Umiejętności
Podstawa 4 - Rezultaty
DRUGA FALA - ZAUFANIE W RELACJACH
ZASADA ZACHOWANIA
Trzynaście zachowań
Zachowanie 1. Mówienie wprost
Zachowanie 2. Okazywanie szacunku
Zachowanie 3. Dbanie o przejrzystość
Zachowanie 4. Naprawianie krzywd
Zachowanie 5. Okazywanie lojalności
Zachowanie 6. Wykazywanie się rezultatami
Zachowanie 7. Doskonalenie się
Zachowanie 8. Konfrontacja z rzeczywistością
Zachowanie 9. Precyzowanie oczekiwań
Zachowanie 10. Przyjmowanie odpowiedzialności
Zachowanie 11. Najpierw słuchanie
Zachowanie 12. Dotrzymywanie zobowiązań
Zachowanie 13. Obdarzanie zaufaniem
Opracowanie planu działania
TRZECIA, CZWARTA I PIĄTA FALA
ZAUFANIE PARTNERÓW
Trzecia fala - Zaufanie w organizacjach
Czwarta fala - Zaufanie na rynku
Piąta fala - Zaufanie społeczne
WZBUDZANIE ZAUFANIA
DARZENIE "MĄDRYM ZAUFANIEM"
ODZYSKIWANIE UTRACONEGO ZAUFANIA
SKŁONNOŚĆ DO ZAUFANIA
PRZYPISY
INDEKS
420 stron, oprawa miękka