|
MIERZENIE WYNIKÓW SZKOLEŃ
PHILLIPS J.J. STONE D.R. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2013, wydanie II cena netto: 92.50 Twoja cena 87,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia
przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do
działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków.
Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie
mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać
rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na
następujące pytania:
- Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe
umiejętności, których mogą używać?
- Czego tak naprawdę się nauczyli?
- Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy? Jaki był
efekt biznesowy programu?
- Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji? Czy program przyniósł
korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu, sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze
i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów
szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności
zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
Spis treści:
O autorach
str. 9
Podziękowania
str. 10
Wstęp
str. 11
Wzrastające znaczenie sprawdzonych wyników
str. 11
Czego można się nauczyć dzięki tej książce
str. 11
Zawartość książki
str. 12
Dlaczego większość szkoleń nie jest oceniana
str. 13
Wiarygodne mierzenie jest możliwe
str. 14
Rozdział 1. Pomiar i ocena wyników szkoleń: znaczenie i korzyści
str. 17
Dlaczego pomiar i ocena są konieczne
str. 17
Struktura oceny i sześć typów miar
str. 18
Studium przypadku: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych
str. 24
Ustalanie celów oceny
str. 29
Tworzenie kultury szkoleń ukierunkowanej na wyniki
str. 30
Rozdział 2. Model i procedura ROI
str. 32
Ogólna charakterystyka modelu i procedury ROI
str. 32
Definiowanie zwrotu z inwestycji i wskaźnika stosunku zysku do kosztów
str. 34
Zdecyduj, który z pięciu poziomów jest odpowiedni do oceny twojego szkolenia
str. 37
Rozdział 3. Krok 1. Opracuj szczegółowe cele na każdym z poziomów: podstawa
pomiaru
str. 42
Jaki wpływ mają cele z każdego poziomu oceny na zwrot z inwestycji
str. 42
Połączenie celów szkolenia z celami przedsiębiorstwa
str. 43
Opracowanie zadań szkoleń na każdym z poziomów
str. 43
Opis przypadku: Reliance Insurance Company
str. 49
Rozdział 4. Krok 2. Opracuj plany oceny i zbierz początkowe dane
str. 53
Tworzenie planów oceny - zasady ogólne
str. 53
Rodzaje miar
str. 54
Wyjaśnianie celu inicjatywy szkoleniowej
str. 56
Sposoby zbierania danych początkowych
str. 59
Najważniejsze czynniki w opracowywaniu strategii oceny
str. 61
Opracowanie planu i strategii oceny
str. 62
Rozdział 5. Krok 3. Zbierz dane w trakcie szkolenia (poziomy 1 i 2)
str. 71
Poziom 1: mierzenie reakcji i satysfakcji
str. 72
Docelowe obszary poziomu 1 - standardowy formularz
str. 74
Poziom 2: pomiar uczenia się
str. 86
Rozdział 6. Krok 4. Zbierz dane po szkoleniu (poziomy 3 i 4)
str. 110
Najlepsze sposoby gromadzenia danych uzupełniających
str. 110
Znajdowanie najbardziej wiarygodnych źródeł danych
str. 132
Przykłady pytań pojawiających się w ocenie uzupełniającej
str. 133
Ulepszanie wskaźników odpowiedzi w kwestionariuszach
str. 134
Od czego zacząć zbieranie danych
str. 135
Rozdział 7. Krok 5. Wyodrębnij efekty szkolenia
str. 138
Opis przypadku: First Bank
str. 138
Pierwszy krok: rozpoznanie pozostałych czynników
str. 140
Najlepsze strategie wyodrębniania efektów szkolenia
str. 142
Wybór strategii
str. 153
Rozdział 8. Krok 6. Przekształć dane na wartości finansowe
str. 158
Miękkie i twarde dane
str. 159
Najlepsze metody przekształcania danych na wartości finansowe
str. 161
Wybór odpowiedniej metody przekształcania danych
str. 169
Kwiestie wiarygodności
str. 170
Korygowanie danych
str. 171
Konwersja jednostki wartości
str. 171
Zadawanie właściwych pytań o konwersję twardych i miękkich danych
str. 172
Rozdział 9. Krok 7. Określ koszty szkolenia
str. 175
Określanie kosztów szkolenia
str. 175
Znaczenie kosztów w określaniu ROI
str. 175
Ujawnianie wszystkich kosztów
str. 176
Określanie pełnych kosztów
str. 178
Ukazywanie kosztów bez ukazywania korzyści
str. 178
Zalecane kategorie kosztowe
str. 179
Akumulacja i szacowanie kosztów
str. 183
Tabela klasyfikacji kosztów
str. 184
Akumulacja kosztów
str. 185
Szacowanie kosztów
str. 186
Rozdział 10. Krok 8. Oblicz zwrot z inwestycji (poziom 5)
str. 190
Obliczanie wskaźnika stosunku zysku do kosztów i zwrotu z inwestycji
str. 190
Główne zasady
str. 191
Potencjalna wielkość ROI dla grupy docelowej
str. 191
Racjonalne traktowanie ROI - nie komplikować
str. 193
Porównania ROI
str. 193
Rozdział 11. Krok 9. Określ korzyści niematerialne
str. 195
Dlaczego korzyści niematerialne są ważne
str. 195
Określanie głównych korzyści niematerialnych
str. 196
Źródła korzyści niematerialnych
str. 198
Końcowe słowo o korzyściach niematerialnych
str. 199
Rozdział 12. Krok 10. Opracuj raport efektu biznesowego
str. 200
Znaczenie określenia wpływu szkolenia na wyniki
str. 200
Monitorowanie postępu
str. 201
Oddziaływanie mierzyć, nie uzasadniać
str. 202
Komunikowanie wyników
str. 202
Uwzględnianie potrzeb odbiorców docelowych
str. 203
Opracowanie raportu z oceny
str. 203
Opracowanie raportu o wpływie szkolenia na firmę
str. 205
Przedstawianie bilansu danych finansowych i niefinansowych
str. 207
Co zrobić, jeśli pojawią się zaskakujące lub rozczarowujące dane
str. 209
Wyrażanie innym należnego uznania
str. 211
Rozdział 13. Szybkie i łatwe sposoby mierzenia wyników szkoleń
str. 214
Oszczędność w obliczaniu ROI
str. 214
Trzy szybkie sposoby, żeby się dowiedzieć, co się stało, dlaczego oraz ile są warte
wyniki
str. 215
Oszczędzający czas arkusz roboczy
str. 217
Rozdział 14. Pozyskiwanie wsparcia zarządu i wdrażanie procesu
str. 219
Polityka i decyzje firmy
str. 219
Jak sprawić, by kierownicy zaangażowali się w ocenę wyników szkolenia
str. 220
Użycie pomiaru w niewłaściwych celach
str. 223
Wdrożenie
str. 224
Indeks
str. 237
244 strony, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KSZTAŁTOWANIE STRATEGII SZKOLEŃ I ROZWOJU PRACOWNIKÓW MAYO A.
- WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY PRZESTRZEGANIE ZASADY RÓWNEJ PŁACY ARMSTRONG M., CUMMINS A., HASTINGS S., WOOD W.
- EWALUACJA TALENTU NOWA STRATEGIA ZARZĄDZANIA TALENTAMI W ORGANIZACJI DAVIS T.
- IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH BOYDELL T. LEARY M.
- ROI CZYLI ZWROT Z INWESTYCJI W SZKOLENIA I ROZWÓJ KADR PHILIPS J.J.
- SZTUKA PERSWAZJI BATKO A.
- ZWROT Z INWESTYCJI W SZKOLENIA I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW Z PŁYTĄ CD PULLIAM-PHILLIPS P. PHILLIPS J.J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|