wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ARCHITEKTURA WIEDZY W SZKOLE


DYLAK S.

wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Architektura wiedzy w szkole


W prezentowanej książce omówione zostały fundamenty procesu uczenia i uczenia się.

Autor łączy w niezwykle inspirujący sposób wiedzę naukową z praktyką szkolną – prezentuje uporządkowane wyniki badań na temat funkcjonowania mózgu oraz naukową kategoryzację wiedzy.

Pokazuje możliwość wykorzystania tej najnowszej wiedzy w szkole dla kreowania szkolnego procesu uczenia i uczenia się tak, aby najefektywniej wspierał rozwój każdego ucznia.

Autor omawia Strategię Kształcenia Wyprzedzającego oraz wskazuje najbardziej pożądane cechy współczesnej szkoły.

Książka, nasycona anegdotami, napisana jest z wielkim zaangażowaniem - językiem tak klarownym, że każdy Czytelnik przeczyta ją z zainteresowaniem.


Podziękowania

Wprowadzenie

Rozdział I. Mózg jako podmiot i przedmiot naszego działania

1. Ustawiczna zmiana mózgu w planie rozwoju filogenetycznego i ontogenetycznego
2. Neurogeneza w kontekście edukacji
3. Wychowanie fizyczne i sztuka - niedoceniane a znaczące dla poznawczego potencjału mózgu
3.1. Przez trudy (także fizyczne) do gwiazd i do... lepszego mózgu
3.2. Sztuka wielkim nauczycielem jest...
4. Uczenie się mózgu - konsekwencje dla edukacji
5. Jak się uczysz, tak umiesz - ku podstawie programowej

Rozdział II. Cyfrowy uścisk szkoły z nadzieją nie tylko na igrzyska...

1.Nastolatki w cyfrowym świecie - migotanie tożsamości i pulsująca obecność
2. Gry - na nowo w przestrzeni cyfrowej
3. Second Life - nowe otwarcie w przestrzeni cyfrowej
4. Cyfrowe szarpnięcie dzisiejszym paradygmatem nauczania
5. Visual literacy znaczącą kompetencją we współczesnej komunikacji

Rozdział III. Nauczanie przedmiotów ścisłych w kontekście dzisiejszych oczekiwań - według deklaracji nauczycieli polskich i eksperymentów w USA

1. Charakterystyka badanej grupy nauczycieli
2. Satysfakcja z wykonywanego zawodu oraz proponowane zmiany w organizacji pracy
3. Deklarowane przez badanych cele kształcenia i wychowania
4. Stosowane sposoby pracy pedagogicznej przez badanych nauczycieli
5. Miejsce cyfrowych mediów w procesie kształcenia realizowanym przez badanych
6. Wnioski z badań i konteksty - empiryczne, teoretyczne oraz anegdotyczne
7. Czynniki ważne i mniej ważne w efektywnej pracy nauczyciela przedmiotów ścisłych
8. Efektywnemu nauczycielowi bliżej do architekta niż dostawcy

Rozdział IV. Wiedza i szkoła

1. Od wiedzy potocznej do naukowej - możliwa przestrzeń dla działań szkolnych
2. Wiedza szkolna a wiedza czynna - między tu i tam edukacji szkolnej
3. Wiedza nauczycielska - jej naukowość w kontekście (koniecznej?) potoczności
4. Konstruktywizm - hasło nowoczesnego (?) nauczania w tworzeniu kultury pedagogicznej szkoły
5. Architektura wiedzy w szkole - więcej niż metafora
5.1. Architektura wiedzy nauczyciela
5.2. Architektura wiedzy ucznia
6. Nauczyciel architektem wiedzy uczniów

Rozdział V. Na przekór (nie)realnemu, czyli o innych propozycjach edukacji w szkole

1. Nauczycielskie wycofanie ...może aktywizować uczniów
2. Lubić szkołę czy odczuwać respekt - co jest ważniejsze dla osiągnięć uczniów...
3. Myślenie: czy i jak jest obecne w pracy szkoły...
4. Szkoła ogólnokształcąca na planie trójkąta - trzy pożądane cechy szkoły współczesnej
4.1. Szkoła odmiejscowiona - w planie utopijnym i rzeczywistościowym
4.2. Szkoła uczniowskiego projektowania siebie
4.3. Szkoła zadań realizacyjnych - uczniowskie projekty edukacyjne
5. Od wiedzy potocznej do naukowej - flipped (reverse) classroom oraz Strategia Kształcenia Wyprzedzającego
5.1. Flipped classroom - odwrócona klasa - czyli blisko głównej idei rodzimej strategii kształcenia wyprzedzającego
5.2. Strategia kształcenia wyprzedzającego - SKW
5.3. Wyniki wstępnego testowania efektywności Strategii Kształcenia Wyprzedzającego
5.4. Opinia nauczycieli, dyrektorów i rodziców w Polsce o SKW

Zakończenie

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel

Indeks nazwisk


232 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022