wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

W POSZUKIWANIU ROZWIĄZAŃ WSPIERAJĄCYCH W ROZWOJU OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WZROKU


PARYS K. STEFAŃSKI P. RED.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 49.80 Twoja cena  47,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W poszukiwaniu rozwiązań wspierających w rozwoju osoby z niepełnosprawnością wzroku

Dialog refleksji i doświadczeń


Teksty zgromadzone w publikacji wpisują się we współczesne trendy obecne w pedagogice specjalnej. [...] Na podkreślenie zasługuje jej konstrukcja, z wyraźnym przejściem od zagadnień teoretycznych do rozwiązań praktycznych, wzbogaconych ciekawymi przykładami.[...]

Książka stanowi wartościową pozycję wydawniczą. Na podkreślenie zasługuje jej konstrukcja, z wyraźnym przejściem od zagadnień teoretycznych do rozwiązań praktycznych, wzbogaconych ciekawymi przykładami. Z różnorodności materiału redaktorzy stworzyli tematyczną jedność. Zamieszczone w publikacji teksty łączy wspólny cel, jakim jest poprawa jakości funkcjonowania osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. Ze względu na zróżnicowaną treść książka może być doskonałym przewodnikiem dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, studentów pedagogiki, a także innych czytelników zainteresowanych problematyką osób z niepełnosprawnością narządu wzroku, zarówno w aspekcie rozważań teoretycznych, jak i praktyki edukacyjnej i rehabilitacyjnej.

prof. dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz

Teksty zgromadzone w publikacji wpisują się we współczesne trendy obecne w pedagogice specjalnej. Autorzy przedstawiają treści skoncentrowane wokół wybranych aspektów budowania zasobów osobistych oraz wspierania w edukacji i codziennym funkcjonowaniu osób niewidomych i słabowidzących. Łączy ich troska o funkcjonowanie osoby z niepełnosprawnością wzroku (m.in. w roli ucznia) w różnych sferach życia (najczęściej w kontekście edukacyjnym). […] Jest to ważna książka pod względem poznawczym i praktycznym. Będzie służyć nauczycielom, terapeutom i innym specjalistom, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju i edukacji uczniów z niepełnosprawnością wzroku. Zawiera bowiem wiele cennych wskazówek pomocnych w pracy zawodowej tyflopedagoga. Będzie przydatna także dla rodziców dzieci dotkniętych dysfunkcją wzroku oraz dla studentów pedagogiki specjalnej.

dr hab. Małgorzata Walkiewicz-Krutak, prof. APS

Wprowadzenie             

Władysława Pilecka
Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych          

Paweł Masarczyk
„Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome         

Katarzyna Parys
Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów    

Sławomir Olszewski
Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga        

Anna Mitko, Małgorzata Trojańska
Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności    

Małgorzata Woś
Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku   

Agnieszka Nawrocka
Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole  

Patrick Temmesfeld
Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech   

Małgorzata Bała
Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne       

Dorota Rysiak
Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących    

Marek Jakubowski
Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań       

Magdalena Pasteczka-Cholewa, Magdalena Gatlik
Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku     

O autorach i redaktorach  

212 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022