|
W POSZUKIWANIU ROZWIĄZAŃ WSPIERAJĄCYCH W ROZWOJU OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WZROKU
PARYS K. STEFAŃSKI P. RED. wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie Icena netto: 49.80 Twoja cena 47,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W poszukiwaniu rozwiązań
wspierających w rozwoju osoby z niepełnosprawnością wzroku
Dialog
refleksji i doświadczeń
Teksty zgromadzone w
publikacji wpisują się we współczesne trendy obecne w
pedagogice specjalnej. [...] Na podkreślenie zasługuje jej konstrukcja,
z wyraźnym przejściem od zagadnień teoretycznych do rozwiązań
praktycznych, wzbogaconych ciekawymi przykładami.[...]
Książka
stanowi wartościową pozycję wydawniczą. Na podkreślenie zasługuje jej
konstrukcja, z wyraźnym przejściem od zagadnień teoretycznych do
rozwiązań praktycznych, wzbogaconych ciekawymi przykładami. Z
różnorodności materiału redaktorzy stworzyli tematyczną
jedność. Zamieszczone w publikacji teksty łączy wspólny cel,
jakim jest poprawa jakości funkcjonowania osób z
niepełnosprawnością narządu wzroku. Ze względu na
zróżnicowaną treść książka może być doskonałym przewodnikiem
dla pedagogów, pedagogów specjalnych,
psychologów, studentów pedagogiki, a także innych
czytelników zainteresowanych problematyką osób z
niepełnosprawnością narządu wzroku, zarówno w aspekcie
rozważań teoretycznych, jak i praktyki edukacyjnej i rehabilitacyjnej.
prof.
dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
Teksty
zgromadzone w publikacji wpisują się we współczesne trendy
obecne w pedagogice specjalnej. Autorzy przedstawiają treści
skoncentrowane wokół wybranych aspektów budowania
zasobów osobistych oraz wspierania w edukacji i codziennym
funkcjonowaniu osób niewidomych i słabowidzących. Łączy ich
troska o funkcjonowanie osoby z niepełnosprawnością wzroku (m.in. w
roli ucznia) w różnych sferach życia (najczęściej w
kontekście edukacyjnym). […] Jest to ważna książka pod
względem poznawczym i praktycznym. Będzie służyć nauczycielom,
terapeutom i innym specjalistom, którzy zajmują się
wspomaganiem rozwoju i edukacji uczniów z
niepełnosprawnością wzroku. Zawiera bowiem wiele cennych
wskazówek pomocnych w pracy zawodowej tyflopedagoga. Będzie
przydatna także dla rodziców dzieci dotkniętych dysfunkcją
wzroku oraz dla studentów pedagogiki specjalnej.
dr
hab. Małgorzata Walkiewicz-Krutak, prof. APS
Wprowadzenie
Władysława Pilecka
Wspomaganie
rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich
sukcesów
życiowych
Paweł Masarczyk
„Twoje
ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się
spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki
edukacyjno-zawodowej przez osoby
niewidome
Katarzyna Parys
Idee
pedagogiki specjalnej w działaniach
tyflopedagogów
Sławomir Olszewski
Autodiagnoza
w pracy tyflopedagoga
Anna Mitko, Małgorzata Trojańska
Obciążenia
zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej
niepełnosprawności
Małgorzata Woś
Diagnostyka
zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich
wieku
Agnieszka Nawrocka
Dostosowanie
otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i
słabowidzącego w szkole
Patrick Temmesfeld
Wybrane
problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i
słabowidzących w Niemczech
Małgorzata Bała
Znaczenie
kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością
narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i
organizacyjne
Dorota Rysiak
Dostosowanie
otoczenia do potrzeb osób słabowidzących
Marek Jakubowski
Pomoce
dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji
zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych
poszukiwań
Magdalena Pasteczka-Cholewa, Magdalena Gatlik
Doświadczenia
studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek
dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu
wzroku
O autorach i redaktorach
212
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|