wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

WYCENA SPÓ£EK W WARUNKACH KRYZYSU PRZYPADEK PANDEMII


PANFIL M. WNUCZAK P. RED.

wydawnictwo: POLTEXT, 2021, wydanie I

cena netto: 119.89 Twoja cena  113,90 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Wycena spó³ek w warunkach kryzysu

Przypadek pandemii


Pandemia Covid-19 stanowi tylko szczególny przypadek kryzysu w wielu jego wymiarach: medycznym, spo³ecznym, finansowym, gospodarczym i politycznym. Poniewa¿ kryzysy bêd± nam towarzyszyæ tak¿e w przysz³o¶ci, a „czarny ³abêd¼” nieraz jeszcze zaskoczy nas swoim nieoczekiwanym pojawieniem siê, wycena przedsiêbiorstwa w warunkach kryzysu zawsze bêdzie stanowiæ wyzwanie. Ksi±¿ka jest prób± zmierzenia siê z tym wyzwaniem.

Inspiracj± ksi±¿ki by³ coroczny raport PwC dotycz±cy 100 globalnych spó³ek o najwiêkszej kapitalizacji rynkowej. Uczestnicy I edycji studiów podyplomowych Wycena przedsiêbiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Ko¼miñskiego w swoich pracach koñcowych przygotowywali analizê fundamentaln± wybranych spó³ek z publikacji PwC. W marcu 2020 r. og³oszono na ¶wiecie pandemiê i wprowadzono ograniczenia w handlu miêdzynarodowym i obrocie krajowym. Ta nieoczekiwana sytuacja wp³ynê³a negatywnie lub pozytywnie na przedsiêbiorstwa analizowane przez autorów ksi±¿ki. Ka¿dy musia³ odpowiedzieæ sobie na pytanie: W jakim stopniu pandemia 2020 r. wp³ynê³a na wyniki analizowanej spó³ki? Jak to uwzglêdniæ w prognozie finansowej?

Z listy TOP-100 spó³ek o najwiêkszej warto¶ci rynkowej na ¶wiecie w ksi±¿ce znalaz³y siê:

  • Alibaba, Amazon.com (e-commerce), autorzy: El¿bieta Kusak, Paulina ¦wiêcicka
  • AstraZeneca (bran¿a farmaceutyczna), autor: Micha³ Pik
  • AT&T, Verizon Communications (telekomunikacja), autorzy: Aldona Gawron, Pawe³ Garwo³a
  • Coca-Cola (napoje niealkoholowe), autor: Maciej Wojciechowski
  • ExxonMobil (energia – ropa i gaz), autor: Sebastian Stypczyñski
  • Microsoft, Apple (technologia i oprogramowanie), autorzy: Krzysztof Rycaj, Konrad Ogrodowicz
  • Facebook (sieæ spo³eczno¶ciowa), autor: Rados³aw Bartosiak.

Redaktorzy dodali do tej listy dwie polskie spó³ki typu blue chips z GPW w Warszawie: Allegro (e-commerce) – autor: Marek Panfil oraz PZU (ubezpieczenia) – autor: Kamil Niewiatowski.

Ksi±¿ka sk³ada siê z 14 rozdzia³ów, z których pierwsze dwa maj± charakter teoretyczny, natomiast kolejnych 12 dotyczy analizy fundamentalnej wybranych spó³ek.

Ka¿da wycena ma charakter indywidualny i subiektywny. Bieg³y powinien kierowaæ siê zdrowym rozs±dkiem, przyjmuj±c wiele subiektywnych za³o¿eñ. Nie mo¿na zapominaæ, ¿e wycena przedsiêbiorstwa to zarówno teoria (nauka), jak i sztuka, oparta na intuicji i do¶wiadczeniu wyceniaj±cego.


  ¯yjemy w rozmigotanym ¶wiecie, w którym co rusz ujawniaj± siê nowe ¼ród³a niepewno¶ci. Wycena biznesu w takich warunkach jest nie lada wyzwaniem. Powiedzenie: „wycena jest bardziej sztuk± ni¿ nauk±” nabiera dzi¶ szczególnej aktualno¶ci. Ksi±¿kê Marka Panfila i Paw³a Wnuczaka traktujê jako pracê nie tylko o tym, co spotyka nas w zwi±zku z koronakryzysem, ale tak¿e jako ¼ród³o refleksji na temat tego, na co specjali¶ci zajmuj±cy siê wycen± musz± byæ coraz bardziej przygotowani w przysz³o¶ci. Jak zwykle w przypadku ksi±¿ek Marka Panfila – z którym dane mi by³o wielokrotnie wspó³pracowaæ – wysoka warto¶æ merytoryczna idzie w parze z trosk± o komunikatywno¶æ przekazu. To, co zawsze mnie w nich przekonywa³o, to fakt, ¿e mo¿na ich u¿ywaæ na ró¿ne sposoby, w tym jako zbiory biznesowych studiów przypadku. Tak jest i z t± najnowsz± ksi±¿k±. I tak w³a¶nie powinno byæ – zw³aszcza w odniesieniu do ksi±¿ek po¶wiêconych wycenie.

           - dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI, prorektor ds. nauki i wspó³pracy miêdzynarodowej w Wy¿szej Szko³y Ekonomii i Innowacji w Lublinie

  Dorobek naukowy Marka Panfila i Paw³a Wnuczaka, ich umiejêtno¶æ przek³adania z³o¿onych analiz na warto¶æ u¿yteczn± dla przedsiêbiorcy, mened¿era i inwestora, a tak¿e pasja w dzieleniu siê wiedz± z innymi – to wszystko da³o znakomity efekt w postaci publikacji opisuj±cej najwiêksze spó³ki ¶wiatowe w obliczu pandemii. Poszczególne wyceny (studia przypadku), przygotowane wraz z absolwentami studiów podyplomowych Wycena przedsiêbiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Ko¼miñskiego, pozwalaj± zrozumieæ spodziewane, jak równie¿ paradoksalne skutki pandemii dla biznesu i siê z nimi zmierzyæ. Przez pryzmat metodologii zastosowanej w ksi±¿ce uzyskujemy te¿ mo¿liwo¶æ wejrzenia w przysz³o¶æ, w której mog± pojawiæ siê inne „czarne ³abêdzie”, aby znów wstrz±sn±æ ¿yciem spo³ecznym i gospodarczym. Ponadto otrzymujemy zarys historii procesów gospodarczych zachodz±cych przez ostatnie dziesiêciolecia w obrêbie wspó³czesnego kapitalizmu. Jest to ksi±¿ka inspiruj±ca, napisana ciekawym narratorskim stylem, a zarazem prezentuj±ca najwy¿szy poziom fachowo¶ci, niezbêdny w tego rodzaju dziele.

           - dr Ludwik Sobolewski, doradca strategiczny w zakresie rynków kapita³owych, adwokat, by³y CEO w GPW SA w Warszawie i by³y CEO w Bucharest Stock Exchange

  Ka¿da wycena to opowie¶æ o tym, jak widzimy rozwój spó³ki bazuj±c na przesz³o¶ci, ale przede wszystkim przewiduj±c trendy, które bêd± dominowa³y w przysz³o¶ci. Na rynku jest wiele pozycji o wycenach przedsiêbiorstw. Ta zosta³a napisana pod kierunkiem wspania³ych mentorów, którzy zapewnili jej silne podstawy teoretyczne oraz podbudowali j± swoim wieloletnim do¶wiadczeniem. Z Markiem i Paw³em mia³em okazjê wielokrotnie wspó³pracowaæ, dziel±c siê praktycznymi aspektami wycen ze studentami, st±d chêtnie polecam tê lekturê nie tylko studentom, ale tak¿e inwestorom oraz wszystkim osobom zainteresowanym poznaniem i zrozumieniem wycen przedsiêbiorstw.

           - Tomasz Wi¶niewski, ACCA, CBV, szef zespo³u wycen w Polsce i Europie ¦rodkowo-Wschodniej w KPMG 

Marek Panfil – doktor nauk ekonomicznych, cz³onek Stowarzyszenia Bieg³ych Wyceny Przedsiêbiorstw w Polsce, zda³ 6 z 7 egzaminów na Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjski certyfikat na bieg³ego w zakresie wyceny, wspó³autor pierwszych w Polsce „Ogólnych Zasad Wyceny Przedsiêbiorstw”. Od 2018 r. starszy wyk³adowca w Akademii Leona Ko¼miñskiego w Warszawie w Katedrze Finansów, od 2019 r. kierownik Podyplomowych Studiów Wycena przedsiêbiorstwa i modelowanie finansowe w ALK. Przez 17 lat pracowa³ w Szkole G³ównej Handlowej w Warszawie w Instytucie Zarz±dzania Warto¶ci±. W pracy naukowej zajmuje siê problematyk± zarz±dzania warto¶ci± przedsiêbiorstwa (Value Based Management), w tym wycen± przedsiêbiorstwa oraz aktywów niematerialnych i prawnych, a tak¿e finansami przedsiêbiorstwa. Pracowa³ w Kanadzie (2014–2018) w KGHM International Ltd jako Internal Audit Manager oraz w EY jako Manager w dziale Transaction Advisory Service, Valuation and Business Modeling. Dodatkowo uczy³ tam w 2017 r. kadrê mened¿ersk± Entrepreneurial Finance w SFU Business School w ramach Executive MBA. Aktywny cz³onek rad nadzorczych: przewodnicz±cy komitetu audytu KGHM Polska Mied¼ SA (2008–2012, 2013–2014), przewodnicz±cy komitetu audytu Interferie SA (2013–2014), wiceprzewodnicz±cy RN Niezale¿nego Domu Maklerskiego SA (2019–obecnie). Autor i wspó³autor 12 ksi±¿ek oraz 45 artyku³ów z zakresu finansów przedsiêbiorstwa, wyceny przedsiêbiorstw i aktywów niematerialnych (w jêzyku polskim, angielskim i chiñskim), w tym ksi±¿ek: Wycena przedsiêbiorstwa. Od teorii do praktyki (Poltext, 2011) oraz Wycena spó³ek z WIG30 (Poltext, 2014).

Pawe³ Wnuczak – doktor ekonomii, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Akademii Leona Ko¼miñskiego. Pe³ni³ m.in. funkcjê analityka finansowego, kontrolera finansowego, mened¿era projektów doradczych oraz eksperta ds. finansowych w firmie konsultingowej. Kierownik merytoryczny finansowych studiów podyplomowych w Akademii Leona Ko¼miñskiego. Pe³ni równie¿ funkcjê cz³onka rady nadzorczej. Od 2007 r. pracuje jako ekspert wyceniaj±cy przedsiêbiorstwa, przeprowadza audyty wycen przedsiêbiorstw, bierze udzia³ w sporach s±dowych, których przedmiotem jest ocena warto¶ci udzia³ów przedsiêbiorstw. Wyceni³ sam lub pracuj±c w zespo³ach kilkadziesi±t podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ m.in. w sektorze budowalnym, hutniczym, energetycznym, spo¿ywczym, rolniczym, paliwowym, rozrywkowym, ochrony zdrowia oraz edukacyjnym. Ponadto uczestniczy³ w opracowaniu kilkudziesiêciu projektów z zakresu oceny projektów inwestycyjnych dla podmiotów ubiegaj±cych siê o ¶rodki z UE. W pracy naukowej zajmuje siê finansami przedsiêbiorstwa, ze szczególnym uwzglêdnieniem wyceny przedsiêbiorstwa. Prowadzi zajêcia z zakresu analizy finansowej, bud¿etowania, controllingu, wyceny i zarz±dzania warto¶ci± przedsiêbiorstwa oraz opracowania dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie ze ¶rodków UE na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Ko¼miñskiego, na Uniwersytecie Warszawskim, ESSCA – Angers France, Pañstwowej Szkole Wy¿szej im. Papie¿a Jana Paw³a II oraz w Wy¿szej Szkole Finansów i Zarz±dzania. Przeprowadzi³ szkolenia dla wielu firm, takich jak PKO BP, Orange, Raiffeisen Leasing, PGNiG S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego, Jeronimo Martins Polska S.A., PZL Mielec, Neinver Polska oraz Union Investment TFI S.A.

Wprowadzenie (Marek Panfil, Pawe³ Wnuczak)

Rozdzia³ 1. Dylematy wyceny spó³ki w okresie pandemii COVID-19 (Marek Panfil)
1.1. Kryzys 2007-2008 i COVID-19 a "czarny ³abêd¼"
1.2. COVID-19 i co dalej?
1.3. Wyzwania zwi±zane z wycen± spó³ek w okresach przed, w trakcie i po COVID-19
1.3.1. Podej¶cie rynkowe i podej¶cie dochodowe
1.3.2. Korekty w koszcie kapita³u
1.3.3. EBITDA, skorygowana EBITDA oraz EBITDAC
1.4. Podsumowanie

Rozdzia³ 2. Standard warto¶ci a kalkulacja wolnych przep³ywów pieniê¿nych (Pawe³ Wnuczak)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przegl±d literatury dotycz±cej standardów warto¶ci
2.3. Kalkulacja przep³ywów pieniê¿nych a standard warto¶ci
2.4. Warto¶æ wewnêtrzna a kalkulacja przysz³ych przep³ywów pieniê¿nych
2.5. Godziwa warto¶æ rynkowa i jej wp³yw na warto¶æ przysz³ych przep³ywów pieniê¿nych
2.6. Warto¶æ sprawiedliwa w kontek¶cie planowania przep³ywów pieniê¿nych
2.7. Warto¶æ inwestycyjna a szacowanie przysz³ych przep³ywów pieniê¿nych
2.8. Podsumowanie

Rozdzia³ 3. Powszechny Zak³ad Ubezpieczeñ - znacznie wiêcej ni¿ ubezpieczenia (Kamil Niewiatowski)
3.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
3.1.1. Wycena na 31.03.2020 r. oraz porównanie z historycznym kursem akcji
3.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy (na 31.03.2021)
3.2. Wstêpna charakterystyka Grupy PZU
3.2.1. Bran¿a i model biznesowy
3.2.2. Ubezpieczenia osobowo-maj±tkowe
3.2.3. Ubezpieczenie na ¿ycie
3.2.4. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
3.2.5. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
3.2.6. Struktura w³asno¶ciowa
3.3. Analiza zewnêtrzna
3.3.1. Uwarunkowania makroekonomiczne
3.3.2. Analiza sektorowa
3.3.3. Analiza 5 si³ Portera
3.4. Analiza wewnêtrzna
3.4.1. Strategia rynkowa
3.4.2. Kadra zarz±dzaj±ca
3.4.3. Portfel produktów i linii biznesowych
3.4.4. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
3.4.5. Unikalno¶æ Spó³ki
3.5. Analiza finansowa
3.5.1. Analiza rachunku zysków i strat
3.5.2. Przychody
3.5.3. EBIT
3.5.4. Wynik netto
3.5.5. Analiza przychodów
3.5.6. Analiza kosztów
3.5.7. Analiza bilansu - aktywa
3.5.8. Analiza bilansu - pasywa
3.6. Analiza wska¼nikowa w okresie 1.01.2015-31.12.2019
3.6.1. Analiza wska¼ników p³ynno¶ci
3.6.2. Analiza wska¼ników sprawno¶ci dzia³ania
3.6.3. Analiza wska¼ników rentowno¶ci
3.6.4. Analiza wska¼ników dla akcjonariuszy
3.7. Analiza SWOT
3.8. Podsumowanie analiz
3.9. Za³o¿enia metody dochodowej
3.9.1. Prognoza przychodów
3.9.2. Prognoza bilansu
3.9.3. Prognoza kosztu kapita³u
3.9.4. Koszt kapita³u w³asnego
3.9.5. Warto¶æ rezydualna (koñcowa)
3.9.6. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Grupy
3.10. Wycena Spó³ki metod± zdyskontowanych dywidend
3.11. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 31.03.2020 r.
3.12. Wycena Spó³ki metod± sumy czê¶ci
3.13. Zakoñczenie
3.13.1. Podsumowanie wyceny
3.13.2. Analiza wra¿liwo¶ci
3.13.3. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
3.13.4. Najwiêksze wyzwania w wycenie GK PZU

Rozdzia³ 4. Alibaba - krokodyl w rzece Jangcy (El¿bieta Kusak)
4.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
4.1.1. Wycena Spó³ki - podsumowanie z historycznym kursem akcji
4.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy
4.2. Wstêpna charakterystyka Grupy Alibaba
4.2.1. Bran¿a i model biznesowy
4.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
4.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
4.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
4.3. Analiza zewnêtrzna
4.3.1. Uwarunkowania makroekonomiczne i sektorowe dzia³ania Alibaby
4.3.2. Analiza 5 si³ Portera
4.4. Analiza wewnêtrzna
4.4.1. Strategia rynkowa
4.4.2. Kadra zarz±dzaj±ca
4.4.3. Portfel linii biznesowych oraz kluczowe czynniki sukcesu
4.5. Analiza finansowa
4.5.1. Analiza rachunku zysków i strat
4.5.2. Analiza bilansu
4.5.3. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
4.6. Analiza wska¼nikowa w okresie 1.04.2012-31.03.2020
4.7. Analiza SWOT
4.8. Za³o¿enia metody dochodowej
4.8.1. Prognoza rachunku zysków i strat
4.8.2. Prognoza bilansu
4.8.3. Prognoza kosztu kapita³u
4.9. Wycena Spó³ki metod± FCFF
4.10. Wycena Spó³ki metod± porównawcz±
4.11. Zakoñczenie

Rozdzia³ 5. Amazon.com. Od A do Z {Paulina ¦wiêcicka)
5.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
5.1.1. Wycena i porównanie z historycznym kursem akcji
5.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy
5.2. Wstêpna charakterystyka Spó³ki
5.2.1. Bran¿a i model biznesowy
5.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
5.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
5.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
5.3. Analiza zewnêtrzna
5.3.1. Uwarunkowania makroekonomiczne
5.3.2. Analiza sektorowa
5.3.3. Analiza 5 si³ Portera
5.4. Analiza wewnêtrzna
5.4.1. Strategia rynkowa
5.4.2. Kadra zarz±dzaj±ca
5.4.3. Portfel produktów i linii biznesowych
5.4.4. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
5.4.5. Unikalno¶æ Spó³ki
5.5. Analiza finansowa w okresie 1.01.2015-30.09.2019
5.5.1. Analiza rachunku zysków i strat
5.5.2. Analiza bilansu - aktywa
5.5.3. Analiza bilansu - pasywa
5.5.4. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
5.6. Analiza wska¼nikowa w okresie 1.01.2015-30.09.2019
5.6.1. Analiza wska¼ników p³ynno¶ci
5.6.2. Analiza wska¼ników sprawno¶ci dzia³ania
5.6.3. Analiza wska¼ników zad³u¿enia
5.6.4. Analiza wska¼ników rentowno¶ci
5.6.5. Analiza wska¼ników dla akcjonariuszy
5.7. Analiza SWOT
5.8. Podsumowanie analiz
5.9. Za³o¿enia metody dochodowej
5.9.1. Prognoza przychodów
5.9.2. Prognoza bilansu
5.9.3. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
5.9.4. Prognoza kosztu kapita³u
5.9.5. Struktura kapita³owa
5.9.6. Koszt kapita³u w³asnego
5.9.7. Koszt d³ugu
5.9.8. Kalkulacja WACC
5.9.9. Warto¶æ rezydualna (koñcowa)
5.9.10. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
5.10. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 1.10.2020 r.
5.10.1. Model DCF
5.10.2. Analiza wra¿liwo¶ci
5.11. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 1.10.2020 r.
5.12. Zakoñczenie
5.12.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
5.12.2. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
5.12.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Amazon.com

Rozdzia³ 6. Apple: od spó³ki gara¿owej do najdro¿szej spó³ki na ¶wiecie (Konrad Ogrodowicz)
6.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
6.1.1. Wycena na 30.09.2020 r. oraz porównanie z historycznym kursem akcji
6.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy (na 30.09.2021)
6.2. Wstêpna charakterystyka Apple
6.2.1. Bran¿a i model biznesowy
6.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
6.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
6.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
6.3. Analiza wewnêtrzna
6.3.1. Strategia rynkowa
6.3.2. Kadra zarz±dzaj±ca
6.3.3. Portfel produktów
6.3.4. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
6.3.5. Unikalno¶æ Spó³ki
6.4. Analiza finansowa w okresie 25.09.2015-28.09.2019
6.4.1. Analiza rachunku zysków i strat
6.4.2. Analiza bilansu
6.4.3. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
6.4.4. Analiza wska¼nikowa
6.5. Analiza 5 si³ Portera
6.5.1. Rywalizacja wewn±trz sektora
6.5.2. Si³a przetargowa nabywców
6.5.3. Gro¼ba pojawienia siê nowych producentów
6.5.4. Si³a przetargowa dostawców
6.5.5. Gro¼ba pojawienia siê substytutów
6.6. Podsumowanie analiz - SWOT
6.7. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 30.09.2020-30.09.2025
6.7.1. Prognoza rachunku zysków i strat
6.7.2. Prognoza bilansu
6.7.3. Prognoza kapita³u obrotowego netto
6.7.4. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
6.7.5. Prognoza kosztu kapita³u
6.8. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
6.9. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 30.09.2020 r.
6.9.1. Kalkulacja FCFF
6.9.2. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF
6.9.3. Kalkulacja warto¶ci koñcowej (TV)
6.9.4. Enterprise Value oraz E±uity Value
6.9.5. Analiza wra¿liwo¶ci
6.10. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 30.09.2020 r.
6.10.1. Dobór spó³ek porównywalnych
6.10.2. Mno¿niki
6.10.3. Enterprise Value oraz E±uity Value
6.11. Zakoñczenie
6.11.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
6.11.2. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
6.11.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Apple

Rozdzia³ 7. Coca-Cola - bezdyskusyjny symbol kapitalizmu (Maciej Wojciechowski)
7.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
7.1.1. Wycena na 31.03.2020 r.
7.1.2. Rekomendacja na 31.12.2020 r.
7.2. Wstêpna charakterystyka The Coca-Cola Company
7.2.1. Bran¿a i model biznesowy
7.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
7.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
7.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
7.3. Analiza wewnêtrzna
7.3.1. Strategia rynkowa
7.3.2. Kadra zarz±dzaj±ca
7.3.3. Czynniki wzrostu warto¶ci The Coca-Cola Company
7.3.4. Unikalno¶æ Spó³ki
7.4. Analiza finansowa w okresie 1.01.2015-31.12.2019
7.5. Analiza wska¼nikowa
7.6. Podsumowanie analiz - SWOT
7.7. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 1.04.2020-31.12.2024
7.7.1. Prognoza rachunku zysków i strat
7.7.2. Prognoza bilansu
7.7.3. Prognoza niepieniê¿nego kapita³u obrotowego netto
7.7.4. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
7.7.5. Prognoza kosztu kapita³u
7.8. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
7.9. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 31.03.2020 r.
7.9.1. Kalkulacja FCFF
7.9.2. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF
7.9.3. Kalkulacja warto¶ci koñcowej (TV)
7.9.4. Enterprise Value oraz E±uity Value
7.9.5. Analiza wra¿liwo¶ci
7.10. Kreacja/destrukcja warto¶ci w latach prognozy
7.11. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 31.03.2020 r.
7.11.1. Dobór spó³ek porównywalnych
7.11.2. Mno¿niki
7.11.3. Korekty
7.11.4. Dyskonta i premie
7.11.5. Enterprise Value oraz E±uity Value
7.12. Zakoñczenie

Rozdzia³ 8. ExxonMobil - energia przesz³o¶ci, energia przysz³o¶ci? (Sebastian Stypczyñski)
8.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
8.1.1. Wycena na 31.12.2020 r.
8.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy
8.2. Wstêpna charakterystyka ExxonMobil
8.2.1. Bran¿a i model biznesowy
8.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
8.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
8.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
8.3. Analiza wewnêtrzna
8.3.1. Strategia rynkowa
8.3.2. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
8.3.3. Unikalno¶æ Spó³ki
8.4. Analiza finansowa w okresie 1.01.2015-30.09.2020
8.4.1. Analiza rachunku zysków i strat
8.4.2. Przychody
8.4.3. Mar¿e
8.4.4. Bilans
8.4.5. Rachunek przep³ywów pieniê¿nych
8.4.6. Wska¼niki
8.4.7. ROIÆ
8.5. Podsumowanie analiz - SWOT
8.6. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 1.01.2021-31.12.2030
8.6.1. Prognoza rachunku zysków i strat
8.6.2. Prognoza bilansu
8.6.3. Prognoza kapita³u obrotowego netto
8.6.4. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
8.6.5. Prognoza kosztu kapita³u
8.6.6. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
8.7. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 31.12.2020 r.
8.7.1. Kalkulacja FCFF
8.7.2. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF
8.7.3. Kalkulacja warto¶ci rezydualnej
8.7.4. Enterprise Value oraz Equity Value
8.7.5. Analiza wra¿liwo¶ci
8.8. Kreacja/destrukcja warto¶ci (prognoza EVA, ROIÆ) w latach prognozy
8.9. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 31.12.2020 r.
8.9.1. Dobór spó³ek porównywalnych
8.9.2. Wska¼niki
8.9.3. Korekty
8.9.4. Dyskonta i premie
8.9.5. Enterprise Value oraz E±uity Value
8.10. Zakoñczenie
8.10.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
8.10.2. Rekomendacja na nastêpne 12 miesiêcy
8.10.3. Czynniki maj±ce wp³yw na wycenê z ostatnich kilku miesiêcy
8.10.4. Najwiêksze wyzwania w wycenie Spó³ki

Rozdzia³ 9. Microsoft - przebudzenie giganta {Krzysztof Rycaj)
9.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
9.1.1. Wycena Spó³ki na 30.06.2020 r. oraz porównanie z historycznym kursem akcji
9.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy
9.2. Wstêpna charakterystyka Microsoftu
9.2.1. Bran¿a i model biznesowy
9.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
9.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
9.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
9.3. Analiza wewnêtrzna
9.3.1. Strategia rynkowa i portfel produktów
9.3.2. Kadra zarz±dzaj±ca
9.3.3. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
9.3.4. Unikalno¶æ Spó³ki
9.4. Analiza finansowa w okresie 1.07.2015-30.06.2020
9.4.1. Analiza skonsolidowanego rachunku zysków i strat
9.4.2. Analiza skonsolidowanego bilansu
9.4.3. Analiza skonsolidowanego rachunku przep³ywów pieniê¿nych
9.4.4. Analiza wska¼nikowa
9.5. Podsumowanie analiz - SWOT
9.6. Za³o¿enia projekcji finansowej na okres 1.07.2020-30.06.2025
9.6.1. Prognoza skonsolidowanego rachunku zysków i strat
9.6.2. Prognoza skonsolidowanego bilansu
9.6.3. Prognoza skonsolidowanego rachunku przep³ywów pieniê¿nych
9.6.4. Prognoza kosztu kapita³u
9.7. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
9.8. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 30.06.2020 r.
9.8.1. Kalkulacja FCFF
9.8.2. Kalkulacja warto¶ci koñcowej (TV
9.8.3. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF oraz warto¶ci koñcowej
9.8.4. Warto¶æ przedsiêbiorstwa i warto¶æ kapita³u w³asnego
9.8.5. Analiza wra¿liwo¶ci
9.9. Prognoza zysku ekonomicznego EVA w okresie 1.07.2020-30.06.2025
9.10. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 30.06.2020 r.
9.10.1. Dobór spó³ek porównywalnych
9.10.2. Mno¿niki
9.10.3. Korekty, premie i dyskonta
9.10.4. Warto¶æ przedsiêbiorstwa i warto¶æ rynkowa kapita³u w³asnego
9.11. Zakoñczenie
9.11.1. Podsumowanie wyceny dochodowej i porównawczej
9.11.2. Co zmieni³o siê od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
9.11.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Spó³ki

Rozdzia³ 10. AT&T - dywidendowy arystokrata (Aldona Gawroñ)
10.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
10.1.1. Wycena AT&T na 31.12.2020 r. - porównanie z historycznym kursem akcji z 31.12.2020 r.
10.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy na 31.12.2021 r.
10.2. Wstêpna charakterystyka Spó³ki
10.2.1. Bran¿a i model biznesowy
10.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
10.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
10.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
10.3. Analiza wewnêtrzna
10.3.1. Strategia rynkowa
10.3.2. Kadra zarz±dzaj±ca
10.3.3. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
10.3.4. Unikalno¶æ Spó³ki
10.4. Analiza finansowa w okresie 1.01.2016-31.12.2020
10.4.1. Analiza rachunku zysków i strat
10.4.2. Analiza bilansu
10.4.3. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
10.5. Analiza wska¼nikowa w okresie 31.12.2015-31.12.2020
10.5.1. Analiza wska¼ników p³ynno¶ci
10.5.2. Analiza wska¼ników sprawno¶ci dzia³ania
10.5.3. Analiza wska¼ników zad³u¿enia
10.5.4. Analiza wska¼ników rentowno¶ci
10.5.5. Analiza wska¼ników dla akcjonariuszy i akcjogram
10.6. Podsumowanie analiz - SWOT
10.7. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 31.12.2020-31.12.2025
10.7.1. Prognoza rachunku zysków i strat
10.7.2. Prognoza bilansu
10.7.3. Prognoza kapita³u obrotowego netto
10.7.4. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
10.7.5. Prognoza kosztu kapita³u
10.7.6. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
10.8. Wycena spó³ki metod± FCFF na 31.12.2020 r.
10.8.1. Kalkulacja FCFF
10.8.2. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF
10.8.3. Kalkulacja warto¶ci rezydualnej (TV) FCFF dla potrzeb warto¶ci rezydualnej
10.8.4. Enterprise Value oraz E±uity Value
10.9. Kreacja/destrukcja warto¶ci (prognoza EVA, ROIÆ) w latach prognozy 2021-2025
10.10. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 31.12.2020 r.
10.11. Zakoñczenie
10.11.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
10.11.2. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca marca 2021 r.?
10.11.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Spó³ki

Rozdzia³ 11. Verizon - najcenniejsza telekomunikacyjna marka ¶wiata (Pawe³ Garwo³a)
11.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
11.1.1. Wycena na 30.09.2020 r. - porównanie z historycznym kursem akcji
11.1.2. Rekomendacja na 31.12.2021 r.
11.2. Wstêpna charakterystyka Spó³ki
11.2.1. Bran¿a i model biznesowy
11.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
11.2.3. Kluczowe wydarzenia historyczne
11.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
11.3. Analiza wewnêtrzna
11.3.1. Strategia rynkowa
11.3.2. Kadra zarz±dzaj±ca
11.3.3. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
11.3.4. Unikalno¶æ Spó³ki
11.4. Analiza finansowa i wska¼nikowa w okresie 1.01.2015-31.12.2019
11.4.1. Analiza rachunku zysków i strat
11.4.2. Analiza mar¿ na ró¿nym rodzaju dzia³alno¶ci
11.4.3. Analiza bilansu
11.4.4. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
11.4.5. Analiza wska¼nikowa w okresie 1.01.2015-31.12.2019
11.4.6. Akcjogram
11.5. Podsumowanie analiz - SWOT
11.6. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 1.10.2020-31.12.2024
11.6.1. Prognoza rachunku zysków i strat
11.6.2. Prognoza przychodów i kosztów w latach 2021-2024 w segmencie klientów indywidualnych
11.6.3. Prognoza przychodów i kosztów w latach 2021-2024 w segmencie klientów biznesowych
11.6.4. Prognoza mar¿ i wyników EBIT/EBITDA
11.6.5. Prognoza kapita³u obrotowego netto
11.6.6. Prognoza kosztu kapita³u
11.7. Wp³yw COVID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
11.8. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 30.09.2020 r.
11.8.1. Kalkulacja FCFF
11.8.2. Kalkulacja zdyskontowanych FCFF
11.8.3. Kalkulacja RONIÆ
11.8.4. Kalkulacja warto¶ci rezydualnej {Terminal Value)
11.8.5. Kalkulacja zdyskontowanej warto¶ci rezydualnej TV
11.8.6. Warto¶æ przedsiêbiorstwa i kapita³u w³asnego
11.8.7. Analiza wra¿liwo¶ci
11.9. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 16.10.2020 r.
11.9.1. Dobór spó³ek porównywalnych
11.9.2. Mno¿niki (EV/EBITDA, EV/EBIT, EV/S, P/E)
11.9.3. Korekty
11.9.4. Dyskonta i premie
11.9.5. Enterprise Value oraz Equity Value
11.10. Zakoñczenie
11.10.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
11.10.2. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
11.10.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Spó³ki

Rozdzia³ 12. AstraZeneca - lekiem na ca³e z³o? {Micha³ Pik)
12.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
12.1.1. Wycena na 30.09.2020 r. oraz porównanie z historycznym kursem akcji
12.1.2. Rekomendacja na 12 miesiêcy
12.2. Wstêpna charakterystyka Spó³ki AstraZeneca
12.2.1. Bran¿a i model biznesowy
12.2.2. Geograficzny zakres dzia³alno¶ci
12.2.3. Najwa¿niejsze wydarzenia historyczne
12.2.4. Struktura w³asno¶ciowa
12.3. Analiza zewnêtrzna
12.3.1. Uwarunkowania makroekonomiczne i analiza sektorowa
12.3.2. Analiza 5 si³ Portera
12.4. Analiza wewnêtrzna
12.4.1. Strategia rynkowa
12.4.2. Kadra zarz±dzaj±ca
12.4.3. Portfel produktów i linii biznesowych
12.4.4. Czynniki wzrostu warto¶ci przedsiêbiorstwa
12.4.5. Unikalno¶æ Spó³ki
12.5. Analiza finansowa
12.5.1. Analiza rachunku zysków i strat
12.5.2. Analiza przychodów
12.5.3. Analiza kosztów
12.5.4. Analiza mar¿ na ró¿ne rodzaje dzia³alno¶ci
12.5.5. Analiza bilansu - aktywa
12.5.6. Analiza bilansu - pasywa
12.5.7. Analiza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
12.6. Analiza wska¼nikowa w okresie 1.01.2015-30.09.2019
12.6.1. Analiza wska¼ników p³ynno¶ci
12.6.2. Analiza wska¼ników sprawno¶ci dzia³ania
12.6.3. Analiza wska¼ników zad³u¿enia
12.6.4. Analiza wska¼ników rentowno¶ci
12.6.5. Analiza wska¼ników dla akcjonariuszy
12.7. Analiza SWOT
12.8. Podsumowanie analiz
12.9. Za³o¿enia metody dochodowej w okresie 1.10.2020-31.12.2025
12.9.1. Prognoza rachunku wyników
12.9.2. Prognoza bilansu
12.9.3. Prognoza rachunku przep³ywów pieniê¿nych
12.9.4. Prognoza kosztu kapita³u
12.9.5. Struktura kapita³owa
12.9.6. Koszt kapita³u w³asnego
12.9.7. Koszt d³ugu
12.9.8. Kalkulacja WACC
12.9.9. Warto¶æ rezydualna (koñcowa)
12.9.10.Wp³yw COYID-19 na prognozê finansow± Spó³ki
12.10. Wycena Spó³ki metod± FCFF na 1.10.2020 r.
12.10.1. Model DCF
12.10.2. Analiza wra¿liwo¶ci
12.11. Wycena Spó³ki metod± porównawcz± na 1.10.2020 r.
12.12. Zakoñczenie
12.12.1. Podsumowanie wyceny na podstawie DCF i mno¿ników
12.12.2. Co siê zmieni³o od dnia wyceny do koñca grudnia 2020 r.?
12.12.3. Najwiêksze wyzwania w wycenie Spó³ki AstraZeneca

Rozdzia³ 13. Facebook - od startupu do globalnego giganta (Rados³aw Bartosiak)
13.1. Podsumowanie analizy oraz rekomendowana cena akcji
13.1.1. Wycena na 31.12.2020 r. oraz porównanie z historycznym kursem akcji

556 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022