Pierwsze w polskiej literaturze naukowej kompendium porównawcze najnowszej wiedzy z
zakresu kontroli, kontrolingu (controllingu) i audytu wewnętrznego skierowane do
studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, a także uczestników studiów
podyplomowych licznie prowadzonych przez te placówki. Jesteśmy głęboko przekonani, że
również menedżerowie organizacji biznesowych i publicznych znajdą w tej książce
wiele ciekawych spostrzeżeń oraz pomysłów do wykorzystania w coraz bardziej
komplikującym się procesie zarządzania współczesnymi organizacjami.
W książce dokonano pogłębionej analizy: kontroli, kontrolingu (controllingu) i
audytu, zwracając uwagę na ich istotę, zakresy, rodzaje i metody, dla których
wspólnym mianownikiem jest: zapobiegać, a nie naprawiać, przeciwdziałać błędom, a
nie tylko je ujawniać.
Absolwenci zdobywający uprawnienia inspektorów, kontrolerów (controllerów) i
audytorów wewnętrznych znajdą w książce podstawową wiedzę o skuteczności różnych
metod, technik i form kontroli, o ich przydatności do oceny i weryfikacji zaplanowanych i
realizowanych wielorakich projektów (przedsięwzięć) prawnych, ekonomicznych,
organizacyjnych i technicznych.
Zarządzanie bez kontroli tylko przez przypadek osiąga swoje cele. Kontroling
(controlling) wyrósł z rachunkowości zarządczej i stał się instrumentem nowoczesnego
zarządzania. Wiele nadziei na większą gospodarność, przejrzystość i jawność
procesów zarządzania w sektorze publicznym wzbudza utrwalający swoją obecność audyt
wewnętrzny.
Na podstawie studiów literaturowych i wyników najnowszych badań empirycznych, w
książce skonfrontowano teorię z praktyką, wypowiedzi naukowców i ekspertów z
opiniami praktyków na temat rzeczywistych różnic i podobieństw, wzajemnych relacji i
powiązań, a także stereotypów i fałszywych wyobrażeń o roli kontroli, kontrolingu i
audytu we współczesnym zarządzaniu.
415 stron, B5, miękka oprawa