|
BUDŻET ZADANIOWY I STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU
ŚWIDEREK I. / TERYTORIALANEGO wydawnictwo: ODDK, 2012, wydanie I cena netto: 234.00 Twoja cena 222,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Budżet zadaniowy i strategiczna karta wyników w jednostkach samorządu
terytorialnego
Publikacja adresowana jest do pracowników służb finansowo-księgowych jednostek
samorządu terytorialnego. Stanowi pomoc przy opracowywaniu budżetu zadaniowego.
Autorka – bazując na swym wieloletnim doświadczeniu – wprowadza w tematykę
budżetowania zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego i przedstawia krok po
kroku metodologię prac nad budżetem zadaniowym, wyjaśniając m.in.:
jak prawidłowo sformułować zadania,
na czym polega wyznaczanie celów nadrzędnych, celów podrzędnych, celów
szczegółowych i działań przy tworzeniu budżetu zadaniowego,
czym jest system oceny realizacji wyznaczonych zadań (mierniki).
Całość ilustrują przykłady konstrukcji zadań budżetowych wraz z
miernikami.
W ostatniej części Autorka wyjaśnia, czym jest strategiczna karta wyników
(dokonań) pozwalająca ocenić działalność jednostki przez rozpisanie celów
wynikających z przyjętej strategii na zadania konieczne do wykonania na każdym ze
szczebli organizacji. Odpowiednio przekształcona i dostosowana do specyfiki jednostki
samorządu terytorialnego – może pełnić rolę kompleksowego systemu zarządzania oraz
efektywnego narzędzia oceny postępów w realizacji przyjętej strategii.
Korzyści wynikające z wdrożenia budżetowania zadaniowego to m.in.:
- wykonywanie zadań publicznych w sposób charakteryzujący się znacznie lepszym
stosunkiem kosztów ich wykonania do wartości otrzymanych rezultatów,
- lepsze dostosowanie zadań publicznych do rzeczywistych potrzeb,
- poprawa zarządzania w sektorze finansów publicznych,
- zmniejszenie obciążeń fiskalnych dzięki obniżeniu kosztów wykonywania
zadań i – w konsekwencji – wydatków państwa.
Spis treści:Wstęp
Rozdział 1
Istota i znaczenie zarządzania w sektorze finansów publicznych
1.1.Zarządzanie podstawą racjonalnego gospodarowania
1.2.Wpływ zmian w otoczeniu na zmiany w zarządzaniu administracją publiczną
1.3.Nowe zarządzanie publiczne w administracji publicznej
1.4.Rola zarządzania strategicznego w administracji publicznej
1.5.System oceny wyników jako warunek prawidłowego zarządzania jednostką samorządu
terytorialnego
Rozdział 2
Budżet zadaniowy jako element racjonalizacji gospodarowania publicznymi zasobami
2.1.Istota budżetu zadaniowego
2.2.Budżet zadaniowy jako narzędzie zarządzania strategicznego w jednostkach samorządu
terytorialnego
2.2.1.Metodologia prac nad budżetem zadaniowym
2.3.Prawidłowe formułowanie zadań warunkiem skutecznego wykorzystania budżetu
zadaniowego
2.3.1.Rodzaje zadań
2.3.2.Zasady ustalania zadań
2.4.Metodologia formułowania celów w budżecie zadaniowym
2.5.System oceny realizacji wyznaczonych zadań
2.5.1.Rodzaje mierników
2.5.2.Przykłady konstrukcji zadań budżetowych wraz z miernikami
2.6.Ograniczenia i zalety zastosowania budżetu zadaniowego
Rozdział 3
Strategiczna karta wyników jako kompleksowy system zarządzania jednostką
samorządu terytorialnego
3.1.Istota strategicznej karty wyników
3.2.Możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w działalności jednostki
samorządu terytorialnego
3.3.Konstrukcja systemu wskaźników identyfikujących tworzenie wartości dodanej przez
jednostki samorządu terytorialnego w płaszczyźnie społeczeństwa
3.4.Potrzeba i zakres analizy w płaszczyźnie procesów wewnętrznych
3.5.Obszary oceny w płaszczyźnie zasobów
3.6.Zakres oceny w sferze finansowej
3.7.Konieczność integracji perspektyw - mapa strategii
Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Spis schematów
Spis wzorów
176 stron, B 5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|