wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 234.00 222,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BUDŻET ZADANIOWY I STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU


ŚWIDEREK I. / TERYTORIALANEGO

wydawnictwo: ODDK, 2012, wydanie I

cena netto: 234.00 Twoja cena  222,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Budżet zadaniowy i strategiczna karta wyników w jednostkach samorządu terytorialnego


Publikacja adresowana jest do pracowników służb finansowo-księgowych jednostek samorządu terytorialnego. Stanowi pomoc przy opracowywaniu budżetu zadaniowego.

Autorka – bazując na swym wieloletnim doświadczeniu – wprowadza w tematykę budżetowania zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego i przedstawia krok po kroku metodologię prac nad budżetem zadaniowym, wyjaśniając m.in.:

  • jak prawidłowo sformułować zadania,

  • na czym polega wyznaczanie celów nadrzędnych, celów podrzędnych, celów szczegółowych i działań przy tworzeniu budżetu zadaniowego,

  • czym jest system oceny realizacji wyznaczonych zadań (mierniki).

Całość ilustrują przykłady konstrukcji zadań budżetowych wraz z miernikami.

W ostatniej części Autorka wyjaśnia, czym jest strategiczna karta wyników (dokonań) pozwalająca ocenić działalność jednostki przez rozpisanie celów wynikających z przyjętej strategii na zadania konieczne do wykonania na każdym ze szczebli organizacji. Odpowiednio przekształcona i dostosowana do specyfiki jednostki samorządu terytorialnego – może pełnić rolę kompleksowego systemu zarządzania oraz efektywnego narzędzia oceny postępów w realizacji przyjętej strategii.

Korzyści wynikające z wdrożenia budżetowania zadaniowego to m.in.:

  • wykonywanie zadań publicznych w sposób charakteryzujący się znacznie lepszym stosunkiem kosztów ich wykonania do wartości otrzymanych rezultatów,
  • lepsze dostosowanie zadań publicznych do rzeczywistych potrzeb,
  • poprawa zarządzania w sektorze finansów publicznych,
  • zmniejszenie obciążeń fiskalnych dzięki obniżeniu kosztów wykonywania zadań i – w konsekwencji – wydatków państwa.

Spis treści:Wstęp

Rozdział 1
Istota i znaczenie zarządzania w sektorze finansów publicznych
1.1.Zarządzanie podstawą racjonalnego gospodarowania
1.2.Wpływ zmian w otoczeniu na zmiany w zarządzaniu administracją publiczną
1.3.Nowe zarządzanie publiczne w administracji publicznej
1.4.Rola zarządzania strategicznego w administracji publicznej
1.5.System oceny wyników jako warunek prawidłowego zarządzania jednostką samorządu terytorialnego

Rozdział 2
Budżet zadaniowy jako element racjonalizacji gospodarowania publicznymi zasobami
2.1.Istota budżetu zadaniowego
2.2.Budżet zadaniowy jako narzędzie zarządzania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego
2.2.1.Metodologia prac nad budżetem zadaniowym
2.3.Prawidłowe formułowanie zadań warunkiem skutecznego wykorzystania budżetu zadaniowego
2.3.1.Rodzaje zadań
2.3.2.Zasady ustalania zadań
2.4.Metodologia formułowania celów w budżecie zadaniowym
2.5.System oceny realizacji wyznaczonych zadań
2.5.1.Rodzaje mierników
2.5.2.Przykłady konstrukcji zadań budżetowych wraz z miernikami
2.6.Ograniczenia i zalety zastosowania budżetu zadaniowego

Rozdział 3
Strategiczna karta wyników jako kompleksowy system zarządzania jednostką samorządu terytorialnego
3.1.Istota strategicznej karty wyników
3.2.Możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w działalności jednostki samorządu terytorialnego
3.3.Konstrukcja systemu wskaźników identyfikujących tworzenie wartości dodanej przez jednostki samorządu terytorialnego w płaszczyźnie społeczeństwa
3.4.Potrzeba i zakres analizy w płaszczyźnie procesów wewnętrznych
3.5.Obszary oceny w płaszczyźnie zasobów
3.6.Zakres oceny w sferze finansowej
3.7.Konieczność integracji perspektyw - mapa strategii

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis schematów

Spis wzorów


176 stron, B 5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022