wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MERCHANDISING W POLSKICH SKLEPACH


URBAŃSKI W.

wydawnictwo: BKA EKSPERTA, 2012, wydanie II

cena netto: 72.40 Twoja cena  68,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Merchandising w polskich sklepach


Jesienią 2009 roku po raz pierwszy na rynku ukazała się moja książka dotycząca merchandisingu. Według moich informacji, był to pierwszy taki poradnik w Polsce, oparty w całości na przykładach pochodzących z rodzimych sklepów. Spotkał się on z dobrym przyjęciem, a uzyskane opinie pozwoliły mi dostrzec szereg luk i konieczność wielu uzupełnień, Stąd też pomysł, aby wydać ją po raz drugi - w formie zmienionej i wzbogaconej o te elementy, których czytelnikom zabrakło w wydaniu poprzednim.

Rzecz jasna, nadal dotyczy ona merchandisingu - rozumianego jako sposób prezentacji towarów w sklepach samoobsługowych, prowadzonego w celu podnoszenia efektywności sprzedaży towarów. W tym celu wykorzystuje się topografię sklepu oraz stosuje elementarne zasady psychologii społecznej i sztuki prezentacji produktów.

Podobnie przykłady rozwiązań - w tym wydaniu nadal dotyczą przede wszystkim sklepów większych, o powierzchni powyżej 250 m2, w których można przeznaczać cale regały na ekspozycję konkretnej kategorii produktowej. Postarałem się również o umieszczenie kilku przykładów dotyczących mniejszych placówek tak, aby właściciele sklepów 80-, a nawet 40-metrowych również mogli znaleźć kilka praktycznych rozwiązań. Dodatkowo, oprócz przykładów z branży ogólnospożywczej, w tym wydaniu znaleźć można także rozwiązania i przykłady z branży drogeryjnej czy kosmetycznej, które mogą być zastosowane w takich placówkach. Powstały także rozdziały pokazujące szczegółowo zasady analizy asortymentu pod kątem zidentyfikowanych i sprecyzowanych potrzeb danej placówki detalicznej. Za każdym jednak razem uparcie powtarzam, że nie istnieją różne rodzaje merchandisingu, odmiennego dla różnych branż - mechanizmy zawsze pozostają te same, to tylko charakter oferowanego asortymentu wymusza niektóre elementy i rozwiązania. I tak też należy traktować ten podręcznik - jako opis podstawowych mechanizmów działających na powierzchni handlowej, po której poruszają się potencjalni klienci.
Jeśli więc jesteś właścicielem lub kierownikiem sklepu samoobsługowego i zależy Ci na tym, aby maksymalnie wykorzystać posiadaną powierzchnię handlową z korzyścią dla siebie i kupujących, to ten poradnik jest właśnie dla Ciebie!

Od Autora


Od Autora

1.Nowoczesny sklep samoobsługowy
Systemy tworzenia cen
Przestrzeń dla kupujących
Satysfakcja kupujących
Idealny Sklep

2.Sześć Złotych Zasad Merchandisingu
1:Zasada Lewej Strony
2:Zasada Najlepszej Półki
3:Zasada znajomości przeciętnego kupującego
4:Zasada złudzeń optycznych
5:Zasada minimum ekspozycji
6:Zasada czystych i nie zniszczonych produktów

3.Żelazne reguły lokalizacji produktów
1:Reguła wielkości opakowań
2:Reguła pionowych bloków kategorii
3:Reguła segmentacji ekspozycji

4.Ekspozycje dodatkowe

5.Ścieżki klienta w sklepie
1:Mniejsze sklepy spożywcze
2:Mniejsze sklepy drogeryjne i kosmetyczne

6.Zasada Pareto w praktyce detalisty

7.Aranżacja powierzchni sprzedaży - studium przypadków
Przypadek 1 - sklep ogólnospożywczy z dwiema salami sprzedaży
Przypadek 2 - sklep ogólnospożywczy o kształcie litery L
Przypadek 3 - mały sklep kosmetyczny (40 m2) posiadający dwie sale sprzedaży Przypadek 4 - sklep kosmetyczny (140 m2) nieposiadający w swoim
sąsiedztwie sklepów konkurencyjnych
Przypadek 5 - sklep 80 m2 w mieście 20-tysięcznym, w którego pobliżu znajdują się dwie konkurencyjne drogerie - Drogeria Natura oraz Rossmann

8.Zarządzanie asortymentem i przestrzenią półkową
Space Management - majonezy, sklep spożywczy 400 m2 w niewielkiej miejscowości Space Management - ketchupy
Zarządzanie asortymentem - artykuły do higieny intymnej
Zarządzanie asortymentem - farby do włosów
Zarządzanie asortymentem - przypadki szczególne

9.Podstawy Category Management

Podsumowanie


197 stron, oprawa miękka                                                                                         @p

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- MERCHANDISING. PROJEKTOWANIE PRZESTRZENI SKLEPU
MORGAN T.

- MERCHANDISING
BORUSIAK B.

- JAK OCZAROWAĆ KLIENTÓW W SKLEPIE CZYLI MERCHENDISING
BINSZTOK A. / Z ELEMENTAMI PSYCHOLOGII ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH

- MERCHANDISING W MAŁYCH I DUŻYCH FIRMACH HANDLOWYCH
WITEK L.

- LOGISTYKA W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
BLAIK P. BRUSKA A. KAUF S. MATWIEJUK R. / RELACJE I KIERUNKI ZMIAN

- MATERIAŁOZNAWSTWO ELEKTROTECHNICZNE
CELIŃSKI Z.

- EKONOMIA
NORDHAUS W.D. SAMUELSON P.A.

- RAJE PODATKOWE W ZMNIEJSZANIU OBCIĄŻEŃ PODATKOWYCH
KUCHCIAK I.

- PODSTAWY TELETECHNIKI DLA ELEKTRYKÓW
KOWALIK R. PAWLICKI C.

- ATRAKCJE TURYSTYCZNE KONCEPCJE STAN DETERMINANTY ZADOWOLENIA OSÓB
NOWACKI M. / ZWIEDZAJĄCYCH

- FINANCIAL ECONOMICS
FABOZZI F.J. NEAVE E.H. GUOFU ZHOU

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022