wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.39 36,47   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

HARMONIA W ŻYCIU PRYWATNYM I W BIZNESIE


BERENDT J. BERENDT B. WUJEC B.

wydawnictwo: ZACHAREK, 2011, wydanie I

cena netto: 38.39 Twoja cena  36,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Harmonia w życiu prywatnym i w biznesie

Nowy wymiar w coachingu


"Drogi Czytelniku

Oddajemy Ci książkę pt. „Harmonia w życiu prywatnym i w biznesie”, będącą wynikiem współpracy jedenastu autorów, wydawcy, grafików, recenzentów i innych osób, których tu nie wymieniłem, a którym serdecznie dziękuję za wkład w to, co możesz mieć właśnie przed sobą.
Każdy z rozdziałów był opracowany oddzielnie przez pojedyncze osoby, czasem przez parę autorów, bo głównym zamiarem w przygotowaniu książki było ukazanie indywidualnego podejścia do tematu harmonii, równowagi i rozwijania jej w wybranych przez autorów obszarach życia prywatnego i zawodowego. Szczególnym zamiarem było uniknięcie narzucenia własnego spojrzenia na temat harmonii przez jedną osobę czy grupę osób, a raczej umożliwienie odnalezienia elementów łączących te różne perspektywy i zaprezentowanie wybranych narzędzi służących rozwojowi harmonii w szerszym systemie, w grupie, pomiędzy dwojgiem ludzi i wewnątrz pojedynczego Człowieka.
Zdajemy sobie sprawę, że poszczególne rozdziały poruszają tematy, które mogłyby być znacznie bardziej poszerzone i pogłębione. Staraliśmy się jednak utrzymać równowagę pomiędzy szerszym obrazem tematu, jego szczegółowością i objętością książki.
Każdy z autorów jest związany z tematyką rozwoju, wspólnie łączymy (poza innymi) role menadżerów, konsultantów, trenerów, wykładowców akademickich i coachów. Czytając tę książkę, możesz Czytelniku odnaleźć różnice w sposobach widzenia przez nas tego, czym jest harmonia i jak ją rozwijać. Znajdziesz też wiele wspólnych wątków, kierunków i obszarów pracy.

Moim osobistym zdaniem harmonia łączy w sobie dwa elementy: ZRÓŻNICOWANIE i POŁĄCZENIE. Obecność obu wynika z otwartości na różnorodność i umiejętności odnajdywania w tej różnorodności połączeń i możliwości współpracy.

Jeśli w trakcie lub po skończeniu lektury pozwolisz sobie na refleksję nad tematem harmonii, nad tym, jak ją definiujesz, jak ją możesz rozwijać we własnym życiu, to cel tej publikacji zostanie osiągnięty.

Mam nadzieję, że książka będzie dla Ciebie zaproszeniem do nowego, bo zawierającego również nasze, spojrzenia na harmonię i rozwijania jej w swoim życiu prywatnym jak i zawodowym oraz w relacjach pomiędzy nimi".


Spis treści:

 

Wstęp

Rozdział 1. Równo(u)waga
Co jest celem?
Czym jest równouwaga?
Być czy mieć?
Gdzie są granice?
Równouwaga w praktyce
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Harmonia wewnętrzna w realizacji celów. Kiedy być aktywną siłą, a kiedy zaufać naturalnym cyklom życia
Wstęp
Bycie aktywną siłą. Rola umysłu w osiąganiu celów
Osiąganie wewnętrznej harmonii
Głęboki sens trudności w realizacji celów
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Coaching w praktyce nauczyciela akademickiego
Słabości i dysharmonie
Coaching jako środek (od)budowy siły i harmonii
Nauczyciel akademicki a coach
Wiedza a umiejętności: podejście, efekty, wartości
Nauczyciel akademicki - coach
Dodekalog

Rozdział 4. Język emocji - od wulkanu złości do gejzeru radości.
Jak spożytkować moc emocji do konstruktywnego działania
Wstęp
Dynamika emocji -jak powstają i czym się charakteryzują nasze emocje
Język emocji - co nam mówią nasze emocje
Strach i miłość
Wstręt i zachwyt
Gniew i akceptacja
Poczucie krzywdy i wdzięczność
Poczucie winy i poczucie własnej wartości
Frustracja i spełnienie (satysfakcja)
Smutek i szczęście
Wnioski: jak poprzez spokój zyskać dostęp do gejzeru radości
Bibliografia

Rozdział 5. Jestem na swojej Drodze i spotykani Ciebie
Wstęp
O harmonii, z lotu ptaka
Ogólnie o mapach
O relacjach i budowaniu perspektywy "MY"
Zaczynam od siebie
O budowaniu mapy i postawy "COACH"
Nieco więcej o słuchaniu
Czuję się dobrze we własnej skórze
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 6. Świadomość siebie. Świadomość innych
Wprowadzenie
Podejścia badawcze w psychologii
Diagnoza oparta na dowodach empirycznych
Miejsce dla testów psychologicznych
Na drodze rozwoju
Jestem świadomy siebie: jestem twórczy
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 7. Jak NASA buduje zespoły
Jak zwykle firmy wdrażają zmiany
Jak NASA wdraża zmiany
Geneza metody 4D system
Opis metody 4D System
Dysfunkcja związana z zielonym kwadrantem: niedocenienie, konflikt w zespole
Dysfunkcja związana z żółtym kwadrantem: poczucie odrzucenia i niski poziom zaufania w zespole
Dysfunkcja związana z niebieskim kwadrantem: ślepy optymizm, niskie zaangażowanie
Dysfunkcja związana z pomarańczowym kwadrantem: obwinianie, narzekanie oraz dezorganizacja
Wdrażanie metody 4D System w celu budowania harmonii w zespole
Charakter projektu a charakter zespołu
Case study
Wyróżnik Systemu 4D i podejścia do budowania harmonii w zespołach
Bibliografia

Rozdział 8. Skuteczny menadżer a sukces firmy
Skuteczność, Efektywność, Harmonia - poziomy sukcesu człowieka, menadżera i firmy
Skuteczność i harmonia działania
Poziomy funkcjonowania organizacji: poziom Strategiczny, Taktyczny i Operacyjny
Studium przypadku: Efektywność organizacji [001]
Wygrywaj albo giń. Jak dobrzy są twoi menadżerowie? Jak ich skuteczność wpływa na sukces firmy?
Studium przypadku: Biznesowa Wartość kadry kierowniczej organizacji [002]
Studium przypadku: Biznesowa Wartość kadry kierowniczej Organizacji [001]
Kompetencje menadżera
Studium przypadku: Biznesowa Wartość menadżera [1-003]
Studium przypadku: Biznesowa Wartość menadżera [1-002] (braki kompetencji)
Relacje w zespole kierowniczym
Studium przypadku: profil współpracy zespołu kierowniczego firmy [005]
Studium przypadku: Profil współpracy zespołu kierowniczego firmy [001]
Motywacja menadżera jako czynnik sukcesu firmy
Harmonia w działaniu kadry kierowniczej
Harmonia osobista i zawodowa
Opis poziomów logicznych
Studium przypadku: Skuteczność i harmonia w życiu zawodowym [7-020]
Kompetencje finansowe a skuteczność i harmonia działania

Rozdział 9. Harmonia jednostki siłą organizacji
Wstęp
Harmonia w muzyce
Harmonia w organizacji
Harmonia w grupie
Struktura grupy
Harmonia lidera
Rozwijanie harmonii
Wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Zakończenie

Spis rysunków
Rysunek 1:Wulkan złości
Rysunek 2:Gejzer radości
Rysunek 3:Spokój jako punkt transformacji emocji negatywnych w pozytywne
Rysunek 4:Carl Jung: zbieranie informacji i podejmowanie decyzji
Rysunek 5:4 obszary działań lidera
Rysunek 6:Poziomy logiczne

Spis tabel
Tabela 1:Podobieństwa i różnice roli coacha i roli nauczyciela akademickiego
Tabela 2:Wiedza a umiejętności w roli nauczyciela akademickiego (NA) i coacha.
Tabela 3:Wiedza a umiejętności w roli studenta i klienta coachingu (KC)
Tabela 4:Wiedza a umiejętności będące efektem procesu nauczania akademickiego (nau-ak) i coachingu (c-ing)


190 stron, Format: 7.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022