wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZY CIAŁO JEST ŚWIĄTYNIĄ DUSZY? WSPÓŁCZESNA PRAKTYKA JOGI


KONECKI K.T. / JAKO FENOMEN PSYCHOSPOŁECZNY

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czy ciało jest świątynią duszy?

Współczesna praktyka jogi jako fenomen psychospołeczny


Z Przedmowy Michała Szczepanika:

W Polsce nasila się moda na jogę. I jak to już z modami bywa, niesie ze sobą wiele uproszczeń, czasem wręcz nieporozumień. Tymczasem książka profesora Koneckiego jest książką o jodze w kontekście współczesnej kultury, ale jest też książką o współczesnej kulturze w kontekście jogi. Zbiera doświadczenia ćwiczących i jednocześnie pokazuje, że zjawisko, które wyewoluowało z indyjskiej tradycji, stało się integralną częścią zachodnioeuropejskiego stylu życia.

ze Wstępu Krzysztofa T. Koneckiego:

Hatha-joga w kulturze świata zachodniego jest zazwyczaj postrzegana jako praktyka ćwiczeń fizycznych (praktyka pozycji ? asan) uprawiana zazwyczaj dla polepszenia zdrowia i stanu emocjonalnego. Nawet jeśli tak jest, to u jej podłoża tkwi zasada powstrzymań poruszeń umysłu. Chodzi o zatrzymanie umysłu w jego rozproszeniu na sprawy nieważne, drobne, codzienne, nieistotne dla podstawy naszej egzystencji, równowagi i harmonii wewnętrznej, zjednoczenia ciała i umysłu. Nawet jeśli ćwiczymy tylko dla zdrowia i polepszenia kondycji, to efektem końcowym, jak przy wielu aktywnościach fizycznych czy sportowych, jest zatrzymanie poruszeń umysłu. Pełna koncentracja na jednym działaniu, na jednym punkcie w przestrzeni może nie mieć dla nas znaczeń metafizycznych, ale jednak pozostaje pełną koncentracją. A to można osiągnąć, praktykując cierpliwie hatha-jogę.


Przedmowa (Michał Szczepanik)

Wstęp

1. Filozofia i praktyka hatha-jogi. Parareligijne aspekty hatha-jogi

Wprowadzenie

1.1. Joga – perspektywa religioznawcy i perspektywa praktyka jogi
1.2. Joga a społeczeństwo – „religia codzienności”
1.2.1. Przystosowanie jogi do życia codziennego

Konkluzje

2. Społeczny świat praktyki jogi

2.1. Czym jest społeczny świat?
2.2. Praktykujący hatha-jogę i ich społeczny świat – areny i legitymizacja
2.3. Przecinanie się światów
2.3.1. Przecinanie się świata praktyki jogi i świata wspinaczki
2.3.2. Przecinanie się świata medycyny konwencjonalnej i medycyny alternatywnej
2.3.3. Przecinanie się świata korporacji biznesowych ze światem praktyki jogi
2.3.4. Przecinanie się świata praktyki jogi z kulturą popularną
2.4. Spór o pochodzenie hatha-jogi. Wizja Marca Singletona

Podsumowanie

3.Potoczne definicje jogi i jej znaczenia dla praktykujących

Wprowadzenie

3.1. Indywidualne interpretacje hatha-jogi

Podsumowanie

4.Proces stawania się praktykującym hatha-jogę

Wprowadzenie

4.1. Faza wstępna – konstruowanie motywów i pierwsze kroki
4.1.1. Konstruowanie motywów
4.1.2. Pierwsze kroki – początek praktyki
4.1.3. Dostrzeganie efektów
4.2. Faza pełniejszego rozpoznawania efektów psychofizycznych i przypisywanie im odpowiednich znaczeń
4.3. Faza pełniejszego rozpoznawania duchowych aspektów hatha-jogi (parareligia)
4.3.1. Kontekst religijno-społeczny praktyki jogi

Konkluzje

5.Przekaz wizualny a znaczenie cielesności i gestów w społecznym świecie praktyki jogi

Wprowadzenie

5.1. Metoda badań cielesności przy pomocy technik wizualnych
5.2. Co widzę i czuję, gdy praktykuję? Analiza wywiadów
5.2.1. Co widzę, gdy ktoś praktykuje? Analiza filmów z internetu użytych do wywiadów
5.2.2. Co czuję, gdy praktykuję? Analiza wywiadów na podstawie filmów
5.2.3. Nieprzekazywalna wiedza. Trudności z werbalną interpretacją i opisem asan
5.2.4. Empatia ciała na podstawie wizualizacji
5.2.4.1. Wizualne postrzeganie a cielesna empatia interpersonalna
5.3. Rola nauczyciela a poprawność wykonania asany

Konkluzje

6.Emocje a praktyka jogi. Praca nad emocjami a osiąganie „kultury emocjonalnej” bez emocji

Wprowadzenie

6.1. Praca nad emocjami – objaśnienia na podstawie wypowiedzi praktykujących

Podsumowanie

7.Nauczyciel i guru w praktyce hatha-jogi

Wprowadzenie

7.1. Interakcje nauczyciel – uczeń

Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia
Short summary of the book


239 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022