|
17 ŚMIERTELNYCH BŁĘDÓW SZEFA
SZCZEPANIK R. wydawnictwo: ONE PRESS, 2012, wydanie III cena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka 17 śmiertelnych błędów szefa
17 śmiertelnych błędów szefa doczekało się już trzeciego wydania. Widać
wielu zarządzających w naszym kraju po cichu podejrzewa, że w ich szafie na dokumenty
kryją się jakieś stare sprawki, które mogą okazać się śmiertelnie groźne dla ich
firmy, ich kariery, ich zespołu … Nikt nie rodzi się przywódcą. Jednak każdy może
nauczyć się zarządzania i uniknąć błędów, jakie na swoje nieszczęście popełnił
bohater tej książki: Janusz Czerwiński, prezes firmy Astra Tech.
W tym wydaniu błędów jest nie 17, lecz 20. Poza tymi, których bezwzględnie trzeba
unikać, pojawiają się takie, które popełnić wręcz należy. Dla własnego dobra,
rzecz jasna!
Rafał Szczepanik jest jednym z założycieli Training Partners. Specjalizuje
się w prowadzeniu szkoleń outdoor i gier symulacyjnych. Wcześniej współtworzył
portal Pracuj.pl i przez pięć lat był jego wiceprezesem. Pracował też jako trener w
Danii i Gwatemali. W roku 2004 został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich
trenerów w kategorii "gry symulacyjne". Prywatnie jest alpinistą,
podróżnikiem, pierwszym Polakiem, który zdobył oba bieguny i himalajski
ośmiotysięcznik. Jest też autorem książek Budowanie zespołu. Przygotowywanie i
prowadzenie szkoleń outdoor (Onepress 2002, 2005), Nietypowe przypadki Public Relations
(Onepress 2003, 2009), Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane
przez najlepszych menedżerów (Onepress 2009), Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad
mafii w legalnym biznesie (Onepress 2010)
Część I: Strażnik Mafii
- Wstęp (13)
- Błąd 1. (17)
- Błąd 2. (29)
- Błąd 3. (45)
- Błąd 4. (55)
- Błąd 5. (67)
- Błąd 6. (79)
- Błąd 7. (93)
- Błąd 8. (105)
- Błąd 9. (121)
- Błąd 10. (133)
- Błąd 11. (147)
- Błąd 12. (159)
- Błąd 13. (169)
- Błąd 14. (187)
- Błąd 15. (203)
- Błąd 16. (217)
- Błąd 17. (235)
Część II: Analiza błędów menedżerów
- Główne wnioski (250)
- Kogo badaliśmy (250)
- Metodologia badania (251)
- Lista błędów (252)
- Błędy twarde (252)
- Błędy miękkie (255)
- Analiza sytuacji firmy z perspektywy interesów swojego działu, a nie firmy jako
całości (257)
- Brak analizy i niewyciąganie wniosków z błędów popełnionych w przeszłości (261)
- Wdrożone systemy ułatwiające zarządzanie i organizację pracy (ocen okresowych,
zarządzania kompetencjami itp.) pozostają tylko na papierze (265)
- Podejmowanie skomplikowanych decyzji na podstawie intuicji, a nie wcześniej ustalonych
kryteriów (270)
- Trzymanie się raz ustalonej strategii, nawet gdy sytuacja wewnętrzna firmy lub
otoczenie rynkowe jednoznacznie sugerują zmiany (273)
- Przekonanie, że obecnie osiąganych wskaźników (produktywności, efektywności,
organizacji pracy i czasu, kosztów, jakości itp.) nie da się już poprawić (277)
- Niedostosowanie działań operacyjnych do celów strategicznych (281)
- Brak jakiejkolwiek strategii - postępowanie oparte nie na strategii, ale na utartym
zwyczaju (285)
- Ignorowanie planowania bieżącej płynności finansowej (288)
- Słaby przepływ informacji pomiędzy zespołami (292)
- Nieświadome generowanie plotek poprzez niepełną i niedostosowaną do odbiorcy
komunikację "w dół" (296)
- Czysto intuicyjne motywowanie pozafinansowe podwładnych, ubogi zestaw narzędzi i metod
(300)
- Prowadzenie zbyt długich, źle zorganizowanych zebrań, z których ustalenia pozostają
tylko na papierze (304)
- Panująca wśród części menedżerów opinia o własnej nieomylności (308)
- Dobieranie filozofii zarządzania na podstawie mody (312)
- Niewykorzystywanie znanych (czasem nawet ze studiów) i prostych technik ułatwiających
pracę menedżera (316)
- Mentalność produkcyjna, a nie kliencka (320)
Część III: Błędy popełniane podczas tworzenia nowego zespołu
- Zatrudnianie podobnych zamiast różniących się od siebie pracowników (329)
- Rekrutowanie specjalistów ds. fałszywej autokreacji, a nie prawdziwych fachowców
(336)
- Dobór ludzi tylko wg klucza fachowości, bez zwracania uwagi na osobowość i
motywację (344)
- Zły dobór programu pierwszego wyjazdu integracyjnego (350)
Część IV: Błędy, które warto prowokować
- Gdyby dzieci zarządzały firmami... (361)
- Krytykowanie błędnego myślenia to czasem błąd (361)
- Czy konsultanci budują lepiej niż architekci? (363)
- Metoda dziecięca: brak strachu przed błędami (364)
- Rywalizacja czy współpraca? (366)
- Tłum obniża gotowość do zaryzykowania błędu (367)
- Symulator do błądzenia (369)
- Symulacje uniwersalne: nauka na błędach (369)
- Symulatory konkretnych firm: testowanie różnych strategii (371)
- Jak skonstruować symulator swojej firmy? (372)
- Survivalowy kurs unikania błędów przywództwa (377)
384 strony, Format: 14.5x21.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|