wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

17 ŚMIERTELNYCH BŁĘDÓW SZEFA


SZCZEPANIK R.

wydawnictwo: ONE PRESS, 2012, wydanie III

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

17 śmiertelnych błędów szefa


17 śmiertelnych błędów szefa doczekało się już trzeciego wydania. Widać wielu zarządzających w naszym kraju po cichu podejrzewa, że w ich szafie na dokumenty kryją się jakieś stare sprawki, które mogą okazać się śmiertelnie groźne dla ich firmy, ich kariery, ich zespołu … Nikt nie rodzi się przywódcą. Jednak każdy może nauczyć się zarządzania i uniknąć błędów, jakie na swoje nieszczęście popełnił bohater tej książki: Janusz Czerwiński, prezes firmy Astra Tech.

W tym wydaniu błędów jest nie 17, lecz 20. Poza tymi, których bezwzględnie trzeba unikać, pojawiają się takie, które popełnić wręcz należy. Dla własnego dobra, rzecz jasna!


Rafał Szczepanik jest jednym z założycieli Training Partners. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń outdoor i gier symulacyjnych. Wcześniej współtworzył portal Pracuj.pl i przez pięć lat był jego wiceprezesem. Pracował też jako trener w Danii i Gwatemali. W roku 2004 został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii "gry symulacyjne". Prywatnie jest alpinistą, podróżnikiem, pierwszym Polakiem, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Jest też autorem książek Budowanie zespołu. Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń outdoor (Onepress 2002, 2005), Nietypowe przypadki Public Relations (Onepress 2003, 2009), Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów (Onepress 2009), Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie (Onepress 2010)


Część I: Strażnik Mafii

  • Wstęp (13)
  • Błąd 1. (17)
  • Błąd 2. (29)
  • Błąd 3. (45)
  • Błąd 4. (55)
  • Błąd 5. (67)
  • Błąd 6. (79)
  • Błąd 7. (93)
  • Błąd 8. (105)
  • Błąd 9. (121)
  • Błąd 10. (133)
  • Błąd 11. (147)
  • Błąd 12. (159)
  • Błąd 13. (169)
  • Błąd 14. (187)
  • Błąd 15. (203)
  • Błąd 16. (217)
  • Błąd 17. (235)

Część II: Analiza błędów menedżerów

  • Główne wnioski (250)
  • Kogo badaliśmy (250)
  • Metodologia badania (251)
  • Lista błędów (252)
    • Błędy twarde (252)
    • Błędy miękkie (255)
  • Analiza sytuacji firmy z perspektywy interesów swojego działu, a nie firmy jako całości (257)
  • Brak analizy i niewyciąganie wniosków z błędów popełnionych w przeszłości (261)
  • Wdrożone systemy ułatwiające zarządzanie i organizację pracy (ocen okresowych, zarządzania kompetencjami itp.) pozostają tylko na papierze (265)
  • Podejmowanie skomplikowanych decyzji na podstawie intuicji, a nie wcześniej ustalonych kryteriów (270)
  • Trzymanie się raz ustalonej strategii, nawet gdy sytuacja wewnętrzna firmy lub otoczenie rynkowe jednoznacznie sugerują zmiany (273)
  • Przekonanie, że obecnie osiąganych wskaźników (produktywności, efektywności, organizacji pracy i czasu, kosztów, jakości itp.) nie da się już poprawić (277)
  • Niedostosowanie działań operacyjnych do celów strategicznych (281)
  • Brak jakiejkolwiek strategii - postępowanie oparte nie na strategii, ale na utartym zwyczaju (285)
  • Ignorowanie planowania bieżącej płynności finansowej (288)
  • Słaby przepływ informacji pomiędzy zespołami (292)
  • Nieświadome generowanie plotek poprzez niepełną i niedostosowaną do odbiorcy komunikację "w dół" (296)
  • Czysto intuicyjne motywowanie pozafinansowe podwładnych, ubogi zestaw narzędzi i metod (300)
  • Prowadzenie zbyt długich, źle zorganizowanych zebrań, z których ustalenia pozostają tylko na papierze (304)
  • Panująca wśród części menedżerów opinia o własnej nieomylności (308)
  • Dobieranie filozofii zarządzania na podstawie mody (312)
  • Niewykorzystywanie znanych (czasem nawet ze studiów) i prostych technik ułatwiających pracę menedżera (316)
  • Mentalność produkcyjna, a nie kliencka (320)

Część III: Błędy popełniane podczas tworzenia nowego zespołu

  • Zatrudnianie podobnych zamiast różniących się od siebie pracowników (329)
  • Rekrutowanie specjalistów ds. fałszywej autokreacji, a nie prawdziwych fachowców (336)
  • Dobór ludzi tylko wg klucza fachowości, bez zwracania uwagi na osobowość i motywację (344)
  • Zły dobór programu pierwszego wyjazdu integracyjnego (350)

Część IV: Błędy, które warto prowokować

  • Gdyby dzieci zarządzały firmami... (361)
    • Krytykowanie błędnego myślenia to czasem błąd (361)
    • Czy konsultanci budują lepiej niż architekci? (363)
    • Metoda dziecięca: brak strachu przed błędami (364)
    • Rywalizacja czy współpraca? (366)
    • Tłum obniża gotowość do zaryzykowania błędu (367)
  • Symulator do błądzenia (369)
    • Symulacje uniwersalne: nauka na błędach (369)
    • Symulatory konkretnych firm: testowanie różnych strategii (371)
    • Jak skonstruować symulator swojej firmy? (372)
  • Survivalowy kurs unikania błędów przywództwa (377)

384 strony, Format: 14.5x21.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022