Android
Programowanie gier na tablety
Tablety z Androidem na pokładzie zdobywają coraz większą popularność.
Jednym z powodów tego zjawiska jest niezwykle korzystny stosunek jakości i możliwości
do ceny. Czy są jakieś inne? Oczywiście - ogromny wybór przydatnych aplikacji oraz
atrakcyjnych gier. Duże ekrany i mocne, często wielordzeniowe procesory dają
programistom pole do popisu. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i przygotować
genialną grę na platformę Android, potrzebujesz tylko kilku rzeczy: czasu, chęci oraz
tej książki!
Dzięki niej poznasz wszystkie niuanse tworzenia gier na tablety pracujące pod
kontrolą systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak przygotować środowisko
pracy oraz jakich narzędzi i bibliotek będziesz potrzebować. Po krótkim wstępie
przejdziesz do sedna sprawy. Nauczysz się wykorzystywać ekrany dotykowe, moc
wielordzeniowych procesorów oraz informacje z czujników położenia. Ponadto poznasz
tajniki tworzenia sztucznej inteligencji oraz mechanizmów dla wielu graczy. O sukcesie
gry decyduje atrakcyjna oprawa dźwiękowa i wizualna, dlatego autor kładzie duży nacisk
właśnie na te aspekty tworzenia gier. Na sam koniec sprawdzisz, jak opublikować grę w
Google Play Store (dawniej Android Market). Jest to idealna pozycja dla każdego pasjonata
systemu Android.
Sięgnij po tę książkę, a następnie:
zaprojektuj własną grę dla Androida
przygotuj grę dla jednego i wielu graczy
wykorzystaj moc współczesnych procesorów
opublikuj swoje dzieło w Google Play Store
Spis treści:
O autorze (7)
O redaktorze technicznym (8)
Podziękowania (9)
Rozdział 1. Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu
Android 3.0 (11)
- Czym jest system Android? (11)
- Początki systemu Android (11)
- Główne cechy systemu Android 3.0 (13)
- Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? (14)
- Co należy wiedzieć? (14)
- Środowisko programistyczne (15)
- Konfiguracja środowiska programistycznego (16)
- Instalacja pakietu Java JDK (16)
- Instalacja środowiska Eclipse (17)
- Instalacja pakietu SDK dla systemu Android (20)
- Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego w środowisku Eclipse (23)
- Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych (26)
- Tworzenie projektu dla systemu Android (27)
- Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie (29)
- Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem (31)
- Uruchamianie aplikacji (33)
- Pierwsze zmiany w aplikacji (33)
- Podsumowanie (35)
Rozdział 2. Tworzenie prostych gier z użyciem ruchomych sprajtów (37)
- Praca z obrazami (37)
- Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów (38)
- Rysowanie obrazu (42)
- Używanie sprajtów (44)
- Uruchomienie gry (49)
- Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu (51)
- Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem (52)
- Wykrywanie kolizji (53)
- Podsumowanie (54)
Rozdział 3. Pobieranie danych od użytkownika (55)
- Sposoby pobierania danych wejściowych (55)
- Pobieranie danych wejściowych w tablecie (57)
- Reagowanie na dotyk (59)
- Reagowanie na gesty (61)
- Korzystanie z kolejek wejścia (64)
- Reagowanie na dane pochodzące z czujników (70)
- Korzystanie z danych z czujnika (73)
- Podsumowanie (75)
Rozdział 4. Dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki oraz sekwencji filmowych (77)
- Przygotowanie do odtwarzania dźwięków (78)
- Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych (78)
- Odtwarzanie efektów dźwiękowych (79)
- Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych (80)
- Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń (84)
- Dodawanie muzyki (85)
- Dodawanie sekwencji filmowych (86)
- Zarządzanie obsługą muzyki (87)
- Podsumowanie (94)
Rozdział 5. Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami (95)
- Planowanie gry jednoosobowej - AllTogether (95)
- Tworzenie gry jednoosobowej (96)
- Ulepszanie sprajtów gry (97)
- Dodawanie nagrody za ukończenie gry (100)
- Śledzenie stanu sprajtów (101)
- Podsumowanie (109)
Rozdział 6. Gra w odbijaną piłkę (111)
- Początki (111)
- Gromadzenie zasobów używanych w grze (112)
- Tworzenie nowego projektu (113)
- Przygotowanie środowiska gry (114)
- Modyfikacja pliku SpriteObject.java (114)
- Modyfikacja pliku GameView.java (114)
- Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń (117)
- Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród (121)
- Dodawanie dotykowego sterowania rakietką (121)
- Dodawanie dźwięków (122)
- Inicjalizacja bloków (123)
- Usuwanie nieaktywnych bloków (125)
- Podsumowanie (126)
Rozdział 7. Tworzenie gry dwuosobowej (127)
- Podstawy gier wieloosobowych (127)
- Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier (128)
- Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi (128)
- Wybór metody rozgrywki wieloosobowej (129)
- Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi (130)
- Dodawanie połączeń Bluetooth (130)
- Zarządzanie połączeniami Bluetooth (134)
- Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy (140)
- Testowanie gry (141)
- Podsumowanie (142)
Rozdział 8. Jednoosobowa gra strategiczna. Część I. Tworzenie gry (143)
- Wprowadzenie do obrony portu (144)
- Składanie elementów gry (144)
- Tworzenie falochronu (145)
- Dodawanie gruntu oraz zamku (148)
- Tworzenie łodzi (149)
- Dodawanie dział (151)
- Dodawanie obrazów (151)
- Testowanie gry (152)
- Podsumowanie (154)
Rozdział 9. Jednoosobowa gra strategiczna. Część II. Programowanie gry (155)
- Rozszerzenie sprajtów używanych w grze (156)
- Projektowanie sterowania grą (157)
- Rozmieszczanie elementów na ekranie (162)
- Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi (163)
- Strzelanie z dział (164)
- Wynik działania gry (167)
- Analiza gry (168)
- Podsumowanie (169)
Rozdział 10. Publikacja gry (171)
- Poprawianie aplikacji (171)
- Dodawanie ekranu początkowego (171)
- Reakcja na wciśnięcie przycisku (174)
- Opakowywanie gry (175)
- Rozpowszechnianie gry (176)
- Otwieranie konta w usłudze Google Play (179)
- Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play (180)
- Reklamowanie gry (180)
- Podsumowanie (181)
Dodatek A Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urządzeniu (183)
Skorowidz (187)
192 strony, Format: 158x235 , oprawa miękka