Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją
projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)
Książka zawiera zasady sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów zarówno
finansowo-księgowych, jak też merytorycznych oraz ich archiwizacji.
Nie jest to sformalizowany dokument sporządzany według ustalonego wzoru, ale akt
wewnętrzny, opracowywany przez kierownika każdej jednostki i dostosowany do
indywidualnych potrzeb firmy. Służy dokładnemu określeniu, co każda struktura, dział
czy określony pracownik jednostki powinien zrobić w celu prawidłowego udokumentowania
wszystkich operacji mających związek z realizacją zadań wynikających z zawartych
umów.
Publikacja zawiera gotowy wzorzec zarządzenia wewnętrznego
, który łatwo można dostosować do indywidualnych potrzeb firmy a dołączony suplement
elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), daje możliwość bezpośredniej
pracy na plikach, uzupełnienia o dane, zapis, wydruk itp.
Wstęp
1.Instrukcja obiegu dokumentów jako podstawowy element wewnętrznej kontroli
finansowej i merytorycznej
1.1.Dokumenty finansowo-księgowe
1.1.1.Faktura VAT
1.1.2.Faktura VAT korygująca
1.1.3.Nota korygująca
1.1.4.Rachunek
1.1.5.Lista płac
1.1.6.Wniosek o zaliczkę
1.1.7.Rozliczenie zaliczki
1.1.8.Polecenie przelewu
1.1.9.Wyciąg bankowy
1.1.10.Polecenie wyjazdu służbowego i rozliczenie delegacji
1.1.11.Raport kasowy
1.2.Dokumenty merytoryczne
1.2.1.Informacja i promocja
1.3.Wniosek o płatność
2.Elementy instrukcji obiegu dokumentów
2.1.Ogólne zasady obiegu dokumentów
2.2.Komórki w obiegu dokumentów finansowo-księgowych
2.2.1.Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników uczestniczących w
obiegu dokumentów księgowych
2.3.Terminy przepływu dokumentów i ich systematyczność
3.Formy i przykłady sporządzenia instrukcji obiegu dokumentów
3.1.Metoda graficzna
3.2.Metoda tabelaryczna
3.3.Metoda opisowa
3.4.Metoda kartotekowa
3.5.Metoda mieszana
4.Archiwizacja dokumentów
4.1.Przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego
4.2.Sposób oznaczania kategorii archiwalnych dokumentacji
5.Przykłady opracowania zakładowej instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania
dokumentów
92 strony, B5, oprawa miękka