Książka Marketing
bankowy przedstawia ugruntowane zasady i elementy marketingu w odniesieniu do banków.
Na rynku usług bankowych widoczna jest narastająca konkurencja między bankami, które dążą
do obrony i umocnienia swojej pozycji. Osiągnięcie tych celów i jednoczesne
zaspokojenie potrzeb i wymagań klientów jest możliwe, gdy banki kierują się w swoim
działaniu orientacją marketingową. Oznacza to, że działania banku są poprzedzone
badaniami jego zasobów i możliwości oraz otoczenia w jakim funkcjonuje. Wnioski z tych
badań pozwalają przygotować i realizować strategię marketingową, przy wykorzystaniu
zintegrowanego zespołu instrumentów oddziaływania na nabywców i konkurentów.
Praca składa się z 11
rozdziałów, które kolejno omawiają zagadnienia pojęcia marketingu w sferze
bankowości, badanie marketingowe na potrzeby banków, strategie marketingowe i ich treści,
organizację marketingu w bankach oraz przykłady strategii marketingowych wybranych banków.
Wymienione zagadnienia omówione są w ścisłym związku z praktyką bankową i poparte
przykładami działań banków. Na końcu pracy umieszczone zostały studia przypadków,
odnoszące się do konkretnych decyzji marketingowych wybranych banków.
Książka jest przeznaczona
dla studentów szkół wyższych kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także dla
pracowników sektora bankowego.
Prof. dr hab. Wojciech
Grzegorczyk jest kierownikiem Zakładu Strategii Marketingowych na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia marketingu,
marketingu bankowego i funkcjonowania rynków finansowych. Jest autorem ponad 130
publikacji, w tym 9 książek.
257 stron, miękka oprawa