wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.00 36,10   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


GRZYWACZ J.

wydawnictwo: SGH, 2004, wydanie I

cena netto: 38.00 Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce w sposób kompleksowy omówiono zasady funkcjonowania bankowych usług elektronicznych i możliwości wykorzystania ich w działalności bieżącej przedsiębiorstwa. Zwrócono uwagę na istotę bankowości elektronicznej, formy świadczenia usług, wskazano również na rolę systemów cash-management w zarządzaniu środkami pieniężnymi. Istotną część książki stanowią zagadnienia bezpieczeństwa informatycznego, w tym rodzaje zagrożeń oraz możliwości skutecznego zabezpieczania się przed włamaniem do systemów. Dokonano również oceny bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych przez banki w Polsce. Treść książki nawiązuje ściśle do aktualnej sytuacji na rynku usług bankowych w Polsce. Uwzględniono także wyniki badań z zakresu wykorzystania bankowości elektronicznej, jej oceny oraz barier rozwojowych.

Dr hab. Jacek Grzywacz - profesor w Katedrze Zarządzania Finansami Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie pełni również funkcję prodziekana Studium Dyplomowego - jest autorem wielu artykułów i publikacji książkowych z dziedziny finansów przedsiębiorstwa i bankowości. W swoich publikacjach szeroko wykorzystuje bogaty dorobek naukowy oraz wieloletnie doświadczenie nabyte podczas pracy w bankach, początkowo jako rewident, później dyrektor pionów operacyjnych.


SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I Bankowość elektroniczna w usługach finansowych

1.1. Idea bankowości elektronicznej
1.1.1. Różnorodność definicji
1.1.2. Standardy budowy dokumentów elektronicznych - EDI
1.2. Przyczyny wprowadzenia elektronicznych usług bankowych
1.3. Formy świadczenia usług za pośrednictwem bankowości elektronicznej
1.3.1. Systemy bankowości elektronicznej
1.3.2. Sposoby dostępu do usług bankowych
1.3.2.1. Home banking i office banking
1.3.2.2. Wykorzystanie telefonu w bankowości elektronicznej
1.3.2.3. Bank wirtualny, czyli Internet w banku
1.3.2.4. Bankowość samoobsługowa (selfbanking)
1.4. Podsumowanie

Rozdział II Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie

2.1. Potrzeba zarządzania finansami w przedsiębiorstwie
2.2. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie
2.2.1. Istota płynności
2.2.2. Znaczenie płynności w przedsiębiorstwie
2.2.3. Skuteczna analiza płynności finansowej a baza informacyjna
2.2.4. Historyczne uwarunkowania płynności finansowej przedsiębiorstw w Polsce
2.3. Zarządzanie zasobami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
2.3.1. Potrzeba racjonalizacji poziomu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie
2.3.2. Podstawowe narzędzia zarządzania środkami pieniężnymi
2.4. Podsumowanie

Rozdział III Rola systemu office banking w obsłudze finansowej przedsiębiorstwa

3.1. Idea systemów office banking
3.2. Systemy office banking
w Polsce
3.3. Możliwości systemów office banking
3.4. Cash management w zarządzaniu środkami pieniężnymi
3.4.1. Cash pooling
3.4.2. Polecenie zapłaty w obrocie gospodarczym
3.4.3. Krótkoterminowe lokaty bankowe przedsiębiorstwa
3.4.4. Inne wybrane usługi funkcjonujące w systemie cash management
3.4.4.1. Bieżąca obsługa operacji
3.4.4.2. Automatyczne rozpoznanie należności
3.4.4.3. Płatność z przyszła datą realizacji
3.4.4.4. Międzynarodowe zarządzanie płynnością
3.4.4.5. Obsługa płatności masowych
3.5. MultiCash w obsłudze przedsiębiorstw
3.6. Internetowe odpowiedniki systemów office banking
3.7. Podsumowanie

Rozdział IV Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej

4.1. Znaczenie bezpieczeństwa elektronicznych usług bankowych
4.2. Zagrożenia systemów informatycznych
4.2.1. Istota i rodzaje zagrożeń
4.2.1.1. Przyczyny występowania zagrożeń informatycznych
4.2.1.2. Rodzaje i źródła zagrożeń
4.2.2. Zagrożenia ze strony ludzi
4.3. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa informatycznego
4.4. Możliwości zabezpieczania systemów informatycznych
4.4.1. Istota systemów zabezpieczeń
4.4.2. Znaczenie metod kryptograficznych
4.4.3. Środki kontroli dostępu - uwierzytelnianie
4.4.4. Podpis cyfrowy
4.4.5. Fizyczne i techniczne zabezpieczenia systemów informatycznych
4.4.6. Środki programowe
4.5. Ocena bezpieczeństwa informatycznego w bankach
4.6. Podsumowanie

Rozdział V Bankowe usługi elektroniczne wśród przedsiębiorstw w Polsce

5.1. Wykorzystanie bankowości elektronicznej przez przedsiębiorców
5.2. Ograniczenia rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce
5.3. Perspektywy rozwoju elektronicznych usług bankowych
5.4. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia

181 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022