Książka ta adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych.
Szczególnie z myślą o nich zamieszczono w niej przypadki do samodzielnego
rozwiązywania. Każdy z nich zawiera wskazówkę, która powinna naprowadzić na
właściwą i wartościową odpowiedź.
Układ książki odpowiada podstawowym kanałom komunikacji w firmie i biznesie. Wywód
rozpoczyna rozdział metodologiczny, wprowadzający podstawowe pojęcia etyczne i
umiejscawiający etykę zawodową w świecie wartości.
Rozdział drugi opisuje relacje między firmą a organami władzy, skupia się na m.in.
cechach arbitrów i dobrych standardach kontroli oraz omawia główne patologie
występujące w tym środowisku, przede wszystkim korupcję.
Rozdział trzeci przedstawia relację pracownik - firma. Analizuje fazy pozyskania
pracownika dla firmy oraz relacje władz z firmą jako całością.
Rozdział czwarty to rozwinięcie tematyki funkcjonowania człowieka w organizacji, z
akcentem na relacje z przełożonym. Analizowana jest kwestia nieetycznego wykorzystania
zależności służbowej, czyli mobbing.
Rozdział piąty opisuje relację firmy z klientem, skupiając się na etycznej
promocji i reklamie.
Rozdział szósty analizuje relacje firmy z szeroko rozumianym otoczeniem, w tym
koncepcje odpowiedzialności dostawcy, uniwersalne postrzeganie rzetelności pracy oraz
dialog ze społeczeństwem.
W rozdziale siódmym rozwinięto tematykę relacji partnerów w biznesie, w tym etyki
negocjacji - wszechobecnej w dzisiejszej gospodarce.
W ostatnim - ósmym - rozdziale opisane zostały etyczne aspekty relacji mistrz i
uczeń. Obecnie nie tylko w szkole prowadzone są wielostronne i wielowymiarowe procesy
edukacyjne, którymi zajmują się wprawdzie profesjonaliści w swojej branży, ale nie
zawsze z przygotowaniem pedagogiczno-psychologicznym, co zaburza relację mistrz - uczeń.
125 stron, B5, miękka oprawa