wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WIELKIE FIASKO. FUZJA AOL I TIME WARNER. STUDIUM PRZYPADKU


DACKO M.

wydawnictwo: WAIP, 2007, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Analiza fuzji Time Warner i AOL dostarcza wielu cennych obserwacji na temat psychologii biznesu, znaczenia kultury korporacyjnej w wielu firmach medialnych, konwergencji i nowych technologii w praktyce biznesowej.


AOL LLC, wcześniej America Online Inc., założona w latach 80. XX wieku firma internetowa. Pod koniec lat 90. America Online była warta więcej niż McDonald's, Philip Morris i PepsiCo razem wzięte i niemal trzykrotnie więcej niż Disney. W wyniku fuzji z Time Warner w 2000 roku, AOL objęła 55 procent udziałów firmy AOL Time Warner. W 2002 roku, w związku z ogromnymi stratami, skrót AOL został usunięty z nazwy firmy.

Time Warner Inc., medialny konglomerat, którego początki sięgają lat 20. XX wieku. Do Time Warner należą słynne marki medialne, takie jak Warner Bros, New Line Cinema, CNN, HBO, Cartoon Network, "Time", "Fortune", "Money", "People", "Life", "Sports Illustrated", "InStyle", "Entertainment Weekly" - łącznie ponad 150. W wyniku fuzji z America Online wartość rynkowa nowo powstałej firmy wynosiła prawie 300 miliardów dolarów. Dziś, 7 lat po fuzji, wynosi 80 miliardów dolarów.


Małgorzata Dacko, absolwentka Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Studia skończyła z wyróżnieniem. Współpracuje z agencjami reklamowymi i public relations, specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych mediów i Web 2.0 do celów marketingowych.


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1 Dlaczego firmy się łączą? Definicje, motywy, due diligence
Definicja fuzji i przejęć
Motywy fuzji i przejęć
Obietnica synergii
Dlaczego firmy medialne się łączą
Fuzje, przejęcia i ludzie
Kulturowe due diligence
Budowanie biznesu własnymi siłami - alternatywa dla fuzji i przejęć?
Hipoteza pychy
Psychologiczne pułapki podejmowania decyzji biznesowych

ROZDZIAŁ 2 W jaki sposób i dlaczego doszło do fuzji AOL i Time Warner
America Online - charakterystyka firmy
Motywy fuzji po stronie AOL
Time Warner - charakterystyka firmy
Motywy fuzji po stronie Time Warner
Faza przygotowawcza fuzji
Ostateczne podjęcie decyzji o fuzji
Ogłoszenie fuzji i pierwsze reakcje

ROZDZIAŁ 3 Czego nie wykryto w czasie due diligence? Hipoteza pychy i analiza buy vs build
Sposób przeprowadzenia due diligence
Bańka internetowa
AOL a kryzys na internetowym rynku reklamy
Kreatywna księgowość AOL
AOL jako katalizator kryzysu w branży internetowej
Decyzja Time Warner o przeprowadzeniu fuzji jako wynik nieudanych prób budowy cyfrowego imperium
Motyw pychy jako czynnik uniemożliwiający podjęcie racjonalnej decyzji

ROZDZIAŁ 4 Zderzenie kultur organizacyjnych. Niespełniona obietnica synergii
Kultura organizacyjna Time Warner
Kultura korporacyjna AOL
Zderzenie kulturowe AOL i Time Warner
Osiągnięta synergia i zaprzepaszczone szanse

ROZDZIAŁ 5 Rozpad fuzji i bilans strat
Spory personalne i ostateczny rozpad AOL Time Warner
Niewykorzystany potencjał AOL Time Warner
Straty powstałe w wyniku fuzji

Zakończenie
Czy można było przewidzieć niepowodzenie fuzji?

Bibliografia

Indeks


224 strony, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PRZEJĘCIA STRATEGIE I PROCEDURY
RANKINE D., HOWSON P.

- FUZJE I PRZEJĘCIA
SUDARSANAM S.

- FUZJE I PRZEJĘCIA
RED. FRĄCKOWIAK W.

- EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA ZARZĄDZANIE SOBĄ I INNYMI W CZASIE
IDZIKOWSKI W.

- FUZJE I PRZEJĘCIA W POLSCE NA TLE TENDENCJI ŚWIATOWYCH
RED. LEWANDOWSKI M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022