|
KONCEPCJE STRATEGII ORGANIZACJI
KRUPSKI R. NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E. wydawnictwo: PWE, 2009, wydanie I cena netto: 66.10 Twoja cena 62,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W okresie kryzysu, kiedy klasyczne ujęcia strategii organizacji -
opracowane w bardziej spokojnych, przewidywalnych czasach - nie spełniają oczekiwań,
należy poszukać innych rozwiązań.
W monografii autorzy na tle różnych niekonwencjonalnych koncepcji strategii opisanych w
polskiej i światowej literaturze przedmiotu prezentują własne, oryginalne propozycje.
Dotyczą one organizacji funkcjonujących w turbulentnym otoczeniu, czyli w warunkach
ryzyka i niepewności. Te nowe niekorzystne warunki stwarzane przez otoczenie sprawiają,
że przedsiębiorstwa w swoich długofalowych planach powinny uwzględniać nie tylko
produkty i rynki, ale przede wszystkim zasoby (m.in. wiedzę, postawy pracowników,
uprzywilejowane sformalizowane i niesformalizowane relacje z otoczeniem) mające wpływ na
wykorzystywanie okazji. Współczesny menedżer powinien znać różne ujęcia strategii,
aby w zależności od kontekstu sytuacyjnego przedsiębiorstwa móc dokonać trafnego ich
wyboru.
Książka jest adresowana osób zainteresowanych tworzeniem i realizacją strategii
organizacji i zmianami w sposobie myślenia o nich. Będzie zapewne ciekawą lekturą dla
menedżerów oraz studentów kierunków biznesowych.
Spis treści
Wstęp (Rafał Krupski)
Rozdział 1. Tradycyjne i nowoczesne ujęcia strategii organizacji
1.1. Filozofie i szkoły strategii (Jerzy Niemczyk)
1.2. Strategia jako system UC (Rafał Krupski)
Uwagi wstępne
Model strategii organizacji K. Obłoja
Strategiczna karta wyników (SKW)
Dwuwymiarowy model strategii H.W. Boyda, O.C. Walkera i J.C. Larreche'a
Dwuwymiarowy model E.G. Olsona
Ujęcie B. de Wita i R. Meyera
Propozycje własne (R. Krupskiego)
Inne propozycje
Model biznesu
1.3. Strategia jako system ST (Rafał Krupski)
Rozdział 2. Strategie ogólne i strategie domen organizacji (Ewa
Stańczyk-Hugiet)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Strategie behawioralne
2.3. Strategie na poziomie korporacji (strategie rozwoju)
2.4. Strategie biznesów (domen)
Rozdział 3. Strategie funkcjonalne (Jerzy Niemczyk)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Strategie działalności podstawowej
Pojęcie strategii działalności podstawowej
Ewolucja i rodzaje strategii działalności podstawowej z perspektywy głównych nurtów
zarządzania strategicznego
3.3. Strategie marketingowe
Pojęcie strategii marketingowej
Ewolucja strategii marketingowej z perspektywy głównych nurtów zarządzania
strategicznego
Rodzaje strategii marketingowych
3.4. Strategie finansowe
Pojęcie strategii finansowej
Ewolucja i rodzaje strategii finansowych z perspektywy głównych nurtów zarządzania
strategicznego
3.5. Strategie personalne
Pojęcie strategii personalnej
Ewolucja strategii personalnych z perspektywy głównych nurtów zarządzania
strategicznego
Rodzaje strategii personalnych
3.6. Strategie logistyczne
Pojęcie strategii logistycznej
Ewolucja strategii logistycznej z perspektywy głównych nurtów zarządzania
strategicznego
Rodzaje strategii logistycznych
Rozdział 4. Strategie elastyczne (Rafał Krupski)
4.1. Elementy teorii strategii organizacji działającej w warunkach niepewności
4.2. Strategie o strukturze scenariuszy (system ST)
4.3. Teleologiczny kontekst elastyczności strategii
Rozwój organizacji: opartych na celach strategicznych versus oparty na wykorzystywaniu
okazji. Zagadnienia wstępne
Koncepcja J.C. Collinsa i J.I. Porrasa
Proste zasady
Semikoherentne cele strategiczne w modelu organizacji działającej na krawędzi chaosu
Własne ujęcia
4.4. Strategie w języku zasobów
Podstawowe problemy identyfikacji strategii w języku zasobów w kontekście elastycznej
strategii organizacji
Rodzaje zasobów stanowiących o differentia specifica organizacji. Badania empiryczne
Strategie kształtowania wiedzy
Strategia zasobów relacyjnych
Strategia kształtowania lojalności pracowniczej
Strategia kształtowania kultury organizacyjnej
4.5. W kierunku nowego paradygmatu
ZAKOŃCZENIE (Rafał Krupski)
BIBLIOGRAFIA
232 strony, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|