wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY BADANIA PRACY


BARANIAK B.

wydawnictwo: WAIP, 2009, wydanie I

cena netto: 33.40 Twoja cena  31,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka dla wszystkich zainteresowanych podnoszeniem efektywności pracy.

Zagadnienia pracy są przedstawione z różnych perspektyw, ze szczególnym uwzględnieniem interdyscyplinarnego charakteru tej dziedziny i specyfiki ujęć : filozoficznego, pedagogicznego, psychologicznego, socjologicznego i ergonomicznego. Autorka przedstawia zagadnienia związane z zatrudnianiem, badaniem przydatności do pracy i efektywności - metody badania pracy dostosowane do współczesnych realiów.


Spis treści:


Wstęp 9

Rozdział 1
Praca jako kategoria naukowa 11
1.1. Źródła pracy 12
1.2. Praca jako kategoria poznawcza 16
1.3. Interdyscyplinarny charakter pracy - wybrane problemy 19
1.3.1. Filozoficzne rozumienie pracy 20
1.3.2. Pedagogiczne konteksty pracy 21
1.3.3. Praca i jej problemy psychologiczne 32
1.3.4. Ergonomia u źródeł bezpiecznych i nowoczesnych rozwiązań organizacyjno-ekonomicznych pracy 37
1.3.5. Socjologiczne rozumienie pracy 42
1.4. Praca zawodowa 43
1.4.1. Typologia pracy zawodowej 44
1.4.2. Współczesny charakter pracy zawodowej 50

Rozdział 2
Zawód jako kategoria naukowa 55
2.1. Geneza zawodu 55
2.2. Zawód w ujęciu poznawczym 56
2.3. Interdyscyplinarne rozumienie zawodu - wybrane problemy 62

Rozdział 3
Klasyfikacje, kwalifikacje i kompetencje zawodowe 64
3.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności jako narzędzie edukacji i rynku pracy 64
3.2. Kwalifikacje jako kategorie opisujące zawód i proces 84
3.2.1. Rodowód kwalifikacji 84
3.2.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza) 86
3.2.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne 87
3.2.4. Kwalifikacje w kategoriach wartości 93
3.2.4.1. Rodowód, istota i struktura wartości 94
3.2.4.2. Rozumienie struktur kwalifikacyjnych w kategoriach wartości 96
3.3.Kompetencje - ich rozumienie i znaczenie dla pracy zawodowej człowieka 99
3.3.1. Od źródeł do struktur kompetencji 104
3.3.2. Typologia kompetencji 107
3.3.2.1. Kompetencje kluczowe 107
3.3.2.2. Kompetencje jako kategoria uczenia się przez całe życie 108
3.3.2.3. Kompetencje w przydatności do zatrudnienia 109
3.3.2.4. Kompetencje zawodowe 110

Rozdział 4
Metody badania pracy w interdyscyplinarnym układzie 113
4.1. Rodowód badania pracy 113
4.2. Metodologia nauk - rozumienie, struktura i zakres 115
4.3. Metodologia nauk w nurcie naukoznawczym 118
4.3.1. Rodowód wiedzy i jej rodzaje 118
4.3.2. System wiedzy (nauki) - rozumienie i klasyfikacja 121
4.4. Psychologia procesów poznawczych (epistemologicznych) 123
4.4.1. Źródła poznania wiedzy 124
4.4.2. Epistemologia a struktura nauki 125
4.5. Metodologia nauk w nurcie badawczym 131
4.5.1. Charakterystyka wybranych metod badawczych 137
4.5.1.1. Obserwacja 137
4.5.1.2. Zbieranie opinii techniką wywiadu 138
4.5.1.3. Zbieranie opinii techniką ankiety 139
4.5.1.4. Badanie wytworów pracy i dokumentów 139
4.5.1.5. Testy pedagogiczne 140
4.5.1.6. Eksperyment 147
4.5.1.7. Testy psychologiczne 148
4.5.1.8. Monografia pedagogiczna 149
4.5.1.9. Metoda indywidualnych przypadków (studium przypadku) 150
4.5.1.10. Metoda autobiograficzna 150
4.5.1.11. Modelowanie 151
4.5.1.12. Metoda symulacji komputerowej 151
4.5.2.Metody badawcze teorii naukowej organizacji pracy przydatne w procesach badania pracy 152
4.5.2.1. Metody badania pracy i ich usprawniania 153
4.5.2.2. Mierzenie i normowanie pracy 153
4.5.2.3. Kwalifikowanie pracy 155
4.5.2.4. Analiza wartościowania pracy 156
4.5.2.5. Badanie ruchów 157
4.5.2.6. Analiza i projektowanie organizacji instytucji 161

Rozdział 5
Przyszłość metod badania pracy 163
5.1.Teorie motywacji wyznacznikiem współczesnych tendencji badania pracy 163
5.2.Teoria kompleksowego zarządzania organizacją (TQM - Total Quality Menagement) kryterium badania pracy 165
5.3.Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnym trendem w badaniu pracy 172
5.4. Menadżerment kadrowy przyszłością badania pracy 177
5.4.1. Rekrutacja i selekcja metodami doboru personelu 178
5.4.1.1. Określenie wymagań stanowiska pracy 179
5.4.1.2. Przyciąganie (poszukiwanie) kandydatów do pracy 181
5.4.1.3. Wyłonienie kandydatów 182
5.4.2. Selekcja i rekrutacja pracowników jako metoda badania pracy 183
5.4.3. Potencjał kadrowy służb uprawnionych do selekcji i rekrutacji 184


Zakończenie 186
Bibliografia 187
Indeks osób 197
Indeks rzeczowy 201


208 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022