Praktyczne porady pokazujące jak zwalaczac mobbing i unikać
destrukcyjnych zachowań.
Jak powstrzymać przemoc słowną w pracy
Któż choć raz w swojej karierze zawodowej nie usłyszał przykrych słów
wypowiedzianych ostrym bądź zjadliwym tonem przez szefa lub współpracownika? Przemoc
słowna jest powszechnym zjawiskiem w wielu firmach.
Autor wyjaśnia, na czym ona polega, bada metody ludzi posługujących się
obelgami, analizuje psychikę ofiar i okoliczności, w jakich dochodzi do tego typu
nadużyć. Proponuje też działania, które można podjąć indywidualnie lub w całej
firmie, by ujawniać i zwalczać takie destruktywne zachowania i kształtować środowisko
pracy sprzyjające wydajności, kreatywności i dobremu samopoczuciu.
Artur H. Bell doktoryzował się na Uniwersytecie Harvarda. Wykłada
komunikację w zarządzaniu na University of San Francisco. Był konsultantem firm z listy
"Fortune 500", napisał wiele książek o strategiach zarządzania, metodach
porozumiewania się i języku.
Spis treści:
Podziękowania
Słowo wstępne
Wprowadzenie
Rozdział 1. Kogo obchodzi przemoc słowna
Rozdział 2. Dlaczego ja? Podatność na przemoc słowną
Rozdział 3. Dlaczego oni? Charakterystyki osób stosujących przemoc słowną
Rozdział 4. Przemoc słowna, sądy i regulaminy przedsiębiorstw
Rozdział 5. Etapowy plan powstrzymywania przemocy słownej
Rozdział 6. Zrozumienie osobowości jako pomoc w zwalczaniu przemocy słownej
Rozdział 7. Pięć trudnych przypadków: przykładowe incydenty przemocy słownej
Rozdział 8. Przemoc słowna, wydajność pracy i zdrowie
Rozdział 9. Szczególne problemy w radzeniu sobie z przemocą słowną
Rozdział 10. Dwadzieścia sposobów powstrzymywania przemocy słownej
Epilog. Wizja środowiska pracy bez przemocy słownej
Dodatkowe źródła
Indeks
188 stron, oprawa miękka