Książka ta omawia definicje coachingu i jego różne modele w odniesieniu do
rozmaitych typów zespołów w organizacjach biznesowych.
Obejmuje szeroki zakres zagadnień szkoleniowych: osobistych, zespołowych,
strategicznych i operacyjnych. Autor pomaga zrozumieć istotę efektywnego coachingu,
podaje wiele przykładów i analizuje konkretne przypadki, popierając to wnikliwymi
badaniami. Uczy, jak skupiać się na priorytetach, kreatywnie rozwiązywać problemy oraz
osiągać równowagę między wykonywaniem obowiązków, uczeniem się i odpowiednim
zachowaniem członków zespołu.
David Clutterbuck jest uznawany za ideologicznego guru coachingu i
mentoringu. Wykłada na Sheffield Hallam University. Jest współzałożycielem
Europejskiej Rady Mentoringu i Coachingu oraz dyrektorem firmy konsultingowej Clutterbuck
Associates. Do jej klientów należą m.in. Nokia, Shell i Bank Światowy.
248 stron, oprawa twarda