W większości dotychczasowych publikacji poświęconych systemom zarządzania
jakością (SZJ), które pojawiły się na rynku polskim, aspekty praktyczne związane z
procesem wdrażania i certyfikowania tych systemów są poruszane raczej pobieżnie. Autor
niniejszej książki, po latach bardzo intensywnych doświadczeń w zakresie
opracowywania, wdrażania i prowadzenia systemów zarządzania jakością oraz HCCP w
małych i średnich firmach, postanowił podzielić się z czytelnikami swoimi
doświadczeniami. W przystępnej i skondensowanej formie przedstawił te informacje,
których brak początkowo sam odczuwał mimo ukończenia odpowiednich kursów i zdobycia
potrzebnych certyfikatów. Książka składa się ze zwięzłej części teoretycznej oraz
płyty CD z nadającą się do kopiowania oraz uniwersalnej adaptacji dokumentacją
systemu zarządzania jakością, wzorami formularzy i przykładami zapisów. Na płycie
znajdują się także informacje na temat akredytowanych jednostek certyfikujących.
Książka jest przeznaczona dla właścicieli i kadry kierowniczej małych i średnich
firm, specjalistów zajmujących się opracowywaniem, wdrażaniem i nadzorowaniem SZJ,
słuchaczy kursów z zakresu SZJ kończących się uzyskaniem certyfikatu, a także dla
studentów kierunku zarządzanie.
Spis treści
CZĘŚĆ 1. Wprowadzenie
1.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością
1.2. Geneza norm ISO serii 9000
1.3. Struktura i charakterystyka rodziny norm ISO 9000:2000
1.4. Kluczowe cele jakościowe
1.5. Podejście procesowe
1.6. Podstawowe zasady zarządzania jakością
1.7. Wymagana przez normy dokumentacja systemu zarządzania jakością
1.8. Specyfika oraz problemy małych i średnich firm w okresie głębokiej transformacji
gospodarczej i globalizacji rynku
CZĘŚĆ 2. Planowanie i realizacja systemu zarządzania jakością
2.1. Planowanie procesów opracowania i wdrożenia systemu zarządzania
jakością
2.2. Szkolenia niezbędne do wdrożenia i realizacji systemu zarządzania jakością
2.3. Udokumentowanie systemu i transformacja organizacyjna firmy związana z wdrożeniem
systemuządzania jakością
2.4. Transformacja infrastruktury firmy związana z wdrożeniem systemu zarządzania
jakością
2.5. Badania i monitorowanie systemu oraz objętych systemem procesów produkcyjnych w
celu nadzorowania ich zgodności z wymaganiami klientów i normy ISO 9001:2000
2.6. Badania satysfakcji pracowników, doskonalenie kadry
2.7. Badania satysfakcji pracowników, doskonalenie kadry
2.8. Analiza i minimalizacja kosztów związanych z opracowaniem, wdrożeniem i
utrzymaniem systemu zarządzania jakością
CZĘŚĆ 3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością
3.1. Certyfikacja i audity certyfikacyjne
3.2. Koszty certyfikacji
3.3. Wybór instytucji certyfikującej
3.4. Przygotowanie firmy do auditu oraz działania poauditowe
Bibliografia
Słownik pojęć i terminów specjalistycznych
Atlas struktur procesów nadzorowanych przez system zarządzania jakością
Skorowidz
146 stron, B5, oprawa miękka