Książka Andreja Vizjaka oraz Aleksandra Kwiatkowskiego, doświadczonych
konsultantów ds. strategii, pracujących na wysokich stanowiskach kierowniczych, oferuje
czytelnikom bezcenne informacje i wnioski dotyczące metod, dzięki którym odnoszące
sukcesy firmy rozwijają się i zarządzają własną skalą. Książka została
wzbogacona o analizy istniejących strategii, praktyczne przykłady rozwiązań
biznesowych, a także wspierające te strategie wyniki badań.
Sześcian wzrostu to najnowsze narzędzie, które przekłada znaczenie
wysokopoziomowych strategii na konkretne działania transformacyjne dla firm o różnych
rozmiarach i funkcjonujących w różnych sektorach rynku. Książka pokazuje, że z
zgodnie z cyklami rynkowymi, podczas których występują połączenia firm lub akwizycje,
oraz globalizacją, każda nawet największa firma może na nowym rynku stać się firmą
konkurującą z podmiotami od siebie większymi. To samo może spotkać firmy małe.
Książka przedstawia najważniejsze wyznaczniki będące dźwigniami zapewniającymi
powodzenie w biznesie, kładąc specjalny nacisk na skalę działalności oraz unikalną
strategię, które zdaniem autorów są kluczowym atutem w dzisiejszym szybko
zmieniającym się świecie.
Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
O. Konkurencja oparta na skali: nowa przewaga konkurencyjna
1. Określenie profilu skali firmy
2. Określenie profilu wzrostu wobec punktu odniesienia
3. Weryfikacja kierunku wzrostu
4. Wykorzystanie unikatowych możliwości wzrostu
5. Zastosowanie właściwych ścieżek wzrostu
6. Dostosowanie struktury organizacyjnej
7. Analiza przypadków konkurencji opartej na skali - opracowania współautorów
8. Wyznaczanie kodu transformacji firmy za pomocą sześcianu wzrostu
Źródła
Noty biograficzne osób, które przyczyniły się do powstania niniejszej publikacji
378 stron, oprawa twarda z obwolutą