Sztuka myślenia strategicznego
- teorie
- rysunki
- narzędzia
- inspiracje
- rozwiązania
- niespodzianki
Inspiracja
Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę
niezwykłą -- przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć
kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił
napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.
Teoria
Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla
osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie
istotna jest skuteczność prowadzonych działań -- poczynając od polityki, na
marketingu kończąc.
Technika
Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i
wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii
marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia
strategicznego.
Agenda
Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć
Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań,
inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia.
Może
Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą
laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?
Autor
Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie
pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy,
Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands
oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub
zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych,
organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR,
Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę
Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką,
marketingiem i komunikacją reklamową.
Spis treści:
Zamiast wstępu (11)
Rozdział 1. O istocie strategii (15)
- Pochodzenie strategii (15)
- Mapa terenu (18)
- Czas, w jakim działasz (28)
- Układ sił (30)
- Sytuacje symetryczne (30)
- Strategie niesymetryczne (39)
- Stabilność czy jej brak? (50)
- Wzrost czy ruch? (52)
- Ewolucja czy rewolucja? (53)
- Może jesteś falą? (55)
- Pożytki z pływania żabką (58)
- Pokonywanie przeszkód (60)
- Zderzenie centralne (60)
- Rykoszet (61)
- Ominięcie (62)
- Dyfrakcja (64)
- Refrakcja (65)
- Osoba stratega (66)
Rozdział 2. Strategie kreatywne (69)
- Czym jest kreatywność? (69)
- Wielka opowieść (71)
- Chronologia zdarzeń (72)
- Dla wyjątkowych ludzi (74)
- Kiedy wada staje się zaletą (75)
- Czy nie tego właśnie szukałeś? (76)
- Tylko popatrz, co nas wspiera (76)
- Jak wiele mógłbyś stracić (77)
- Ty masz problem - my mamy rozwiązanie (78)
- To musi być X! (78)
- Tylko popatrz, jak to działa (79)
- Wiesz, jak bardzo się staramy? (80)
- Niemożliwe? Nie dla nas (81)
- Razem możemy wszystko (82)
- Oni już to mają. Dołącz do szczęśliwych (83)
- Dzięki nam możesz dużo więcej (83)
- Spójrz na to z innej perspektywy (84)
- Idealne dopasowanie (85)
- Poczuj się wolny (85)
- Inni są ułomni i nigdy Ci tego nie dadzą (86)
Rozdział 3. Czynniki skuteczności w polskiej reklamie (89)
- Wielkie wyzwania i realistyczne cele (90)
- Pełne zrozumienie konsumenta (92)
- Odwołanie się do cenionych wartości (95)
- Pozytywna tonalność (96)
- Mocne wsparcie obietnicy (97)
- Forma reklamy (98)
Nota bibliograficzna (101)
Skorowidz (103)
112 stron, A5, oprawa twarda