wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU TEORIA I PRAKTYKA


SMITH N.C. LENSSEN G.

wydawnictwo: EMKA, 2009, wydanie I

cena netto: 68.20 Twoja cena  64,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odpowiedzialność biznesu nigdy dotąd nie cieszyła się tak dużym zainteresowaniem. Menedżerowie, którzy już uświadamiają sobie konieczność podejmowania, w ramach strategii i działalności operacyjnej, coraz bardziej złożonych problemów społecznych i ekologicznych, potrzebują nowej wiedzy, nowych umiejętności i kompetencji.

Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, to jedna z pierwszych książek, które właśnie umożliwiają uczelniom ekonomicznym wyposażanie przyszłych liderów biznesu i menedżerów w wiedzę, umiejętności i kompetencje, dzięki którym sprostają tym wyzwaniom.

Książka jest zbiorem tekstów i studiów przypadków, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane w programach nauczania w szkołach biznesu w ramach różnych przedmiotów, w tym: zarządzania strategicznego, rachunkowości, przedsiębiorczości, marketingu, zarządzania operacyjnego i finansów.

Może też stać się idealną podstawą do samodzielnego studiowania nauki o odpowiedzialności biznesu lub też głównym podręcznikiem do wykładów z tego zakresu.. Książka jest efektem głównego projektu, dotyczącego rozwoju programów nauczania, który był prowadzony przez INSEAD Social Innovation Centre, Londyn Business School i EABIS, a wiele z publikowanych tu studiów przypadku nigdy wcześniej nie ukazało się drukiem.


Spis treści:

Przedmowa do wydania polskiego
O autorach
Podziękowania
Wstęp


CZĘŚĆ PIERWSZA - WPROWADZENIE
1. Odpowiedzialność biznesu
N. Craig Smith, INSEAD i Cilbert Lenssen, EABIS
2. Dotychczasowy sposób prowadzenia biznesu nie rozwiązuje społecznych problemów
N. Craig Smith, INSEAD i Halina Ward, IIED


CZĘŚĆ DRUGA - STRATEGIA
3. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu strategicznym
Andrew M. Pettigrew, University of Oxford
4. Microsoft. Technologia dla starzejącego się społeczeństwa
Maurizio Zollo, Bocconi University i Robert Crawford, INSEAD
5. IBM w Chinach. Reakcja na rządową politykę społeczną
Steven White, CEIBS
6. IBERDROLA: Podejście przedsiębiorstwa użyteczności publicznej do zrównoważonego rozwoju i relacji z interesariuszami
Tanguy Jacopin, IESE Business School, Serge Poisson-de Haro, HEC Montreal i joan Fontrodona, IESE Business School


CZĘŚĆ TRZECIA - RACHUNKOWOŚĆ
7. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w rachunkowości Dennis Oswald, University of Michigan
8. Enel -CSR a pomiar wyników
Anna Pistoni i Lucrezia Songini, Bocconi University
9. Novo Nordisk - integracja zasad zrównoważonego rozwoju z praktyką biznesową
Mette Morsing, Copenhagen Business School i Dennis Oswald, University of Michigan
10. Od chwały do hańby, czyli wzlot i upadek firmy Artur Andersen
N. Craig Smith, INSEAD i Michelle Quirk, London Business School


CZĘŚĆ CZWARTA - FINANSE
11. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w finansach
John Becker-Blease, Washington State University
12. Czy maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy to obowiązek etyczny?
Theo Vermaelen, INSEAD
Rakesh Khurana, Joel Polodny i jaan Elias, Harvard Business School
13. Veridian. Wartość wartości
Rakesh Khurana, Joel Polodny i Jaan Elias, Harvard Business School


CZĘŚĆ PIĄTA - EKONOMIA
14. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w ekonomii
Landis Cabel, INSEAD
15. Unilever i Oxfam: Zrozumienie jak biznes wpływa na ubóstwo
N. Craig Smith, INSEAD i Robert J. Crawford, London Business School
16. Dochody a prawa człowieka. Paradoks Shell Nigeria
Ulrich Steger i Aileen lonescu-Somers, I MD


CZĘŚĆ SZÓSTA - PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
17. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorczości Filipe Santos, INSEAD
18. Innocent: wartości i wartość
David Crayson i Robert Brown, Cranfield School of Management
19. Waste Concern. Problem źródłem pomysłu
Johanna Mair i Jordan Mitchell, IESE Business School


CZĘŚĆ SIÓDMA - MARKETING
20. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w marketingu
C.6. Bhattacharya, Boston University i Sankar Sen, Baruch College, City University of New York
21. Granice dobroci: Marketingowe implikacje Druckera a odpowiedzialność społeczna
N. Craig Smith, INSEAD
22. Norsk Hydro ASA: Nienaruszające równowagi ekologicznej PVC z Hydro Polymers?
N. Craig Smith, INSEAD i Josephine Brennan, London Business School
23. GlaxoSmithKline i dostęp do podstawowych leków
N. Craig Smith, INSEAD i Annę Duncan, London Business School


CZĘŚĆ ÓSMA - ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
24. Koncepcja odpowiedzialności biznesu w nauce o zachowaniach w organizacji
Meffe Morsing, Copenhagen Business School
25.Betapharm: wyróżnij się albo zgiń
Andre Habisch i Stephan Kaiser, Ingolstadt School of Management, Nigel Roome, Erasmus
26. Partnerstwo TPG-WFP: w poszukiwaniu partnera
Luk N. Van Wassenhove i Rolando M. Tomasini, INSEAD


CZĘŚĆ DZIEWIĄTA - ZARZĄDZANIE OPERACYJNE
27. Koncepcja odpowiedzialność biznesu w zarządzaniu operacyjnym
Luk N. Van Wassenhove, INSEAD
28.Illycaffe: tworzenie wartości poprzez odpowiedzialne relacje z dostawcami
Francesco Perrini, Bocconi University i Angeloantonio Russo, Parthenope University
29. Czekolada Fairtrade z Co-operative Group
Adrian Clarke, Josephine Brennan, Stephanie Robertson i Chris Voss, London Business School
30. Kontrowersje wokół łańcucha dostaw Wal-Mart
N. Craig Smith, INSEAD i Robert j. Crawford, London Business School


Indeks


612 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022