wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.90 41,71   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZŁOWIEK KORPORACJI OD NORMATYWIZMU DO AFIRMACJI WŁASNEGO JA


BIERNACKA M.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2009, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem „bardziej pracownikiem niż człowiekiem”. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska.

Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja – instytucja. Maja Biernacka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik – instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy „charakteru narodowego” bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.

Autorka w sposób oryginalny i twórczy dotyka zasadniczego dziś dla wielu ludzi problemu – zgodności z własnym Ja jako podstawowego motywu współczesnego, ponowoczesnego myślenia i działania.
prof. dr hab. Bogdan W. Mach
Teza Biernackiej, z którą zgadzam się całkowicie, głosi, że pracoholizm rozumiany może być jedynie na tle kultury indywidualizmu; jest on soczewką, w której znakomicie widoczne są podstawowe zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze.  
prof. dr hab. Andrzej Szpociński


Maja Biernacka – socjolog (doktorat – Instytut Studiów Politycznych PAN) i tłumacz (studia translatorskie – Instytut Lingwistyki Stosowanej UW), adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, wykłada w Collegium Civitas, mieszka w Warszawie.


Spis treści:

WSTĘP

ROZDZIAŁ I
OD WSPÓLNOTY NORMATYWNEJ DO WŁASNEGO JA. PROCES INDYWIDUALIZACJI
1. My i oni, czyli o kondycji ludzkiej w starożytności.
Cywilizacyjne uwarunkowania marności bytu
2. Dechomenon i natura wszechrzeczy, czyli o marności bytu w świecie człowieka - najprzedniejszego ze stworzeń
3. Siła wspólnoty normatywnej w kulturze europejskiej
4. Dobre znaczy swojskie. Reakcje moralne na dehermetyzację wspólnoty u progu industrializacji
5. Erozja dystynkcji: my i oni. Iluzja rozkładu prawdziwej moralności
6. Bóg, moralność, szczęście i własne Ja
7. Indywidualizacja a tożsamość człowieka.
Kim jestem? - Jestem sobą
8. Dystynkcja Ja i nie-Ja
9. Negocjacje własnego Ja

ROZDZIAŁ II
EROZJA WSPÓLNOTY NORMATYWNEJ A PRACOHOLIZM, CZYLI JAK TO SIĘ STAŁO, ŻE NAZWALIŚMY JAPOŃCZYKÓW PRACOHOLIKAMI

ROZDZIAŁ III
INDYWIDUALIZM W KULTURZE AMERYKAŃSKIEJ
1. Mit indywidualizmu w kulturze Ameryki. Polska inspiracja
2. Protomit indywidualizmu. W świecie tradycji amerykańskiej
3. Mit indywidualizmu. Indywidualne cele, działania i sukces
4. Indywidualizm popularny

ROZDZIAŁ IV
INDYWIDUALIZACJA A PRZEMIANY AMERYKAŃSKIEGO ŚWIATA PRACY
1. Praca w etosie protestanckim. Sukces Ameryki a wspólnota normatywna
2. The sky is the limit. Amerykański kult sukcesu
3. Praca w świecie konsumpcji i jego ideologia
4. Pierwsze symptomy fermentu amerykańskiej wspólnoty normatywnej
5. Erozja amerykańskiego etosu pracy. "Człowiek psychologiczny"
6. W kierunku samorealizacji
7. "Nowa Rasa" w Ameryce. Poszukiwanie własnego Ja

ROZDZIAŁ V
INDYWIDUALIZM-KOLEKTYWIZM A POSTAWY ZAWODOWE W POLSKIEJ MYŚLI SPOŁECZNEJ I W BADANIACH
1. Indywidualizm-kolektywizm w polskiej myśli a rzeczywistość społeczna
2. Pokomunistyczna scheda postaw a sukces, pieniądz i bogactwo w percepcji Polaków
3. Ubóstwo i bezrobocie jako czynniki postaw wobec pracy w społeczeństwie polskim
4. Kolektyw, praca i przemiany systemowe w Polsce

ROZDZIAŁ VI
INDYWIDUALIZM W POSTAWACH ZAWODOWYCH. PRACOWNICY BRANŻY KONSULTINGOWEJ
1. Wprowadzenie i zakres badań. Hipotezy
2. Dobór próby i charakterystyka osób badanych
3. Metoda badań
3.1. Dyspozycje do wywiadu kwestionariuszowego
4.Pracownicy branży konsultingowej o sobie: własne Ja, życie zawodowe i sfera prywatna
4.1. Zaangażowanie w pracę zawodową. Pracoholizm
4.2. Droga zawodowa. Wzorce. Poczucie zmiany Ja podczas kariery zawodowej
4.3. Sukces i kariera
4.4. Samostanowienie zawodowe
4.5. Samorealizacja przez pracę
4.6. Czas wolny i życie prywatne
4.7. Wartości a postawy zawodowe
4.8. Wnioski
5. Badania uzupełniające. Matematycy akademiccy o sobie: własne Ja, życie zawodowe i sfera prywatna
6. Porównanie: grupa zasadnicza-grupa uzupełniająca

ROZDZIAŁ VII
TYPY IDEALNE W PROCESIE INDYWIDUALIZACJI
ANEKS
Załącznik 1
Załącznik 2
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA CYTOWANA


316 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022