wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ROZWIJANIE KOMPETENCJI TWÓRCZYCH


WOJTCZUK-TUREK A.

wydawnictwo: SGH, 2010, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rozwijanie kompetencji twórczych


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej
1.1. Tradycja refleksji nad twórczością człowieka
1.2. Konceptualizacja pojęcia twórczości
1.3. Twórczość a zdolności
1.3.1. Zdolności w teoriach interakcyjnych i systemowych

Rozdział 2
Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne
2.1.Konceptualizacja pojęcia kompetencji
2.1.1. Wiedza, umiejętności, postawy jako składniki kompetencji
2.1.2. Zdolności, cechy osobowości, właściwości psychologicznego funkcjonowania jako elementy kompetencji
2.2.Twórczość, kreatywność, autokreacja, postawa twórcza a kompetencje twórcze
2.2.1. Kompetencje twórcze

Rozdział 3
Kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki
3.1.Rola i miejsce kompetencji twórczych w organizacjach XXI wieku
3.1.1. Innowacyjność jako przejaw procesów kreowania wiedzy w organizacjach opartych na paradygmacie wiedzy
3.1.2. "Twórcze talenty" - pracownicy o wysokim potencjale innowacyjnym
3.2. Sylwetka kreatywnego menedżera w organizacjach wiedzy
3.3. Środowisko zawodowe jako stymulator bądź inhibitor organizacyjnych procesów innowacyjnych

Rozdział 4
Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych
4.1. Rola oddziaływań edukacyjnych w rozwijaniu kompetencji twórczych
4.2. Zastosowanie treningów i warsztatów psychologicznych w edukacji
4.2.1. Rodzaje, cele i funkcje treningów oraz warsztatów psychologicznych
4.2.2. Formuła metodyczna warsztatu i treningu oraz rola prowadzącego
4.2.3. Grupowy kontekst warsztatu
4.2.4. Psychologiczne prawidłowości uczenia się i proces zmiany w następstwie uczestnictwa w warsztacie psychologicznym
4.3. Rola "treningów twórczości" w rozwijaniu kompetencji twórczych
4.4. Rozwijanie kompetencji twórczych w organizacji
4.4.1. Metody rozwijania kompetencji twórczych
4.5.Skuteczność oddziaływań psychoedukacyjnych z wykorzystaniem metod aktywizujących w rozwijaniu kompetencji twórczych

Rozdział 5
Program badań własnych
5.1. Cele i problematyka badań własnych
5.2. Problemy i hipotezy badawcze
5.3. Zmienne i ich operacjonalizacja
5.3.1. Założenia teoretyczne i metodyczne Eksperymentalnych Warsztatów Kreatywności (zmienna niezależna główna)
5.3.2. Operacjonalizacja zmiennych
5.4. Prezentacja narzędzi badawczych
5.4.1. Kwestionariusz Twórczego Zachowania (KANH)
5.4.2. Test Przymiotnikowy ACL
5.4.3. Eksperymentalna Skala Dyferencjału Semantycznego do badania Cech Osoby Twórczej
5.4.4. Kwestionariusz Aprobaty Społecznej (KAS)
5.5. Procedura badawcza
5.6. Metodologiczne i psychologiczne kryteria poprawności zastosowanego planu eksperymentalnego
5.7. Populacja osób badanych, teren i przebieg badań
5.8.Metody analizy statystycznej zastosowane do opracowania wyników

Rozdział 6
Analiza wyników badań
6.1.Postawa twórcza osób badanych w świetle badań Kwestionariuszem Twórczego Zachowania KANH
6.1.1. Struktura postawy twórczej u osób badanych we wstępnej fazie badania (grupa eksperymentalna I i grupa kontrolna II)
6.1.2. Struktura postawy twórczej u osób badanych w końcowej fazie badania.
Weryfikacja hipotezy 1
6.1.3. Porównanie postawy twórczej w grupach eksperymentalnych i kontrolnych (I i II; III i IV) -weryfikacja hipotez szczegółowych (la, lb)
6.1.4.Struktura postawy twórczej w czterech grupach badanych w końcowej fazie badania (posttest)
6.2.Obraz siebie w zakresie cech osoby twórczej w grupach eksperymentalnych i kontrolnych w świetle badań Eksperymentalną Skalą Dyferencjału Semantycznego do badania Cech Osoby Twórczej
6.3.Realny obraz siebie w grupach eksperymentalnych i kontrolnych w świetle badań Testem Przymiotnikowym ACL

Rozdział 7
Interpretacja wyników badań
7.1. Uwagi wprowadzające
7.2. Wpływ uczestnictwa w Eksperymentalnych Warsztatach Kreatywności na postawę twórczą w świetle badań KANH
7.3. Wpływ uczestnictwa w EWK na zmiany dotyczące obrazu siebie w zakresie cech osoby twórczej w świetle badań Eksperymentalną Skalą Dyferencjału Semantycznego
7.4. Wpływ uczestnictwa w EWK na zmiany w zakresie realnego obrazu siebie w świetle badań Testem Przymiotnikowym ACL

Rozdział 8
Rozwijanie kompetencji twórczych - wnioski i perspektywy dalszych badań
Bibliografia
Aneks


238 stron, B5, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022