David Huchins, opierając się na autorytecie największych japońskich guru, w
książce Hoshin Kanri wskazuje drogę do sukcesu w konkurencyjnej rzeczywistości
rynkowej. Koncentruje się na tym, od czego wszystko się zaczyna - na stałym ulepszaniu
przedsiębiorstwa od środka.
Udziela odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Czym jest kompleksowe zarządzanie jakością Hoshin Kanri i jak je
wdrożyć?
- Jak zorganizować w firmie koła jakości?
- Jak połączyć modele Six Sigma i Lean Manufacturing, aby utworzyć optymalne
rozwiązanie?
- Co wynika z faktu, że pokonana w II wojnie światowej Japonia stała się potęgą
gospodarczą?
Opowieść autora toczy się od określenia strategii zwycięzcy, poprzez wskazówki
dotyczące przemyślanej taktyki, po opis codziennych wyzwań w pracy. Książka zawiera
nie tylko praktyczne rady, lecz także studia przypadku największych światowych firm.
Spis treści:
Wstęp
str.11
Rozdział 1. Hoshin Kanri - ogólne informacje
str.25
Rozdział 2. Tworzenie wizji
str.42
Rozdział 3. Strategia i taktyka
str.52
Rozdział 4. Zasady dotyczące sił napędzających: Jak stać się szybkim,
sprawnym, pełnym sił i głodnym sukcesów?
str.68
Rozdział 5. Od pomiaru sił napędzających do kluczowych wskaźników
wydajności
str.80
Rozdział 6. Analiza porównawcza
str.88
Rozdział 7. Ustalanie priorytetowych kluczowych wskaźników wydajności i koszty
niskiej jakości
str.104
Rozdział 8. Zarządzanie ryzykiem
str.122
Rozdział 9. Słabe punkty
str.148
Rozdział 10. Rozlokowanie i kontrola Hoshin
str.164
Rozdział 11. Głos klienta
str.185
Rozdział 12. Zarządzanie łańcuchem dostaw
str.200
Rozdział 13. Six Sigma
str.207
Rozdział 14. Lean Manufacturing, czyli szczupłe zarządzanie produkcją
str.236
Rozdział 15. Analiza i przebudowa procesów
str.265
Rozdział 16. Zasady ciągłego doskonalenia
str.279
Rozdział 17. Koła jakości (działania doskonalące prowadzone przez małe
grupy, np. koła jakości, grupy w ramach Kaizen, autonomiczne grupy zadaniowe,
samozarządzające się grupy zadaniowe)
str.299
Rozdział 18. Systemy zarządzania biznesem (audytowanie systemu Hoshin Kanri)
str.351
Rozdział 19. QFD, czyli rozwinięcie funkcji jakości
str.398
Rozdział 20. Edukacja
str.421
Rozdział 21. Propozycje wskaźników wydajności
str.427
Rozdział 22. Plan wdrożenia Hoshin Kanri
str.444
Indeks
str.449
456 stron, B5, oprawa miękka