wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANALIZA PROBLEMÓW BIZNESOWYCH


MOSZORO M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2010, wydanie I

cena netto: 68.20 Twoja cena  64,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów?

W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów.

Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych.

Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji.

Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z sugerowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę.


Spis treści:

O autorze
str. 9

Podziękowania
str. 11

Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków
str. 13

Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu
str. 29

Reuters Serwis Polski
str. 31
Wprowadzenie nowego produktu

Reproserwis (A)
str. 55
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa

Ediko (A)
str. 69
Rozwój produktu

Doradztwo Gospodarcze DGA (A)
str. 96
Pozycjonowanie firmy

Wydawnictwo Zwierciadło
str. 122
Pozycjonowanie produktu; strategia judo

Telewizja Polska
str. 134
Strategia konkurowania; strategia sumo

RadTech (A)
str. 156
Strategia-intrategia

Część II. Studia przypadków z zakresu finansów
str. 167

Reproserwis (B)
str. 169
Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa

Vet Center: ocena inwestycji
str. 177
Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych

Doradztwo Gospodarcze DGA (B)
str. 180
Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji

RadTech (B)
str. 194
Wycena spółki dla funduszu Private Equity

Fundusz poręczeniowy FEP
str. 203
Zarządzanie ryzykiem kredytowym

Ediko (B)
str. 210
Leasing zwrotny, Value at Risk

Farma wiatrowa
str. 219
Project finance

Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów

fabularnych
str. 241

Wall Street
str. 243
Etyka w finansach

Cudze pieniądze
str. 247
Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu

Bibliografia
str. 253


256 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022