W oparciu o przykłady wielu światowych przedsiębiorstw autorzy
pokazują, w jaki sposób architektura korporacyjna podnosi zyskowność i skraca czas
wprowadzania produktu na rynek, a jednocześnie poprawia realizację strategii i obniża
koszty IT.
Poprzez drobiazgowe studia przypadków i ciekawe omówienia książka
prezentuje, jak:
- Ocenić aktualną architekturę korporacyjną firmy;
- Sformułować model operacyjny, czyli uproszczoną lecz wyraźną wizję, w jaki sposób
firma ma działać, przetrwać i osiągać wzrost;
- Wdrażać model operacyjny za pośrednictwem architektury korporacyjnej;
- Czerpać korzyści z architektury korporacyjnej.
Architektura korporacyjna jako strategia zawiera przesłanie, które stoi w sprzeczności
z intuicją, lecz jest bardzo ważne: udana realizacja strategii może w większym stopniu
zależeć od modelu operacyjnego niż od samej strategii.
Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Wstęp i podziękowania
1. Zanim zaczniesz realizować strategię, zbuduj fundament
2. Zdefiniowanie modelu operacyjnego
3. Wdrażanie modelu operacyjnego za pomocą architektury korporacyjnej
4. Wędrówka po poziomach dojrzałości architektury korporacyjnej
5. Korzyści z nauki
6. Budowa fundamentu projekt po projekcie
7. Architektura korporacyjna a wskazówki dla outsourcingu
8. A teraz wykorzystaj fundament do zyskownego wzrostu
9. Do dzieła! Program przywódcy
Przypisy
Indeks
O autorach
268 stron, oprawa twarda z obwolutą