Książka ukazuje możliwości wykorzystania metody coachingu do transferu
wiedzy podczas treningów kierowniczych.
Poza wywodem teoretycznym zawiera wskazówki praktyczne dotyczące coachingu
opartego na wiedzy w różnych typach treningów (m.in. relaksacyjnym, interpersonalnym,
decyzyjnym, negocjacji, zdrowotnym, asertywności, twórczości oraz antystresowym). Ta
część pracy jest rezultatem prowadzonych przez Autorkę badań empirycznych oraz jej
doświadczeń praktycznych.
W książce przedstawiono między innymi:
- istotę i model coachingu opartego na wiedzy oraz możliwości jego
wykorzystania w treningach kierowniczych,
- metody i techniki treningowe z perspektywy transferu wiedzy,
- warunki skuteczności coachingu opartego na wiedzy,
- procedury i modele coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych.
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1. Coaching oparty na wiedzy
1.1. Istota coachingu opartego na wiedzy
1.2. Model coachingu opartego na wiedzy
1.3. Możliwości wykorzystania coachingu opartego na wiedzy podczas treningów
kierowniczych
Rozdział 2. Treningi kierownicze zperspektywy konwersji wiedzy
2.1. Metody/techniki treningowe
2.1.1. Techniki treningu zdrowotnego
2.1.2. Techniki relaksacyjne
2.1.3. Techniki kształtowania postaw
2.1.4. Techniki nabywania, utrzymania i pogłębiania wiedzy
2.1.5. Techniki nabywania, utrzymania i rozwijania umiejętności
2.1.6. Techniki kompilacyjne
2.2. Organizacja treningu
2.3. Kreowanie i transfer wiedzy wtreningach kierowniczych
2.4. Rola trenera
2.5. Relacje trener–uczestnicy treningu
Rozdział 3. Warunki skutecznego coachingu opartego na wiedzy w treningach
kierowniczych
3.1. Efektywne komunikowanie się
3.1.1. Aktywne słuchanie
3.1.2. Skuteczne mówienie
3.1.3. Efektywne sprzężenie zwrotne
3.1.4. Konstruktywna krytyka
3.2. Tworzenie pól treningowych
3.3. Budowanie wzajemnego zrozumienia
3.4. Budowanie zaufania
3.5. Rozpoznawanie i eliminowanie zachowań defensywnych
Rozdział 4. Procedury imodele coachingu opartego na wiedzy w treningach
kierowniczych
4.1. Trening antystresowy
4.1.1. Założenia treningu antystresowego
4.1.2. Przykładowy program i techniki
4.1.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu antystresowym
4.1.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu antystresowym
4.1.5. Mapy procesów wcoachingu opartym nawiedzy, wspierającym trening antystresowy
4.1.6. Efekty treningu antystresowego wspartego coachingiem opartym na wiedzy
4.2. Trening decyzyjny
4.2.1. Założenia treningu decyzyjnego
4.2.2. Przykładowy program i techniki
4.2.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu decyzyjnym
4.2.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu decyzyjnym
4.2.5. Mapy procesów wcoachingu opartym nawiedzy, wspierającym trening decyzyjny
4.2.6. Efekty treningu decyzyjnego wspartego coachingiem opartym na wiedzy
4.3. Trening asertywności
4.3.1. Założenia treningu asertywności
4.3.2. Przykładowy program i techniki
4.3.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu asertywności
4.3.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu asertywności
4.3.5. Mapy procesów wcoachingu opartym nawiedzy, wspierającym trening asertywności
4.3.6. Efekty treningu asertywności wspartego coachingiem opartym na wiedzy
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek
Indeks
144 strony, oprawa miękka