Zasady Cathie Black
Słynna szefowa amerykańskich magazynów dla kobiet (i nie tylko) radzi, jak
osiągnąć sukces w pracy i w życiu
Cathie Black jest mądrą, dowcipną mentorką, o jakiej marzy każda kobieta.
Była pionierką sprzedaży powierzchni reklamowej w czasach, kiedy kobiety nie
zajmowały się sprzedażą; w nowo powstałej gazecie „USA Today” była prezesem
oraz wydawcą; dziś jest prezesem Hearst Magazines. Udało jej się przekonać Oprah
Winfrey do uruchomienia czasopisma „O, the Oprah Magazine”. Teraz zaś
w charakterystyczny dla siebie, żywiołowy i praktyczny sposób wyjaśnia, jak
każda kobieta może wykorzystywać swoje szanse w miejscu pracy. Przede wszystkim
Zasady Cathie Black jest książką motywującą. Pozwala spojrzeć z bliska na ostry
osąd, wytrwałość i optymizm, które doprowadziły autorkę na sam szczyt,
a także oferuje proste, praktyczne rady, jakie uzyskuje się zwykle podczas
osobistych sesji z doradcą od spraw kariery. Z tej książki dowiesz się, jak
radzić sobie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, jakie zasady można łamać i dlaczego
należy próbować przekształcić życie w strefę wolną od urazy. Co równie
ważne, znajdziesz tu inspirację, by iść za swoimi pasjami i osiągnąć
absolutnie wszystko, na co cię stać.
Bez względu na to, w jakim punkcie kariery się znajdujesz, Zasady
Cathie Black udzielą ci bezcennych lekcji. Pomogą ci w uzyskaniu pracy, awansu czy
projektu, o jakie się ubiegasz.
Cathie wyjaśnia nam szczegółowo, dlaczego podjęła karkołomną decyzję
i zrezygnowała z pomocy olbrzymiej agencji reklamowej, która prowadziła
kampanię „USA Today”, na rzecz małej agencji, prowadzonej przez szalonego
człowieka. Było to posunięcie ryzykowne, ale przyniosło fantastyczne efekty.
Przyznaje, że jej niekiedy szorstki styl przywódczy doprowadził kiedyś do buntu
personelu pisma „Ms.” (zmieniła wówczas styl zarządzania na bardziej elastyczny).
Ponadto pozwala nam poznać fascynujące postacie – osobowości świata mediów
i biznesu.
Książka Zasady Cathie Black interesująco opowiada, w jaki sposób Cathie
zręcznie żeglowała wśród wyzwań świata pracy i branży mediów, starając się
zarazem utrzymać równowagę pomiędzy różnymi wymaganiami aktywnego życia. Dzięki
praktycznym wskazówkom na temat tego, jak radzić sobie z typowymi sytuacjami
w miejscu pracy, książka ta jest ważną lekturą dla każdej kobiety, która chce
stać się lepszą koleżanką, lepszym liderem — i lepszym człowiekiem.
- Meg Whitman, prezes i dyrektor generalna eBay Inc.
Jestem wielbicielką Cathie Black — po części dlatego, że obie wierzymy, iż
pochodzenie w żaden sposób nie determinuje drogi życiowej. Jeśli możesz
o czymś pomyśleć, możesz także to stworzyć. Kariera Cathie jest tego żywym
dowodem, a jej doświadczenia — zarówno zawodowe, jak i osobiste —
składają się na fascynującą lekturę. Zawarte na tych stronach życiowe lekcje są
mądre, prawdziwe i optymistyczne. Przydadzą się wszystkim, bez względu na to,
w jakim punkcie kariery zawodowej się znajdują.
- Suze Orman, autorka książek Kobiety i finanse oraz The 9 Steps to
Financial Freedom
Cathie Black kieruje Hearst Magazines, działem Hearst Corporation.
Zarządza wynikami finansowymi i rozwojem tytułów zaliczanych do najbardziej
znanych w branży, takich jak „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Good
Housekeeping”, „Harper’s Bazaar” czy „O, the Oprah Magazine”. W roku 2006
została po raz siódmy z rzędu zaliczona przez pismo „Fortune” do
pięćdziesięciu najbardziej wpływowych kobiet w amerykańskiej
przedsiębiorczości.
304 strony, oprawa miękka