cena netto + 5% vat.
Kompleksowy przewodnik dla pracodawcy przybliżający problematykę
podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników.
Praktyczne komentarze specjalistów odnośnie praw i obowiązków pracodawcy i
pracownika wynikających z przepisów prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem nowych
regulacji Kodeksu pracy obowiązujących od lipca 2010 r. W publikacji przedstawiono
również analizę konsekwencji podatkowych i ubezpieczeń społecznych świadczeń
przysługujących pracownikom z tytułu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Poszczególne rozdziały poświęcone są odrębnym tematom, stanowiąc samodzielną
całość. Omówiono tu szczegółowo:
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników – nowe regulacje Kodeksu
pracy, świadczenia przysługujące pracownikowi, obowiązki i prawa pracodawcy i
pracownika
- szkolenia z zakresu bhp
- szkolenia i rozwój członków korpusu służby cywilnej
- szkolenia specjalistyczne kierowców
- szkolenia specjalistyczne dla pracowników służby zdrowia
- szkolenia nauczycieli, radców prawnych, pracowników samorządowych.
Łukasz Prasołek – prawnik, asystent sędziego w Izbie Pracy, Ubezpieczeń
Społecznych i Spraw Publicznych SN, były pracownik departamentu prawnego Głównego
Inspektoratu Pracy
Karol Lankamer – prawnik, absolwent Europejskich Studiów Specjalnych oraz
studiów podyplomowych z zakresu bhp na Politechnice Gdańskiej, wspólnik w firmie
doradczo-szkoleniowej Pogotowie Kadrowe sp.j.
Ewa Przedwojska – prawnik, absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania
Zasobami Ludzkimi w Organizacji na SGH, asystent sędziego w Izbie Pracy, Ubezpieczeń
Społecznych i Spraw Publicznych SN
Jarosław Sawicki – doradca podatkowy, wspólnik w Kancelarii Doradztwa
Podatkowego i Prawnego w Warszawie, specjalizujący się między innymi w doradztwie dla
pracodawców, w tym prawnopodatkowych aspektach zatrudniania cudzoziemców
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Praktyczne aspekty zarządzania szkoleniami
1.Analiza potrzeb szkoleniowych
2.Wybór firmy szkoleniowej
3.Ocena skuteczności szkoleń
Rozdział II. Szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe pracowników
1.Obowiązek ułatwiania przez pracodawców podnoszenia kwalifikacji
2.Co wchodzi w zakres pojęcia podnoszenie kwalifikacji zawodowych?
3.Umowa szkoleniowa - czy zawsze potrzebna?
4.Świadczenia przysługujące pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe
5.Obowiązki pracownika związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych
6.Podnoszenie kwalifikacji zawodowych na innych zasadach i bez zgody pracodawcy
7.Zasady podnoszenia kwalifikacji dla osób, które rozpoczęły podnoszenie kwalifikacji
przed 16 lipca 2010 r
Rozdział III. Szkolenia z zakresu bhp
1.Przyswajanie zasad bhp w szkołach
2.Pracownicze szkolenia bhp
3.Jednostki uprawnione do przeprowadzania szkoleń i ich obowiązki
4.Formy przeprowadzania szkoleń bhp
5.Rodzaje szkoleń bhp i ich programy
6.Szkolenia wstępne
7.Szkolenia okresowe
8.Obowiązki stron stosunku pracy w związku ze szkoleniami bhp
9.Obowiązki z zakresu ochrony ppoż. i ewakuacji oraz udzielania pierwszej pomocy
Rozdział IV. Szkolenia i rozwój członków korpusu służby cywilnej
1.Wstęp
2.Szkolenia w służbie cywilnej
3.Organizacja szkoleń w służbie cywilnej
4.Inne formy dokształcania
5.Aplikacja legislacyjna
Rozdział V. Szkolenia specjalistyczne kierowców
1.Pojęcie kierowcy
2.Kwalifikacja wstępna
3.Szkolenia okresowe
4.Ośrodki uprawnione do prowadzenia szkoleń kierowców
5.Testy kwalifikacyjne
6.Szkolenia i kursy specjalistyczne
7.Odpłatność za szkolenia
Rozdział VI. Szkolenia specjalistyczne dla pracowników służby zdrowia.
1.Szkolenia lekarzy i dentystów
2.Szkolenia pielęgniarek i położnych
Rozdział VII. Szkolenia innych grup zawodowych
1.Szkolenia nauczycieli
2.Szkolenia radców prawnych
3.Szkolenia pracowników samorządowych i urzędów państwowych
Rozdział VIII. Podatkowe i ubezpieczeniowe konsekwencje podnoszenia kwalifikacji
zawodowych
1.Opodatkowanie nauki pracowników podatkiem dochodowym od osób fizycznych
2.Ubezpieczenia społeczne
3.Koszty podatkowe a finansowanie nauki pracowników
194 strony, B5, oprawa miękka