wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACJE W ORGANIZACJI


JANASZ W. KOZIOŁ-NADOLNA K.

wydawnictwo: PWE, 2011, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Nowe wyzwania związane z globalizacją, postępem technologicznym, rosnącą konkurencyjnością państw spoza triady (Chin i Indii) wymuszają na Unii Europejskiej konieczne zmiany. Kryzys finansowy, bariery strukturalne wzrostu gospodarczego i spowolnienie jego tempa, wysoki poziom bezrobocia oraz fiasko strategii lizbońskiej spowodowały następny przełom w myśleniu o przyszłości Europy. Zmiany dotyczą następujących obszarów: badań i innowacji, zatrudnienia, edukacji, klimatu oraz walki z ubóstwem.

Koncepcja książki opiera się z jednej strony na nowatorskim podejściu do problematyki innowacji i innowacyjności, z drugiej zaś na logicznej konstrukcji. Innowacje będą badane na poziomie mikro-, mezo- i makroekonomicznym.

Podejście mikroekonomiczne dotyczy innowacji w organizacji. Punktem wyjścia jest określenie istoty innowacji i procesu innowacyjnego. W roku 2005 w trzeciej edycji podręcznika Oslo Manual rozszerzono typologię innowacji, wprowadzając oprócz innowacji-produktów i innowacji-procesów, również innowacje usługowe — organizacyjne i marketingowe — jako dwa nowe rodzaje innowacji, równorzędne dwóm poprzednio wymienionym. Niesie to określone konsekwencje dla innowacyjności organizacji i państw. Poziom makroekonomiczny dotyczy polityki innowacyjnej państwa polskiego oraz Unii Europejskiej jako ugrupowania.


Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział I Teoretyczne podstawy innowacji
1.1. Pojęcie innowacji
1.2. Proces innowacyjny
1.3. Rodzaje i źródła innowacji
1.4. Wiedza i innowacje w tworzeniu wartości organizacji
 
Rozdział II Potencjał i uwarunkowania procesów innowacyjnych w organizacji
2.1. Potencjał działalności innowacyjnej
2.2. Uwarunkowania procesów innowacyjnych
2.3. Wybrane czynniki determinujące procesy innowacyjne
 
Rozdział III Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce
3.1. Innowacyjność przedsiębiorstw polskich w latach 2006–2008
3.2. Nakłady na sferę B+R w Polsce i w Unii Europejskiej
3.3. Modele procesu innowacyjnego i dyfuzji innowacji
 
Rozdział IV Polityka państwa jako stymulanta działalności innowacyjnej organizacji
4.1. System zarządzania wiedzą i innowacjami w Unii Europejskiej
4.2. Polityka innowacyjna a polityka: naukowa, naukowo-techniczna i przemysłowa
4.3. Wpływ polityki innowacyjnej państwa na procesy innowacyjne
 
Zakończenie
Bibliografia


176 stron, B5, oprawa miękka

 

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022