wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ORGANIZACJE PUBLICZNE ZARZĄDZANIE KONKURENCYJNOŚCIĄ


BEDNARCZYK M.

wydawnictwo: WYD.NAUKOWE PWN, 2001, wydanie I

cena netto: 32.50 Twoja cena  30,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W pracy przedstawiono zarządzanie konkurencyjnością jako nową filozofię zarządzania organizacjami publicznymi, odnosząc ją do zarządzania przedsiębiorstwami.

W części pierwszej zaprezentowano różnice w zarządzaniu przedsiębiorstwem i organizacją publiczną ze względu na wiązkę celów kierunkowych. Wskazano istotę zarządzania strategicznego w obu rodzajach instytucji i zasady konkurowania na rynku. Problematykę podstaw filozofii konkurowania na współczesnym polskim rynku ilustrują praktyczne opisy przypadków zachowań rynkowych Biblioteki Głównej Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz specyfiki konkurowania studenckiej organizacji AIESEC Polska.

Ideą przewodnią części drugiej jest wskazanie otoczenia biznesu i otoczenia społecznego, jako zewnętrznego źródła zdolności do konkurowania polskich przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Omówiono wymiary globalizacji jako megatrendu współczesnego otoczenia instytucji. Modele makro-mikro i mezootoczenia biznesu i otoczenia społecznego analizowane są ze względu na źródła wzrostu konkurencyjności instytucji i ich skutki dla kształtowania polityki konkurowania na rynku. Przedstawiono znaczenie nowego wymiaru otoczenia - otoczenia komunikacyjnego w kreowaniu zdolności do konkurowania przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Analizę otoczenia dopełnia przykład percepcji i oceny województwa małopolskiego przez inwestorów zagranicznych.

Drugą charakterystyczną cechą współczesnego otoczenia jest wzrost intensywności konkurencji praktycznie we wszystkich segmentach rynku. Zatem od efektywności badania konkurentów zależy skuteczność kreowania zdolności do konkurowania zarówno przedsiębiorstw, jak i organizacji publicznych. Temu poświęcono trzecią część pracy. Analizę ukierunkowano na źródła i pozyskiwanie informacji o konkurentach oraz podstawowe metody ich badania w przedsiębiorstwach i organizacjach publicznych.

W części czwartej przedstawiono znaczenie przedsiębiorczości i innowacji w kreowaniu zdolności do konkurowania na rynku, jako wewnętrznego źródła konkurencyjności przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Uzasadniono potrzebę promowania i kreowania przedsiębiorczości zarówno w organizacjach publicznych, takich jak: szkoły, teatry, muzea, jak również w przedsiębiorstwach małych i dużych. Pokazano praktykę stosowania koncepcji przedsiębiorczości wewnętrznej i rozpinanie instytucji (spin-off).

Kolejnym wewnętrznym czynnikiem kreowania zdolności do konkurowania na rynku jest restrukturyzacja organizacyjna i wdrażanie nowoczesnych koncepcji zarządzania. Przedstawiono możliwości zastosowania koncepcji lean management i reengineeringu w organizacjach publicznych i przedsiębiorstwach przy uwzględnieniu zaawansowanej technologii informacyjnej; jak również nowych form zarządzania konkurencyjnością poprzez zastosowanie organizacji wirtualnej, opartej na kluczowych kompetencjach organizacji publicznej przedsiębiorstwa.

Granicą możliwości poszukiwania szans i okazji wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i organizacji publicznych jest polityka konkurencji stosowana w Polsce, ale także w Unii Europejskiej. Przedstawiono zasady polityki rozwoju konkurencji w Polsce, ze szczególnym ukierunkowaniem na ochronę prawną, ilustrując ją przykładami stosowania nieuczciwej konkurencji. Ponadto uwagę poświęcono ochronie konkurencji na Jednolitym Rynku Europejskim i zakresowi harmonizacji polskiego prawa do prawa europejskiego. Obowiązujące zasady polityki konkurencji zilustrowano przykładami postanowień Komisji Europejskiej w obszarze opiniowania strategii fuzji światowych koncernów, wykorzystywania dominującej pozycji przez przedsiębiorstwa i organizacji imprez sportowych.

Działania na rzecz kształtowania zdolności do konkurowania i osiąganie trwałej przewagi konkurencyjnej powinny być głównym celem praktyki zarządzania strategicznego zarówno w przedsiębiorstwach, jak i organizacjach publicznych.

Dla menedżerów organizacji publicznych książka może być przewodnikiem w zdobywaniu wiedzy z zakresu nowoczesnego zarządzania strategicznego. Natomiast menedżerowie małych, średnich i dużych przedsiębiorstw znajdą w książce odpowiedzi na nurtujące ich pytania, dotyczące kierunków rozwoju ich firm w rzeczywistości zdominowanej presją globalizacji i integracji z Unią Europejską. Studentom studiującym nauki ekonomiczne i humanistyczne w zakresie zarządzania pozwoli przygotowywać się do przedmiotów kursowych i kierunkowych.

243 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022