wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

RESTRUKTURYZACJA FIRMY ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM W SYTUACJACH KRYZ


SLATTER S. LOVETT D. / W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH /

wydawnictwo: WIG PRESS, 2001, wydanie I

cena netto: 136.00 Twoja cena  129,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Restrukturyzacja to wielkie pieniądze. Wystarczy spojrzeć na choćby kilka tytułów z prasy finansowej z jednego wrześniowego dnia 1997 roku:

Ssangyong: Kolejne pogłoski o poważnych problemach finansowych związanych między innymi z płynnością w szóstym co do wielkości koncernie południowokoreańskim. Pojawiają się one po występujących już w tym roku sygnałach o możliwym upadku Kia Motor Group oraz niewypłacalności trzech innych koncernów, w tym firmy Hanbo Steel.

Sears: W obliczu 98 milionów funtów strat brytyjski detalista zatrudnia specjalistę zajmującego się restrukturyzacjami - Davida Jamesa, który ogłasza program naprawczy wsparty rezerwą 80 milionów funtów na poczet przyszłych kosztów restrukturyzacji.

Filipiny: Pogłoski o poważnych problemach finansowych największego filipińskiego producenta żywności doprowadziły do gwałtownego spadku cen akcji.

Laura Ashley: Brytyjska sieć sklepów odzieżowych zapowiada dalsze straty mimo wdrażania od dwóch i pół roku programu restrukturyzacyjnego zarządzanego przez specjalistę w tej dziedzinie - Anne Iverson.

Wśród innych wieści z 1997 roku znalazły się: kryzys finansowy w Tajlandii, który doprowadził do zawieszenia pięćdziesięciu czterech instytucji finansowych borykających się z kryzysem, pakiety ratunkowe Międzynarodowego Funduszu Walutowego dla Korei Południowej i Indonezji oraz trzyletni program Komunistycznej Partii Chin zmierzający do restrukturyzacji nieefektywnych lub nierentownych przedsiębiorstw państwowych. Jakkolwiek zarządzanie restrukturyzacją firmy było stosunkowo mało znaną dziedziną, kiedy publikowano pierwszą wersję tej książki, Corporate Recovery, dziś stanowi ono fenomen na skalę globalną.

Książka adresowana jest do tych, którzy są bezpośrednio zaangażowani w firmy wymagające restrukturyzacji. Może okazać się szczególnie przydatna dla dyrektorów generalnych stających w obliczu konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji swoich firm, ale będzie również użyteczna dla innych członków kadry kierowniczej (prezesów, członków rad nadzorczych itp.) przedsiębiorstwa, które znalazło się w kłopotach finansowych. Drugą znaczącą grupą, dla której napisano tę książkę, są inwestorzy. Ci, którzy angażują swój kapitał w przedsięwzięcia o znacznym ryzyku, bankowcy oraz inne podmioty finansujące działalność przedsiębiorstw stających w obliczu kryzysu, mogą uznać tę książkę za pomocną w tworzeniu zarysu programów naprawczych dla zespołów zarządzających, które zwróciły się do nich z prośbą o wsparcie. Autorzy mają również nadzieję, że książka ta pomoże doradcom firm znajdujących się w kłopotach - bankom inwestycyjnym, konsultantom i innym.

Zdaniem autorów zarządzanie procesem restrukturyzacji przypomina w istocie codzienne zarządzanie przedsiębiorstwem. Wprawdzie podejście i techniki opisane w tej książce dotyczą w szczególnym stopniu restrukturyzowanych firm, ale mogą mieć znacznie szersze zastosowanie. Wiele firm, które dopiero wchodzą w fazę upadku, może zapobiec dalszemu pogarszaniu się sytuacji, stosując wybrane strategie restrukturyzacyjne. Również firmy, które właśnie zostały przejęte, zwykle wymagają pewnego "uporządkowania". Zarządzanie restrukturyzacją polega na stosowaniu tradycyjnych metod w dość niecodziennych okolicznościach. Pacjent jest poważnie chory, brakuje zarówno czasu, jak i gotówki, a konieczna jest szybka reanimacja. Zatem książka ta powinna zainteresować każdego menedżera, który chce poprawić krótkoterminowe wyniki finansowe w swojej firmie. Nie należy wszakże wyciągać z tego stwierdzenia zbyt daleko idących wniosków. Autorzy są głęboko przekonani, że przedsiębiorstwa znajdujące się na różnych etapach cyklu życiowego, wymagają różnych metod zarządzania. Na przykład firmy wchodzące na rynek oraz znajdujące się w fazie szybkiego wzrostu potrzebują bardziej swobodnego, przedsiębiorczego podejścia, podczas gdy w początkowych fazach restrukturyzacji nie sposób obejść się bez rygoru i kontroli.

Celem tej książki jest dostarczenie praktycznych informacji na temat zarządzania procesem restrukturyzacji. Jej autorzy to ludzie, którzy znajdują się w pierwszym szeregu osób starających się opanować sytuacje kryzysowe. Dlatego książka łączy w sobie praktyczne doświadczenie oraz badania naukowe i przedstawia poglądy na temat najlepszych metod stosowanych w zarządzaniu restrukturyzacją firmy. Opisuje, co trzeba zrobić i jak się do tego zabrać.

Autorzy

Stewart Slatter studiował w Cambridge University, Stanford Business School oraz London University. Jest jednym z partnerów założycieli Slatter Timperley, prezesem Stuart Slatter Training oraz wykładowcą w London Business School. Od ponad dwudziestu lat specjalizuje się w doradztwie oraz w szkoleniach, współpracując z największymi korporacjami na całym świecie. Jest autorem kilku książek na temat zarządzania, takich jak Corporate Recovery czy Gambling for Growth.

David Lowett jest członkiem Instytutu Biegłych Rewidentów Anglii i Walii. Obecnie jest partnerem grupy Corporate Finance londyńskiej filii firmy Andersen, specjalizującej się w dziedzinie restrukturyzacji finansowej. W czasie dwudziestu pięciu lat pracy uczestniczył w wielu restrukturyzacjach, doradzając różnym firmom lub udziałowcom. Jest współzałożycielem Thames Found Ltd - funduszu inwestycyjnego zajmującego się zapewnianiem finansowania restrukturyzacji. Fundusz ten to wspólne przedsięwzięcie firmy Andersen oraz banku HSBC.

Spis treści

Przedmowa do wydania polskiego

Podziękowania

Przedmowa

Rozdział 1 Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstwa

Rozdział 2 Objawy i przyczyny pogarszania się kondycji przedsiębiorstwa

Rozdział 3 Cechy charakterystyczne sytuacji kryzysowych

Rozdział 4 Metodologia udanej restrukturyzacji

Rozdział 5 Diagnoza stanu firmy

Rozdział 6 Stabilizacja kryzysu

Rozdział 7 Przywództwo

Rozdział 8 Zarządzanie kontaktami z grupami interesu

Rozdział 9 Opracowanie planu restrukturyzacji firmy

Rozdział 10 Analiza strategiczna firmy

Rozdział 11 Zmiany organizacyjne

Rozdział 12 Usprawnienie kluczowych procesów

Rozdział 13 Wdrożenie planu restrukturyzacji

Rozdział 14 Restrukturyzacja finansowa

284 strony, twarda oprawa z obwolutą

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- TRANSFORMACJA FIRMY W NOWEJ GOSPODARCE.KONCEPCJE,STRATEGIE,STRUKTURY..
KRAWIEC F.

- GRUPY KAPITAŁOWE TWORZENIE I FUNKCJONOWANIE
TROCKI M.

- KRYZYS ARGENTYŃSKI WNIOSKI DLA POLSKI
RADZIKOWSKI M. WSTĘP L.BALCEROWICZ

- WIELKI KRYZYS W AMERYCE
ROTHBARD M.N.

- PRZEDSIĘBIORSTWO PODSTAWY NAUKI O PRZEDSIĘBIORSTWIE
SUDOŁ S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022