wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NOWE METODY PRACY Z LUDŹMI ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH


SAJKIEWICZ A. SAJKIEWICZ Ł.

wydawnictwo: POLTEXT, 2002, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prowadzenie firmy wymaga nie tylko kapitału finansowego i zastosowania nowoczesnej techniki, ale także umiejętności pracy z zatrudnionymi ludźmi, opartych na wiedzy wynikającej z przemyśleń i wyciągania praktycznych wniosków z teorii organizacji, ekonomii i psychologii zarządzania. Szczególnie na kierowniczych i odpowiedzialnych, specjalistycznych stanowiskach są i będą coraz częściej wymagane kompetencje niezbędne dla harmonizacji interesów firmy i pracowników. Głównym przesłaniem pracy z ludźmi jest taka organizacja procesów, w tym zwłaszcza personalnych, która zapewni osiąganie ważnych celów przedsiębiorstwa oraz spełnienie aspiracji i oczekiwań załogi.

Opracowanie rozpoczęto od wyjaśnienia znaczenia metody pracy z ludźmi dla osiągania sukcesów firm i satysfakcji związanych z nimi ludzi. Popularne tezy o roli potencjału ludzkiego zaadaptowano do potrzeb sprawniejszych działań organizatorów procesów współczesnej ery zarządzania, która narzuca wysokie wymagania w kwestiach wiedzy i umiejętności kierowania ludźmi. Rekonwersja myślenia i praktyki kierowania jest nieuchronna, bowiem decyzje kierownicze w każdym przypadku mają charakter osobowy i dotykają pracowników.

Stopień skuteczności kierowania procesami personalnymi zależy przede wszystkim od umiejętności rozwiązywania społecznych problemów firmy. W rozdziale drugim omówiono metody, które przesądzają o skuteczności integrowania pracowników w efekcie kojarzenia interesów firmy i jej załogi. Jawi się wiodący kierunek zarządzania organizacją - współdziałanie w nowoczesnych strukturach poprzez kształtowanie wspólnoty celów i interesów.

Rozdział trzeci poświęcony jest fundamentalnemu problemowi kultury organizacji. Starano się wskazać nie tylko poprawną koncepcję kultury organizacji, ale i takie instrumenty kierowania, które prowadzą do ukształtowania pożądanych cech kultury firmy. Bez kultury organizacji każda, nawet najlepsza metoda bierze w łeb.

Organizację procesów personalnych i jej unowocześnianie pokazuje rozdział czwarty. Odchudzanie organizacji wnika w głąb ich struktury, a proces ten postępuje coraz szybciej. Wymaga on wspierania mądrymi decyzjami osób rozwiązujących te problemy. Zwrócono uwagę na sprzężenia tych kwestii z sieciowymi strukturami organizacji. Paradygmat, jawiący się dzisiaj i w najbliższej przyszłości brzmi: modernizacja firmy to zmiany dzięki ludziom i z myślą o nich.

Rozwiązania i metodyka przeobrażeń w zasobach pracy wypełniają treść rozdziału piątego. Sięgnięto do nowinek w tej sferze zarządzania, pokazano sprawdzone już sposoby przeprowadzania niezbędnych zmian. Współczesne koncepcje oparte są na przekonaniu, że firmę trzeba postrzegać jako wspólnotę celów i dostrajać ją do wymagań otoczenia jako całościową organizację, a nie poszczególne elementy struktur.

Na zakończenie podano propozycje ukierunkowania procesów rozwoju marki firmy przez właściwe kierowanie działaniami pracowników oraz wskazówki, które mogą być przydatne praktycznie dla wzmacniania kondycji firmy i poprawy samopoczucia pracowników.

159 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022