Ocena efektywności
szkoleń to książka przeznaczona przede wszystkim dla praktyków - pracowników
działów zarządzania zasobami ludzkimi. Prezentuje prosty i praktyczny sposób
podejścia do pomiaru efektywności szkoleń. Dzięki licznym odniesieniom do przykładów
wykorzystania modelu oceny Donalda L. Kirkpatricka w różnych firmach i
przedsiębiorstwach, służyć może jako użyteczny poradnik pomocny do planowania,
wdrażania oraz oceny realizowanych przedsięwzięć. Zawarte w książce przykłady i
studia przypadków powodują, że z równie dobrym skutkiem może być wykorzystana
zarówno przez osoby z dużym doświadczeniem, jak i tych pracowników działów HR,
którzy dopiero rozpoczynają wdrażanie systemów oceny w swoich organizacjach.
Pierwsza polska edycja
książki jest zarazem kolejnym, poprawionym i poszerzonym wydaniem, zawierającym wiele
nowych przykładów zastosowania tego modelu. Studia przypadków w tej książce odnoszą
się do wykorzystania jednego lub więcej poziomów oceny efektywności szkoleń w takich
organizacjach, jak: First Union National Bank, Kemper National Insurance Companies, Arthur
Andersen & Company, Motorola, University of Wisconsin Management Institute, GAP, Inc.,
City of Los Angeles, St. Luke's Hospital, Fluor Daniel Hanford, Inc., Midwest Electric,
Inc., Duke Energy Corporation, Cisco Systems, Inc.
Spis treści
Przedmowa do wydania
pierwszego
Przedmowa do wydania drugiego
Słowo wstępne
część PIERWSZA Pojęcia,
zasady, wskazówki i techniki
1. Ocena: część
dziesięcioetapowego procesu
2. Dlaczego dokonujemy oceny?
3. Cztery poziomy: opis
ogólny
4. Ocena reakcji
5. Ocena procesu uczenia się
6. Ocena zachowań
7. Ocena wyników
8. Wykorzystanie czterech
poziomów oceny
część DRUGA Studia
przypadków wykorzystania modelu oceny
9. Wzbudzanie zainteresowania
procesem oceny szkolenia
10. Zapewnienie równowagi
podczas procesu oceny
11. Ocena programu
szkoleniowego dla pracowników biurowych
12. Ocena programu
szkoleniowego: Oceny okresowe i coaching
13. Ocena programu
szkoleniowego dotyczącego umiejętności z zakresu prezentacji
14. Ocena programu
szkoleniowego Kreatywny kierownik
15. Ocena programu
szkoleniowego Rozwój umiejętności kierowniczych
16. Ocena programu
szkoleniowego na temat przywództwa
17. Ocena programu
szkoleniowego dotyczącego rozwiązywania problemów
18. Ocena wewnętrznego
systemu podnoszenia wydajności
19. Programu szkoleniowy dla
szpitala St. Luke's - ocena rezultatów
20. Ocena programu
szkoleniowego z zakresu bezpieczeństwa pracy dla kierownictwa firmy
21. Ocena programu
szkoleniowego na temat postępowania w sytuacjach stresowych - zespoły robocze
22. Tworzenie efektywnego
formularza oceny dla poziomu l
23. Ocena programu
szkoleniowego na wszystkich czterech poziomach
Indeks
329 stron