Partnerstwo społeczne stało
się jedną z podstawowych zasad funkcjonowania współczesnych organizacji gospodarczych.
Jest to rezultat przekonania elit politycznych i gospodarczych oraz liderów związków
zawodowych, że dialog i kooperacja leżą w interesie firmy i pracowników, przyczyniają
się do zwiększenia efektywności pracy i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Autorzy omówili polskie
doświadczenia i dylematy, dotyczące roli partnerów społecznych oraz ich wpływ na
zdolności adaptacyjne i rozwojowe przedsiębiorstw. Przedstawili też dowody
przemawiające za tym, że warto tworzyć trwały ład negocjacyjny, traktując go
oczywiście jako znaczący czynnik efektywności gospodarowania.
Autorzy mają nadzieję, że
książka stanie się inspiracją dla wszystkich tych, którzy w partnerstwie społecznym
widzą szansę na wprowadzenie nowych wartości i metod zarządzania w organizacjach i
całej gospodarce. Wyniki analizowanych tu badań nie tylko świadczą o wadze problemu,
ale również wskazują, że istnieje społeczne zapotrzebowanie na wiedzę o tym, jak
rozwiązywane są kwestie partnerstwa społecznego we współczesnym świecie. Stąd też
szczególną uwagę Autorzy zwrócili na prezentację doświadczeń rozwiniętych krajów
europejskich.
156 stron